Gjest medlem-82119 Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Se for deg at du får muligheten til å kreve hva som helst for å utføre hva som helst. Hva ville du krevd? Etter å ha mottatt belønningen MÅ du gjøre hva som helst du får beskjed om (den ene gangen, ikke for resten av livet). Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Hva om tingen du måtte gjøre var å ta selvmord? Lite glede i de pengene da. Drepe hele familien sin er heller ikke så gøy. Da får jeg heller klare meg uten penger. Lenke til kommentar
Populært innlegg JAYZ Skrevet 9. september 2012 Populært innlegg Del Skrevet 9. september 2012 Det var et ræva spørsmål, ræva tråd 13 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Det finnes nok en del jeg ikke ville gjort for alle verdens penger, så er ikke mulig å svare på uten å vite hva det er Lenke til kommentar
MrL Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Man må jo få en viss innretning om hva man skal gjøre(prank, mord etc) før man kan godta noe sånt, ellers kan man jo aldri gjøre noe sånt, med mindre man er total idiot. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Tråden er rævva fordi det ikke gis spesifikke spørsmål. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Du kan f.eks ha satt opp en gunstig avtale slik at ektefelle/patrtner/familie får glede av dem. Livsforsikring?. Orderud... for noen er en pen sum penger nok til å gjøre hva som helst. Selv presidenter har bukket under for en blowjob, og folk har blitt kjøpt og betalt i ulike situasjoner. For noen kan sikkerhet være prisen. Drep eller bli drept selv. Ta med en pose kokain over grensa, ellers dreper vi familien din. Andre tenkte situasjoner er man f.eks tilbys en milliard for noe. I fearfaktor spiser folk edderkopper, drikker eselsæd og ellers hva de klarer å tilby deltagerne, og det er ikke så ekstremt mye de vinner heller. Lenke til kommentar
Brulejus Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Kunne jo vært et morsomt konsept, spørre hva en skulle hatt for å gjøre <et eller annet>. Neste posten skriver prisen han skulle hatt, for så å spørre et nytt spørsmål. 3 Lenke til kommentar
Staketten Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 (endret) Eg ville bede om: 1. Å få to ynskje: 2. 1. Å få skruve tida attende til før ei eventuell er påbyrja om handlinga er, etter mi meining, uetisk og moralsk forkasteleg. 2. 2. Å få utsett avgjera om det eg skal be om til etter oppdraget er utførd. Endret 9. september 2012 av Staketten Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Tenkte mest på at man forlangte en sum eller noe for å gjøre hva som helst. Siden man etterspør noe, kan jeg lage en liste så kan folk svare summer eller annet for å gjøre det. 01 -Selvmord 02 -Drepe ukjent 03 -Drepe kamerat/venninne 04 -Drepe noen i familien 05 -Drepe ektefelle/partner/egne barn 06 -Sprenge et fly mens det er i luften 07 -Sex med en av samme kjønn (uten at man er homofil/lesbisk/biseksuell) 08 -Spise en edderkopp 09 -Lede en politisk eller religiøs retning man ikke tror på og fronte det i media (f.eks nazisme) 10 -Voldta en voksen 11 -Misbruke en mindreårig 12 -Tenne fyr på et hus mens de som bor der sover 14 -Rane en bank 15 -Utføre en terrorhandling med mange døde Kunne forsåvidt laget en laaaaang liste, og brakt inn elementer hvor man skal trekke en lapp og utføre det som står på den men la oss holde oss til listen. Ta f.eks 07 -Sex med en av samme kjønn. Ingen blir vel skadd, men det er en terskel for mange. Ville du nektet om du fikk en milliard for det? Hadde fu fortsatt nektet om du fikk 100 milliarder? Eller er du billig :-) 02 -Drepe ukjent. Ble tatt opp i filmen the box. Er man villig til å drepe en fremmed om summen er høy nok? Terrorisme. Kunne du utført terrorisme om belønningen var høy nok? Lenke til kommentar
Staketten Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 01 -Selvmord: Om alle utgifter i samband med dette vert dekt. 02 -Drepe ukjent Om valfri person: Dekt utgifter til å gjennomføre eit drap forutan å lage spor etter meg. Om bestemt ukjend person: Mitt eige liv. 03 -Drepe kamerat/venninne Mitt eige liv. 04 -Drepe noen i familien Mitt eige liv 05 -Drepe ektefelle/partner/egne barn Mitt eige liv 06 -Sprenge et fly mens det er i luften Dronefly over eit aude område: 1 milliard Alle andre: Mitt eige liv 07 -Sex med en av samme kjønn (uten at man er homofil/lesbisk/biseksuell) I den grad eg hadde greidd det, og kven som er med: 2000 kr - 1 mlliard 08 -Spise en edderkopp I vaken tilstand: 1 milliard I svevn: 10 000 kr 09 -Lede en politisk eller religiøs retning man ikke tror på og fronte det i media (f.eks nazisme) I den grad eg hadde greidd det: 1 mlliard 10 -Voldta en voksen I den grad eg hadde greidd det: 1 mlliard 11 -Misbruke en mindreårig I den grad eg hadde greidd det: 1 mlliard, + 1 milliard til offeret 12 -Tenne fyr på et hus mens de som bor der sover Kjem an på kven som befinn seg i huset under hendinga. Enten dekking av utgifter til dette, eller mitt eige liv. 14 -Rane en bank 1 milliard 15 -Utføre en terrorhandling med mange døde Kjem an på føremål og drapsmål. Enten dekking av utgifter til dette, eller mitt eige liv. Lenke til kommentar
traveldag Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 (endret) kanskje lettere å finne en verdi etter forespørsel, enn det er å verdsette for seg selv. For eksempel: hvem her hadde spist en edderkopp for 50 000,-? den som svarer "jeg" stiller så neste spørsmål og finner en verdi. edit: eller stille samme spørsmål til lavere verdi. For eksempel svare "jeg hadde gjort det" på spørsmålet over og så spørre samme spørsmål om å spise en edderkopp, men til 45 000,- Endret 9. september 2012 av traveldag Lenke til kommentar
Sam Crow Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Hvorfor er denne tråden i politikkforumet? Med tanke på innholdet burde den heller være i OT-baren. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 De aller flest punktene her tar/ødelegger andres liv. Det ville jeg ikke gjort for penger. Om det er en million eller en milliard spiller ingen rolle. Så da gjenstår disse: 01 -Selvmord : Det måtte nesten de derav etterlatte avgjøre. Selv vill jeg jo ikke ha noe glede av pengene. 07 -Sex med en av samme kjønn (uten at man er homofil/lesbisk/biseksuell) En jeg likte: Ingenting. En jeg ikke likte: Nok til at jeg ikke behøvde gjøre det så ofte. 08 -Spise en edderkopp Nok til at jeg ikke behøvde gjøre det så ofte. Jeg antar dog at første gangen er den verste. 09 -Lede en politisk eller religiøs retning man ikke tror på og fronte det i media (f.eks nazisme) Mye mer enn jeg tjener idag. Sjela mi er ikke billig. 14 -Rane en bank Igjen bare i den grad det ikke skader andre, uansett så måtte det være så mye at jeg aldri behøvde å gjøre det igjen. Geir 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Hvorfor er denne tråden i politikkforumet? Med tanke på innholdet burde den heller være i OT-baren. Endel politiske handlinger synes å være styrt av ren profitt. Ta f.eks en leiemorder, selvmordsbombere, medlemmer i gjenger som f.eks dreper for gjengen, osv. Det er også bl.a band som fronter kontroversielle tema for kontroversialiteten og inntekter. Ihvertfall hun ene i t.a.t.u spillte lesbisk for pengenes skyld. Det er også filmer som lages kun for å sjokkere, og det er band som prussian blue som frontet white power uten selv å ha noen politisk mening. Jer er forøvrig opptatt av om alle har en pris, det bare kommer an på hva, eller om folk har absolutte prinsipper de aldri vil bryte uansett om man f.eks hadde lagt hundre tusen milliarder foran dem eller lokket med f.eks sex. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Tenkte mest på at man forlangte en sum eller noe for å gjøre hva som helst. Siden man etterspør noe, kan jeg lage en liste så kan folk svare summer eller annet for å gjøre det. 01 -Selvmord 02 -Drepe ukjent 03 -Drepe kamerat/venninne 04 -Drepe noen i familien 05 -Drepe ektefelle/partner/egne barn 06 -Sprenge et fly mens det er i luften 07 -Sex med en av samme kjønn (uten at man er homofil/lesbisk/biseksuell) 08 -Spise en edderkopp 09 -Lede en politisk eller religiøs retning man ikke tror på og fronte det i media (f.eks nazisme) 10 -Voldta en voksen 11 -Misbruke en mindreårig 12 -Tenne fyr på et hus mens de som bor der sover 14 -Rane en bank 15 -Utføre en terrorhandling med mange døde Kunne forsåvidt laget en laaaaang liste, og brakt inn elementer hvor man skal trekke en lapp og utføre det som står på den men la oss holde oss til listen. Ta f.eks 07 -Sex med en av samme kjønn. Ingen blir vel skadd, men det er en terskel for mange. Ville du nektet om du fikk en milliard for det? Hadde fu fortsatt nektet om du fikk 100 milliarder? Eller er du billig :-) 02 -Drepe ukjent. Ble tatt opp i filmen the box. Er man villig til å drepe en fremmed om summen er høy nok? Terrorisme. Kunne du utført terrorisme om belønningen var høy nok? 01 -Selvmord Om jeg hadde fått alle pengene i Norges oljefond og alle pengenene staten ellers har tilgang til, samt kongens. Så ville jeg gjort det, på et kriterie at pengene gikk til Frelsesarmeen, ikke fordi jeg er kristen, men fordi jeg vet at da går pengene til de som trenger det. Frelsesarmeen bruker heller ikke penger på administrasjon da de gjør alt det de gjør gratis, og dermed vil alle pengene gå til veldedighet. Noe en stor sum hadde også godt direkte til leger uten grenser. I testamentet mitt ville jeg skrevet at mor og far fikk hundre milliarder hver, og min bror to hundre milliarder, og dama mi ville jeg gitt 500 milliarder. Resten hadde gått til Frelsesarmeen. Mitt liv er mindre verd enn mange millioner menneskers liv. Slik jeg ser det. 02 -Drepe ukjent Nei. Det ville jeg ikke gjort. Det eneste kriteriet, og da må jeg vite det HELT sikkert, er hvis det står over ti personer i fare, på grunn av den ukjente personen, og det måtte også ha vært den ukjente som satte dem i fare. Og man kunne bevise at det var i selvforsvar i etterkant, samt det at den ukjente utsatte disse menneskene for livsfare. Så ja, jeg ville gjort det for å redde dem. Kriteriet er at jeg ikke blir straffet for det etterpå. =P 03 -Drepe kamerat/venninne 04 -Drepe noen i familien 05 -Drepe ektefelle/partner/egne barn 06 -Sprenge et fly mens det er i luften Nei. Ikke for noen ting i verden ville jeg gjort det. De er verd mer for meg enn alle materielle verdier som finnes i hele universet. 07 -Sex med en av samme kjønn (uten at man er homofil/lesbisk/biseksuell) Ja. Hvis dama syntes det var OK, så ville jeg ha gjort det. Men det spørs jo selvsagt hva jeg hadde fått da.. 08 -Spise en edderkopp Ja, for fem tusen kroner eller mer så hadde jeg gladlig spist en ufarlig edderkopp. 09 -Lede en politisk eller religiøs retning man ikke tror på og fronte det i media (f.eks nazisme) Ja, men kriteriet mitt for å gjøre noe sånt, er det samme kriteriet som er beskrevet under selvmord... 10 -Voldta en voksen Nei. Ikke for alt i verden. Ikke engang ei eldgammel dame som er i ferd med å dø... Jeg ville ikke klart å leve med meg selv etterpå... 11 -Misbruke en mindreårig Nei. Jeg ville ikke sunket ned til det stadiet uansett hvor mye jeg hadde fått for det... Levd med skammen resten av livet. 12 -Tenne fyr på et hus mens de som bor der sover Nei. av samme grunn som over. 14 -Rane en bank Det er umulig for meg å rane en bank, og komme unna med det. Så nei. Ved mindre jeg da ikke får det jeg beskrev og stilte som et kriterie på punkt 1 Selvmord. 15 -Utføre en terrorhandling med mange døde Nei, aldri i livet. Det ville jeg aldri ha gjort, selv om det var masseslakt av Ku kluks klan, eller det var masseslakt av høyreekstremister som deler Breiviks syn. Eller kanskje det siste, mot at at jeg får det jeg beskrev i punkt 1. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Det er en del ting jeg aldri ville gjort uansett kompensasjon. Det tror jeg gjelder de fleste. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 (endret) 01 -Selvmord 02 -Drepe ukjent 03 -Drepe kamerat/venninne 04 -Drepe noen i familien 05 -Drepe ektefelle/partner/egne barn 06 -Sprenge et fly mens det er i luften 07 -Sex med en av samme kjønn (uten at man er homofil/lesbisk/biseksuell) 08 -Spise en edderkopp 09 -Lede en politisk eller religiøs retning man ikke tror på og fronte det i media (f.eks nazisme) 10 -Voldta en voksen 11 -Misbruke en mindreårig 12 -Tenne fyr på et hus mens de som bor der sover 14 -Rane en bank 15 -Utføre en terrorhandling med mange døde 14x nei på meg gitt. Stakkars edderkopp; Så mye som de ville gitt for at jeg spiste den. Dersom de kan gi 1 000 000 : 1 000 000 Dersom de kan gi 100 000 : 100 000 Dersom de kan gi 10 000 : 10 000 Dersom de kan gi 1 000 000 000 : 1 000 000 000. Jeg lever bare nå, og ingenting jeg tjener gjør noen forskjell på livet jeg lever. Jeg er lykkelig nok nå, og alle ting jeg gjør vil gjøre noen andre ulykkelige. Endret 12. september 2012 av Red Frostraven Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Punkt 2 er omtrent tatt opp i filmer som the box, men da skal man ikke drepe selv. http://www.youtube.com/watch?v=CFHa-ygkF_M Serier som fear factor har laget underholdning av dette: http://www.youtube.com/watch?v=KIn38ThUckk Det har jo også vært dokumentarer hva folk gjør for lydighet. Jeg er fortsatt usikker på om folk ville nektet å f.eks hatt sex med en av samme kjønn hvis man la en gigantsum på bordet. Samtidig, om man er villig til å gjøre det for penger, handler det bare om prisen. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 >01 -Selvmord Aldri. Ikke sånn som overlevelsesinnstinktet mitt fungerer i dag. >02 -Drepe ukjent Ikke en ukjent. Kan hende jeg liker fyren. Men en utenforstående? Kanskje. >03 -Drepe kamerat/venninne Spørs hvem. Men ikke de som faktisk er vennene mine. >04 -Drepe noen i familien Tviler. >05 -Drepe ektefelle/partner/egne barn Ikke så lenge jeg gifter meg på mine prinnsipper. >06 -Sprenge et fly mens det er i luften Godt mulig jeg kunne ha klart det, pga f.eks monkeysphere >07 -Sex med en av samme kjønn (uten at man er homofil/lesbisk/biseksuell) Virker ikke som det verste. Fult mulig. ikke største skoen i verden å gå over. >08 -Spise en edderkopp Tja, har alltid hatt lytt list på å prøve en ordtellig tilberedt en. Men rå og levende? Tror ikke det, så lenge jeg ikke er dødsulten og uten en ordentlig maktkilde. >09 -Lede en politisk eller religiøs retning man ikke tror på og fronte det i media (f.eks nazisme) Fristende, men får neppe sjansen. >10 -Voldta en voksen Tviler. >11 -Misbruke en mindreårig Tviler. >12 -Tenne fyr på et hus mens de som bor der sover Kanskje. >13 -Nekte å videreføre informasjon Helst ikke, men godt mulig >14 -Rane en bank Hvorfor ikke? >15 -Utføre en terrorhandling med mange døde Spørs mot hvem. Er ikke verre enn at jeg forstår martyrvinkelen. Men må først komme til en situasjon hvor jeg er blitt infisert av martyrvinkelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå