sandi98 Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Er det noen som er kjent med Overclocking på stock intel cooler. Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Anbefaler ikke å overklokke med stock kjøler. Det koster ikke mye for en grei CPU-kjøler. 500kr, så har du mye bedre kjøling (og mye mindre støy!). Men antar vel at du kan komme deg til 4GHz uten å få den på farlig høye temperaturer. Hvis du ikke vet hvordan du overklokker, så bør du se litt rundt på YouTube. Fant flere gode videoer selv da jeg overklokket min 2500k. Er det noe konkret du lurer på, så er det bare å spørre. Husk å få med deg resten av komponentene i PC-en din, spesielt hovedkortet Lenke til kommentar
sandi98 Skrevet 10. september 2012 Forfatter Del Skrevet 10. september 2012 asrock p67 full atx gen 3 Lenke til kommentar
spamex Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Jeg bruker H50 lukket vannkjøling, veldig lett å installere. Jeg klokka da min i5 2500K til 4,1Ghz uten at den blir farlig varm(ligger på 52 grader på maks). Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Farlig varm på en cpu er nok veldig vanskelig å få til da de klokker seg ned hvis de blir for varme. Dog ikke heldig å kjøre de på 80-90 grader over lengre tidsrom. Hvis du legger i 700kr så får du den beste luftkjøleren som du kan kjøpe. Så og si helt lydløs og kjøler kjempe. Noctua d14h elns. Hvis ikke ville jeg ha lagt 2-300 for en billig en. Alt er bedre enn stock hehe Men om du bare skal leke deg så går det fint med stockkjøler og. Bare ikke forvent å få noen pene temperaturer med det. Lenke til kommentar
sandi98 Skrevet 10. september 2012 Forfatter Del Skrevet 10. september 2012 Takk alle sammen for svarene Jeg vurderer å Kjøpe H100 til bursdag Lenke til kommentar
Junior Mint Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 (endret) Vis det er greit for trådstarter slenger jeg inn et spørsmål her som er litt relevant til forrige post. Har selv gått til innkjøp av H100, å tenkte å legge på 2/4 stk Corsair SP120 Quiet Edition vifter. Hvordan er erfaringene rundt H100? Har hørt mye rart gjennom tidene, alt fra den er den verste til den beste kjøleren. Endret 10. september 2012 av Junior Mint Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Takk alle sammen for svarene Jeg vurderer å Kjøpe H100 til bursdag Bare så du vet det så vil en god luftkjøler kjøle like godt og bråke litt mindre, spesielt med stockvifter på h100. Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Vis det er greit for trådstarter slenger jeg inn et spørsmål her som er litt relevant til forrige post. Har selv gått til innkjøp av H100, å tenkte å legge på 2/4 stk Corsair SP120 Quiet Edition vifter. Hvordan er erfaringene rundt H100? Har hørt mye rart gjennom tidene, alt fra den er den verste til den beste kjøleren. Det er en bra kjøler, men den er overvurdert. Men ja, hvis man ser bortifra custom loop vannkjøling (altså at man fyller vannet og legger slanger selv), så er H100 den løsningen på markedet som gir best ytelse. Problemene med H100 er at de ofte kommer med defekte viftestyringer og at de bråker mye. Det med viftestyringen er ikke et veldig stort problem fordi viftene fungerer jo allikevel, og du kan koble dem til hovedkortet eller en manuell viftestyring hvis du vil. Men bråket kan være veldig irriterende til tider. Det er en slags knitrelyd, og dette skyldes luft i pumpa, noe det er svært lite du kan gjøre med. Har selv en H100, og kan vel stort si at jeg er fornøyd med den. Har oppnådd veldig bra overklokk med veldig bra temperaturer. Men de småtingene jeg nevnte ovenfor gjør at jeg sannsynligvis hadde vurdert NH-D14 i stedet hvis jeg hadde kjøpt inn CPU-kjøler nå. Men selvfølgelig, det er jo kult å kunne si til vennene sine at man har vannkjøling Gå for H100 du Du blir nok ikke skuffet. Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 h100 er helt greit. og med de sp viftene du snakker om er den stillegående også men den er ikke verdt det den koster på komplett for å si det sånn Lenke til kommentar
sandi98 Skrevet 10. september 2012 Forfatter Del Skrevet 10. september 2012 Hei passer NH-D14 med Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 disse vis ikke blir det H100 Lenke til kommentar
Elusive666 Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Hvis det er den versjonen med den kjøleribbe tingen, så vil det bli heller trangt. Min NH-D14 ble skjøvet litt opp, så jeg gikk til innkjøp av Low profile versjonen av RAMen som ikke har det ekstra som stikker opp. Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Er det sånne du har? http://www.corsair.com/en/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/v/e/veng_k_web_2_1.png Da har du i så fall ikke plass til en NH-D14. Lenke til kommentar
sandi98 Skrevet 11. september 2012 Forfatter Del Skrevet 11. september 2012 takk da blir det H100 mest trolig Lenke til kommentar
Gizmokvakk Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Valgte selv Antec kühler fremfor Corsair pga mer fleksible slanger, blir uansett penger i kassa for Asetek . Den støyet en del mer enn jeg hadde regnet med, men byttet til Scythe Gentle Typhoon vifter og nå er den så nærme lydløs du kommer. Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 (endret) Hvis du går for H100, så må du bare passe på at du har et kabinett med 2x120mm viftemonteringer til radiatoren. Hvilket kabinett har du? Endret 11. september 2012 av moby_duck Lenke til kommentar
sandi98 Skrevet 11. september 2012 Forfatter Del Skrevet 11. september 2012 cm enforcer har plass til 2x120mm i toppen og forran Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå