Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Hei. Planlegger ny pc for øyeblikket og sitter fast på valg av gpu. Har en Dell U2711 med 2560x1440, én 24" Benq-sak (1080p) som brukes som slaveskjerm (dvs ikke i bruk ved spilling) og én tv. Løsningene det står mellom er: 2x Sapphire 7970GHz 3GB Vapor-X 2x Asus GTX 670 4GB DCU II Prisen er jo så og si lik. Skal overklokkes. Helst ikke for mye støy. Nå om dagen går det mest i Battlefield 3, DotA2, World of Warcraft og CS:GO, men varierer veldig. Holder også på en del med Premiere og Photoshop (på hobbynivå). Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 ytelse så er det 7970. battlefield 3 så er de sidestilte. støy vet jeg ikke noe om, men vil tippe begge er ganske stille. sist jeg sjekket så er 7970 korta bedre på høyere oppløsninger enn nvidia sine. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 9. september 2012 Forfatter Del Skrevet 9. september 2012 All research jeg har gjort så langt så tipper det i retning mot 7970GE. Er bare noe inni meg som frister med Nvidia (sikkert det at jeg har noe bedre erfaringer med driverne). Skulle bare ønske det var et single gpu-løsning som kunne gi meg >60fps i alle spill @2560x1440 med en del eyecandy. Er noe lei av multi-gpu oppsett. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 (endret) ytelse så er det 7970. battlefield 3 så er de sidestilte. støy vet jeg ikke noe om, men vil tippe begge er ganske stille. sist jeg sjekket så er 7970 korta bedre på høyere oppløsninger enn nvidia sine. Battlefield 3 Multiplayer var 7970 CFX definitivt bedre enn 670 SLI, jeg har hatt begge deler og testet. Nå var det 670 2GB jeg hadde, og ikke 4GB, men tviler på det er så stor forskjell. Dette var dog i 1080p. Tester viser jo BF3 i nVidia sin favør, men testene er gjort i Singleplayer, Multiplayer krever mye mer, og AMD driverne har modnet en god del siden disse testene ble gjort. Når det er høyere oppløsning i tillegg. så er nok forskjellen kanskje enda større. Endret 9. september 2012 av FiveInline Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Jeg tok utgangspunkt i denne her http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-hd-7970-ghz-edition-review-benchmark,3232-8.html men det var større mellomrom enn jeg trodde hehe. Men kan garantere at 7970 vil varme rommet ditt veldig godt. VELDIG godt! Har ett 7970 selv. Var dog med standarkjøler. Men det kortet produserer en god del varme. For ytelse ville jeg ha gått for 7970 GE. Er vel det jeg ville ha valgt personelig og. Men tror (vet ikke sikkert tho) at 670 vil bråke mindre. Btw de kortene er 3 slot, så du skal ha litt av ett kabinett og hovedkort for å kjøre de i sli! Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 All research jeg har gjort så langt så tipper det i retning mot 7970GE. Er bare noe inni meg som frister med Nvidia (sikkert det at jeg har noe bedre erfaringer med driverne). Skulle bare ønske det var et single gpu-løsning som kunne gi meg >60fps i alle spill @2560x1440 med en del eyecandy. Er noe lei av multi-gpu oppsett. Et 7970 vil da fint klare å gi god grafikk i 2560x1440 og over 60 fps? Selv da jeg prøvde å koble et 7970 opp til et eyefinity-oppsett klarte jeg å kjøre pene innstillinger uten ytelsesproblemer. 2 Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 10. september 2012 Forfatter Del Skrevet 10. september 2012 Du har helt rett arni90. Er ikke mange benchmarks å finne med oppløsning på 2560x1440, men tar jeg utgangspunkt i Xbitlabs sin test så ser det ut som om den ligger på 60 +/- 5 fps (ser ikke noe særlig på overklokkede resultater, regner med "worst case scenario") med 4x AA. Frister mer og mer å droppe CF. Noen som har noen erfaringer med microstuttering på crossfire av 7970? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Du har helt rett arni90. Er ikke mange benchmarks å finne med oppløsning på 2560x1440, men tar jeg utgangspunkt i Xbitlabs sin test så ser det ut som om den ligger på 60 +/- 5 fps (ser ikke noe særlig på overklokkede resultater, regner med "worst case scenario") med 4x AA. Frister mer og mer å droppe CF. Noen som har noen erfaringer med microstuttering på crossfire av 7970? Holder jeg GPU Usage under 85-90% til enhver tid, er microsutter for det meste umerkbart. Computerbase.de har noen fine anmeldelser som lister opp hvordan rangeringen blir med AA, uten AA, SSAA, DX11 vs DX9, oppløsning... http://www.computerbase.de/artikel/grafikkarten/2012/test-amd-radeon-hd-7950-mit-925-mhz/3/ Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 10. september 2012 Forfatter Del Skrevet 10. september 2012 Hvor merkbart er det hvis du tyner kortene enda mer? Blir det noen gang plagsomt? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Hvor merkbart er det hvis du tyner kortene enda mer? Blir det noen gang plagsomt? det blir hakkete når jeg overstiger 90% og framerate er under 60 fps Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå