Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med p2p


Anbefalte innlegg

Hei.. Har nettopp fått ny kabel linje med telenor...

Surfingen går rimelig fort men med en gang jeg skal prøve og laste ned ting fra feks Kazaa, Tesla lr Winmx, er overføringshastigheten konsekvent under 1,5 kb/sek.. Dette er grusomt irriterende.. når jeg laster ned ting rett ned fra nettet, til dømes software fra softwareprodusenter har jeg vært opp i hastigheter opp i mot 60 kb/sek..

Jeg har opprettet en brannmur, siden jeg får beskjed om at maskinen vil bli automatisk skrudd av om 60 sek hvist brannenmur ikke er tilstede..

Vet ikke om dette har noe med saken og gjøre..

Nettet generelt kan også til tider gå sporadisk sakte men dette hører til skjeldenhetene..

Er det noe jeg kan gjøre for å fixe dette problemet?

Har også lagt inn et virus prg, Bullguard, (forøvrig et ferferdelig masete prg) men vet hlr ikke om dette er relevant..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må jo uansett fjene viruset fra maskina di. Du kan ikke bruk Kazaa, WinMX, DC eller lignende uten et antivirusprogram, da ber du om problemer.

 

Har selv kabelmodem fra Telenor Avidi og er bruker av DirectConnect og KazaaLite innimellom. Jeg får nesten alltid full hastighet. Du bør åpne for Kazaa i den brannmuren din hvis du på død og liv skal bruke den, ellers vil Kazaa kjøre i 'passive mode' og da vil du ikke kunne laste ned fra alle brukerene...

 

- Judaz -

Lenke til kommentar

Personlig er jeg ingen stor fan av brannmuren i WinXp, så skal du bruke en sånn softwarebasert firewall så foreslår jeg at du ser på Zone Alarm fra Zone Labs istedet. Den finnes tre versjoner av den, hvor den minste er gratis. Den holder hvertfall i massevis for meg, og du kan laste den ned her.

 

Håper dette løser problemene dine. PS. Sitter du bak en sånn bredbåndsrouter eller har du maskina koblet rett til kabelmodemet?

 

- Judaz -

Lenke til kommentar

Slik jeg fårsto husverten min har han et bredbåndsmodem som igjenn går igjennom en hub som deler linja opp i fire..

Han har et såkalt storforbrukerabonnement.. aner ikke va det innebærer i praksis...

Men jeg skal prøve å laste ned denne firewall'en.. så skal jeg komme tilbake og avlegge rapport! =)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...