Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg lukter vondt

rødskjegg

Anbefalte innlegg

Dette er noe jeg har registrert den siste tida. Det skjer spseielt når jeg har dusjet, går ut fra badet og tilbake igjen et minutt senere, så merker jeg det; en sur, stram lukt. Og det er akkurat den samme lukta jeg husker fra jeg var liten, etter at faren min var ferdig på badet. Så enten går det i arv, eller så er det en typisk manneting for oss over 40.

Jeg har god hygiene, dusjer hver morgen, er nøye med intimhygienen og vasker kriker og kroker, skyller godt osv.

Er det flere som opplever dette?

Noe man kan gjøre med det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har merket en lukt som ligner fra håndklær brukt av folk som røyker.

Kroppen bruker huden som et eliminieringsorgan, og det er også en mikroorganismeflora der som kan forklare fenomenet.

Greit å få noen til å sjekke om det faktisk er deg eller badet som ikke tåler fukt.

Lenke til kommentar

Ok, takk for innspill, folkens. Jeg skal tenke litt over dette med kostholdet, kanskje det er noe man bør holde seg unna.

Stress? Njjaaa, er ikke spesielt stresset egentlig. Og ikke syk heller, så vidt jeg vet i hvert fall, da må det være noe som ikke gir merkbare symptomer i så fall.

Men strengt tatt litt pussig at det virker som det er "farsarv", siden jeg husker lukta som om det var i går.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...