tompe Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Hei Har en kompis av meg som skal kjøpe seg en pc til hovedsakelig spilling men også musikkproduksjon (flstudio,guitarpro) å litt photoshop Siden jeg er litt mer datakyndig en han spurte han meg om jeg kunne opprette et emne å se hva jeg fant ut. Han har et budsjett på rundt 7-8 tusen. Maskinen skal bygges selv. Maskinen skal brukes for det meste til Guild Wars 2 å lignene spill slik at han trenger en liten kraftpakke til minst mulig pris. Jeg har selv sett på et 7970 eller et GTX 670 , å lurer på om det er noe å tenke på med tanke på budsjette? støy er ikke den viktigste faktoren men er noe å se på. Ang prosessor har jeg sett på AMD sin 8150 siden det virker som en flott prosessor til den prisen. Ettersom at burdsjette er så lavt om det er bedre å gå for AMD en Intel? Tror det er vært å nevne at et ekstertn lydkort er ikke noe han vil tenke på akkuratt for øyeblikket siden det ikke blir noe spesielt med anlegg med det første, så det får han ta ved en senere lønning å kan heller komme tilbake En annen ting er at han trenger skjerm å tastatur, men det er utenfor budskjettet slik at det ikke ligger inni de 7-8k , men helst rimeligst som mulig. Å om det er mulig hadde det vært flott å ta den inn i budsjette men det er ikke et must, derfor jeg sier utenfor det . En skjerm tenker jeg på en rundt 1-1,5k er rimelig til "normalt" bruk? har sett på denne å har mange gode tilbakemeldinger: BenQ Ang tastatur er det vell smak å behag som avgjør, men har sett på dette: Anansi eller Lycosta. Hadde vært fint om dere nevner evt småting jeg kan ha glemt. Mesteparten er egentli frie tøyler å ingen spesielle personlige meninger slik som miditower eller big tower f.eks. Takk på forhånd Lenke til kommentar
tompe Skrevet 9. september 2012 Forfatter Del Skrevet 9. september 2012 Glemte å nevne at det trenges ingen SSD med det første, budsjette er så lavt at de andre komponentene får litt svi vis jeg legger til en SSD til tusenlappen, med mindre det er plass da såklart. Lenke til kommentar
tompe Skrevet 10. september 2012 Forfatter Del Skrevet 10. september 2012 Har satt sammen en liste(Link) ble jo da litt over 8k men er dette noe i nærheten? evt hva som burde endres på, eller tone ned på cpu/gpu men fremdeles klare å kjøre Guild Wars 2 på max med 60 fps? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå