Maggot_FF Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 (endret) Lurer virkelig på hva jeg skal kjøpe meg av neste bærbare. Prismessig ser jeg på modeller som ligger rundt 10-20.000. Det jeg i hovedsak er utte etter i denne tråden er innspill, plusser og minuser med de forskjellige modellen jeg foreløpig ser på, og gjerne forslag til andre modeller jeg burde ta en titt på. Jeg vil egentlig bare høre deres personlige tanker rundt modellene fra andre ståsteder, da jeg har god teknisk innsikt. Det jeg leter etter i en maskin er gode underholdningsmuligheter, god å sitte og jobbe på, god skjerm (detaljgjengivelse, kontrast, sortnivå, hvitbalanse, fargegjengivelse osv.), god å jobbe med bilde- og videoredigering på, pent design og god byggekvalitet. Størrelse er ikke superviktig for meg, men jeg lurer veldig på hvor portabel en 17-tommer vil være. Jeg ta utgangspunkt i 3 modeller, 2 fra samsung som er vidt forskjellig og, tro det eller ei, en Macbook Pro med retina. Samsung 900X4C 15.0": Pros: Designet, solide materialer, tastaturet, skjermen, vekten, batteritid, portabilitet, stille. Cons: Trenger ekstern blu-ray/dvd/cd drive, muligens litt svak for tunge oppgaver, "dårlig" med tilkoblingsmuligheter. Samsung 700Z7C 17.3": Pros: Kraftig, liker designet, solide materialer, godt tastatur, stor touch pad, skjermen, størrelse og vekt I FOHOLD til størrelse på skjermen og innmaten, portabel "desktop", flott lyd. Cons: Batteridtiden kunne vært bedre, tung og stor i forhold til alternativene, "bråkete", stor i en forelesningssal eller på et bibliotek. Apple Macbook Pro med retina: Pros: Skjermen,gode spesifikasjoner, designet, gode materialer, tastaturet, god ytelse i forhold til størrelsen, batteritid. Cons: Pris i forhold til ytelse, trenger en superdrive, noe lagg kontra tidligere Macbook pro (så og si ubetydelig), noe færre programmer. Har ikke tatt med noe om operativsystemer da jeg er dreven i de aktuelle operativsystemene. Grunnen til at jeg nevner at OSX støtter færre programmer er fordi jeg ikke ser for meg at jeg vil installere Windows på en evt. Macbook. Kom med innspill, tips, personlige meninger, tanker osv. Endret 9. september 2012 av Maggot_FF Lenke til kommentar
Maggot_FF Skrevet 11. september 2012 Forfatter Del Skrevet 11. september 2012 Bumper denne litt, og slenger med at jeg har sett på Asus NV56VZ også. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Mtp ts sitt budsjett så virker jo denne ganske spennende, men er vel ikke satt noen lanseringsdato enda. http://www.zdnet.com/samsung-shows-off-series-9-wqhd-laptop-with-retina-display-like-resolution-at-ifa-2012-7000003588/ Lenke til kommentar
Maggot_FF Skrevet 11. september 2012 Forfatter Del Skrevet 11. september 2012 Mtp ts sitt budsjett så virker jo denne ganske spennende, men er vel ikke satt noen lanseringsdato enda. http://www.zdnet.com...012-7000003588/ Hadde jo vært knall det der. Oppløsning er viktig, selv om det er svært lite praktisk nytte i det per i dag, men tenker nettsider o.l vil tilpasse seg høyere oppløsninger i nær fremtid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå