svartnissen Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 hei, lurer bare sånn raskt på om det ikke skal gå greit å spise chilinøtter selv med nøtteallergi? Problemet er når jeg fikk allergien så spiste jeg enn blanding av alt mulig som ekististerer, og derfor vet jeg ikke om hvilken type eller om det er generelt alt av nøtter? dessuten fungerer det greit å teste ut vanlige nøtter for å se om man reagerer etc? noen som har noe erfaring med dette? Lenke til kommentar
Schnapps Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 (endret) lurer bare sånn raskt på om det ikke skal gå greit å spise chilinøtter selv med nøtteallergi? Chilinøtter er innbakte nøtter (vanligvis peanøtter) med chilikrydder på - det er ikke en egen type nøtter... Om det fungerer å teste ut hvilke konkrete nøttevarianter du er allergisk mot må du nesten avgjøre selv. Om allergien kun resulterte i litt utslett er det vel relativt ufarlig, om du holdt på å bli kvalt av reaksjonen så gir vel svaret seg selv. Dette er vel uansett noe som det er best å ta opp med legen som konstaterte at du har nøtteallergi vil jeg tro. Endret 9. september 2012 av Schnapps Lenke til kommentar
svartnissen Skrevet 9. september 2012 Forfatter Del Skrevet 9. september 2012 hei takk for raskt svar. Det stod ikke hvilken sort nøtter som jeg var allergisk mot, bare generell nøtteallergi, så regner med går greit siden jeg har spist det så mye fra før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå