Gjest Bruker-127711 Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Hva skal maskinen brukes til? Skal bruke pcen mest til spilling, men også en sjelden redigeringsøkt (bilde og video). Vil gjerne ha en PC som varer en en del år før jeg trenger å oppgradere igjen. Har satt opp et budsjett på rundt 10-13000kr, kan også gå litt over dette hvis det gir store forskjeller. Har sett på denne Komplett-pcen som et forslag. Har alt som trengs utenom selve PCen. Lenke til kommentar
Ruarcs Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Som jeg sier til alle som vil kjøpe ferdige pakker, har du vurdert å sette sammen en selv? Det er lettere en hva de fleste tror, som en lett lego figur! Men pcen vil holde noen år ja før du trenger å oppgradere, alt som til nå er utgitt vil makses ut med fin fps(fin for de aller fleste,) vist du ikke forlanger konstant over 70fps for å si det sånn , men du betaler litt for å få den ferdig bygget,selv når det er demo pc... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Tenker å sette opp selv ja, blir fort 2000kr billigere å gjøre det selv, men tok den med for den gir en pekepinn på hva jeg tenkte på Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Oppsettet som du har sett på fungerer meget bra til ditt bruk. Til bilde/video redigering så har man godt bruk for HT som i7 cpu'ene har. Bare bytt ut psu'en og den box'ed luftkjøleren så kommer du langt. Lenke til kommentar
Ruarcs Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 @Samye83 : Holder ikke den psu'en da? Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 (endret) Joda, psu'en holder mer enn nok, jeg tenker på kvaliteten Endret 10. september 2012 av samye83 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Denne noe bedre? Vil gjerne ha kontakter på PSU'en Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 (endret) Ax serien er definitivt en av de beste psu'ene i <800w kategorien. Med den så kan du oppgradere til sli/crossfire i fremtiden. Den klarer godt over 800w maks load i en god stund før den gir seg. Det beste med de corsair ax/seasonic X psu'ene er at viftene ikke går når du ikke gjør noe særlig. Dvs når du bare surfer eller gjør lette oppgaver, så vil ikke vifta begynne å gå engang. Også er det mye lettere å holde det ryddig i kabinettet når kablene er modulære. Hvis du ikke har tenkt til å kjøre multi gpu'er, så holder med ax650w også. Komponentene for tida er strømgjerrige, teknisk sett så vil det holde med en god 500w. Men greit å ha litt rom for fremtidlige oppgraderinger. Endret 10. september 2012 av samye83 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 (endret) Herlig, da blir det nok en AX Må finne et Hovedkort også, var visst bare til pc-prod den som var valgt, tenkt kanskje denne, den noe god? Og denne CPU-kjøleren? Endret 10. september 2012 av Bruker-127711 Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Skal du absolutt ha vannkjøling, så bør du gå for h100 og bytte ut viftene som følger med, siden de er litt støyende. Har du noen gang vurdert costum vannkjøling? Det er kjempe artig, og blir mye finere hvis man er litt handy. Techbay selger mange ferdig sett, de billigere settene yter ikke så mye bedre enn h100, men er jo lettere å oppgradere i fremtiden hvis du vil ha større radiator, eller vil vannkjøle noe annet i maskinen din. Når det gjelder hk'et, så syns jeg at prisen var litt stiv, hehe. Jeg har ikke så mye peilig på hk, så der bør du få råd fra en annen som kan mer enn meg. Det er spesielle finesser som gjør enkelte hk så dyrt, og det er ikke sikkert du trenger alle de finessene ikke sant. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Wops, så ikke at det var vannkjøling, my bad Har ikke noe planer om det enda, aldri bygd en PC-før, så tar luftkjøling først, hehe. Lenke til kommentar
Ruarcs Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 (endret) costum skrives custom Angående hk. Hva trenger du på kortet av slots og porter? Skal du klokke cpu og ram? Dette bør bestemme ditt valg av hk, ikke motsatt vei Spør Arni90 om hk, han har peiling Endret 10. september 2012 av Ruarcs Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 (endret) Er ikke så kravstor, endel vel opp med 4 HDD totalt, og det som Pcen inneholder i førstepost, men unntak av de postene nedenfor her.Tenker å overklokke litt ja, men ingen umiddelbare planer om det. Hva med denne? Endret 10. september 2012 av Bruker-127711 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå