Gå til innhold

Hva trenger jeg med dette peltier oppsettet av skjermkortet?


Anbefalte innlegg

Jeg skal, som sikker noen av dere har fått med dere, kjøpe meg peltier på mitt Sapphire Radeon 9700 i håp om å kanskje få klokket det mer.

 

Og kjøleblokken med innebygget peltier jeg skal investere i er Swiftech MCW40T.

 

Ang. kobling: - Jeg skal koble det på mitt 10mm WaterChill system (pluss en del andre vannkjølingsenheter). Hva slags overganger trenger jeg?

Jeg har spurt Microplex, men de bruker litt tid på å svare (erfart flere ganger), og jeg vil bestille så snart som mulig. Og jeg tror at dere har like mye peiling som dem.

 

Ang. montering: - Trenger jeg noe annet i tillegg til det jeg får med i pakken? Da tenker jeg spesielt på det med kondens osv.

 

Takker for alle som gidder og lese igjennom og svare! :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Blokka passer.

Blokka er ferdig isolert.

 

For å legge til litt til, så vil blokken passe så lenge du har 3/8" (10mm) bsp ID som vil si inne i slangen. Hvis ikke, så kjøper du bare med noen andre nipler som passer i ditt system.

 

på slangene jeg bruker står det "6.5mm*10mm". sier det deg noe om hva som passer og ikke?

Lenke til kommentar
Blokka passer.

Blokka er ferdig isolert.

 

For å legge til litt til, så vil blokken passe så lenge du har 3/8" (10mm) bsp ID som vil si inne i slangen. Hvis ikke, så kjøper du bare med noen andre nipler som passer i ditt system.

 

på slangene jeg bruker står det "6.5mm*10mm". sier det deg noe om hva som passer og ikke?

 

Jeg er neimen ikke sikker på hvilken dimensjon det er på waterchill slangene, men det burde vel noen andre her på forumet ha? Det er jo en ganske utbredt pakke. Trodde da ikke at de er så små som 6,5mm ID? Er nok 10mm ID --> det passer.

Lenke til kommentar
Jeg er neimen ikke sikker på hvilken dimensjon det er på waterchill slangene, men det burde vel noen andre her på forumet ha? Det er jo en ganske utbredt pakke. Trodde da ikke at de er så små som 6,5mm ID? Er nok 10mm ID --> det passer.

 

med ID, mener du da den interne diameteren?

 

i så fall:

jeg har målt diameteren på den interne og hele slangen sine diameterer:

"inni" slangen er det: 6-7 mm

hele slangen har en diameter på: 10 mm

 

var det noe nyttig info?

Lenke til kommentar
Jeg er neimen ikke sikker på hvilken dimensjon det er på waterchill slangene, men det burde vel noen andre her på forumet ha? Det er jo en ganske utbredt pakke. Trodde da ikke at de er så små som 6,5mm ID? Er nok 10mm ID --> det passer.

 

med ID, mener du da den interne diameteren?

 

i så fall:

jeg har målt diameteren på den interne og hele slangen sine diameterer:

"inni" slangen er det: 6-7 mm

hele slangen har en diameter på: 10 mm

 

var det noe nyttig info?

Ja, det var nyttig. Du må nok skaffe nye nippler til blokka.. Skal vi se *lete*....

Nei. Hvis du leser på microplex står det:

Tilkobling for slange 3/8"OD (1/4"ID=6mmID). Medfølgende slangeinnsatser må benyttes.

Dette betyr at du har akkurat riktig slangetype for denne kjøleren.

Satt hele tiden og tenkte på MCW50T, men den har dem jo ikke lenger.. Jeg ville uansett enten spurt microplex, eller sjekket selv da du får den, om det er bra isolert. Vanskelig å se utifra det bildet.. En tube med dielektrisk fett ville sikkert ikke skadet heller..

Lenke til kommentar
Dette betyr at du har akkurat riktig slangetype for denne kjøleren.

Satt hele tiden og tenkte på MCW50T, men den har dem jo ikke lenger.. Jeg ville uansett enten spurt microplex, eller sjekket selv da du får den, om det er bra isolert. Vanskelig å se utifra det bildet.. En tube med dielektrisk fett ville sikkert ikke skadet heller..

 

jeg stoler på deg jeg. den passer nok. jeg har fått bekreftet at den passer fra andre også, så jeg regner med at den passer.

 

ang. dielektrisk fett: Hva er det, og hvordan bruker jeg det?

Lenke til kommentar
Dette betyr at du har akkurat riktig slangetype for denne kjøleren.

Satt hele tiden og tenkte på MCW50T, men den har dem jo ikke lenger.. Jeg ville uansett enten spurt microplex, eller sjekket selv da du får den, om det er bra isolert. Vanskelig å se utifra det bildet.. En tube med dielektrisk fett ville sikkert ikke skadet heller..

 

jeg stoler på deg jeg. den passer nok. jeg har fått bekreftet at den passer fra andre også, så jeg regner med at den passer.

 

ang. dielektrisk fett: Hva er det, og hvordan bruker jeg det?

 

Dielektrisk fett er bare noe skikkelig klinete drit man putter på for å motstå skadene ved kondensering. Det er egentlig bare et stoff som ikke leder strøm og dermed kortslutter ingenting ved eventuell kondensering eller andre skumle kortslutningsfarer..

Lenke til kommentar
Dielektrisk fett er et absolutt must. Det gjelder både Mcw50t og 40t. Du vil skjønne hvorfor med engang du ser det. Men det er litt vanskelig å forklare bedre enn det allerede har blitt tidligere i tråden.

 

er det slik at jeg bare spruter det utover deler skjermkortet som er i nærheten av peltieret og kjøleblokken? blir det som et slags lag oppå? og hvor lang tid tar det før det tørker?

Lenke til kommentar
Dielektrisk fett er et absolutt must. Det gjelder både Mcw50t og 40t. Du vil skjønne hvorfor med engang du ser det. Men det er litt vanskelig å forklare bedre enn det allerede har blitt tidligere i tråden.

 

er det slik at jeg bare spruter det utover deler skjermkortet som er i nærheten av peltieret og kjøleblokken? blir det som et slags lag oppå? og hvor lang tid tar det før det tørker?

 

http://www.swiftnets.com/products/installa...ide_MCW50-T.pdf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...