Gå til innhold

i7 3820 vs 3570K

Anbefalte innlegg

Hei, mitt 1156-hovedkort har noen bugs, RAM-slots som ikke funker etc, og må dermed byttes. Det viser seg vanskelig. Ser derfor ut som jeg må bytte CPU også.

Vurderer derfor i7 3820 og X79, som er fordelaktig mtp. CFX. Jeg er ikke så inne i HW lengre, men maskinen brukes til spilling i ny og ne, men i hovedsak enkle kontorgreier, så det er fint å få noe som har lav TDP, så man kan holde bråket på et minimum. Vurderer derfor også Z77 og 3570k.

Det blir selvsagt en del multitasking også, med nettleser, spotify, geogebra, openoffice og liknende kontorapplikasjoner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forskjell mellom i7 og i5 er hyperthreading. Det kommer du ikke til å merke noen forskjell på med mindre du kjører veldig tunge prosesser, som f.eks. videoredigering. Ser ikke ut til at du kommer til å ha bruk for dette. 3570k krever også mindre strøm, noe som også resulterer i mindre varme. Den K-en på slutten betyr at den er ulåst for overklokking.

Så jeg tror vel egentlig Z77 og 3570k er et bedre valg. Mindre varme og strøm, enkel å overklokke, og også litt billigere. 2011 socket er ikke nødvendig til vanlig bruk. Det er 1155 som regnes som standarden for allmuen. Og det er forresten ikke noe problem med CFX på 1155.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...