Gå til innhold

Nettverks utstyr - ALFA Network

Anbefalte innlegg

Jeg var på utkikk etter en ruter som ga meg tilfredsstillende rekkevidde.

Da de jeg har prøvd har ikke nådd mål.

Kom over merke *fjernet av admin*

Prøvde og kjøpe en ruter fra dem kalt W525. Link: *fjernet av admin*

Og jeg ble ekstremt positivt overrasket, denne dekker hele huset og litt til.

Utrolig deilig. Så nå har jeg selv blitt *fjernet av admin* tilhenger, og har også kjøpt 3G modem fra dem, dette virket også kjempe bra.

Sliter du med rekkevidden, eller trenger nettverksutstyr.

Så anbefales *fjernet av admin* på det varmeste.

Kjempe service & rask levering.

Endret av Runar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ny bruker, 2 innlegg og begge skryter av et produkt? Lukter IKKE reklame i alle fall...

Må tipse andre om ting som er bra vet du:)

En ting er å tipse, men jeg vet at jeg ikke hadde registrert meg på et nytt forum med denne hensikten, hadde jeg vært medlem fra før av OG inlogget, kanskje da, og kanskje bare i en eksisterende tråd om emnet.

I tilegg har du tagget emnet, blir ikke mindre suspekt av det

Endret av Evelen!
Lenke til kommentar

En nettside som ikke har noen informasjon under «Kundeservice», ville jeg holdt meg langt unna.

Forøvrig fikk den ikke akkurat toppscore.

http://www.idg.no/pc...ticle246354.ece

I tillegg har dem visstnok akkurat lansert en norsk nettside. Så «historien» høres litt tynn ut. Hvor fikk ts kjøpt utstyret?

Kred skal de forøvrig ha, de var tilgjengelig på chat, selv på en søndag. :)

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Ja så det. praksis

Etter at ruteren var koblet opp så vi raskt at signalstyrken ruteren ga var bedre enn det vi hadde sett fra de fleste ruterne ellers. Signalstyrke på 35-40 dBi var 5-10 dBi bedre enn hva avanserte rutere ellers hadde gitt fra undertegnedes faste hjemmekontorsted. Den er kanskje ikke best innenfor radiusen til vanlige rutere. Men der de slutter å virke fortsetter den ser det ut til. Ser jo at det er et ukjent merke for de fleste også. Ang de adapterne Alfas usb-klient-adaptere har vi gode erfaringer med når det gjelder rekkevidde. Dette er imidlertid en såpass stor adapter at det på en måte bare skulle mangle av rekkevidden var bedre enn for en del av løsningene man finner internt i pc-er og i form av små usb-adaptere. Det jeg har lest er at de gir best rekkevidde på markedet. Søk på awus036nh f.eks googe lit.

Lenke til kommentar

Kanskje greit å ta med konklusjonen også....

Konklusjon

Det er en rimelig ruter, men har sine svakheter. Verken rekkevidde eller wlan-ytelse overbeviste. I tillegg virker ruterytelsen i seg selv å være litt lav – noe vi merket ved en del mer krevende trafikk via vår 60 Mbps fiberlinje. Ved trafikk som gir mange samtidige forbindelser, for eksempel tjenester basert på P2P-teknologi, falt ytelsen en del. Her kan det være at hvis man har en relativt treg bredbåndslinje, trenger ikke dette å bety noe i praksis.

Totalt sett blir det ikke en løsning vi direkte kan anbefale. Lav pris kan imidlertid gjøre det aktuelt å benytte enheten som aksesspunkt eller rekkeviddeforlenger.

Lenke til kommentar

Ser ikke noe galt med *fjernet av admin* faktisk, da de har Klarna og visa løsning. dette betyr jo at de er kredittgodkjent, med mer.

Produktene er ihvertfall 100%, enig at den testen i IDG er misvisende alså. Jeg har en helt annen oppfatning av produktet..

Endret av Runar
Lenke til kommentar

Det å skrive hvor fantastisk et produkt er med store typer, får de fleste oppegående mennesker til å flagge egenreklame i innlegget. Også bøttevis av svulstige superlativer ala "ekstremt positivt", "Utrolig deilig", "Så nå har jeg selv blitt Alfa tilhenger" høres mer ut som en gjennomsnittlig sjamporeklame, enn en omtale av en nettverksleverandør.

Og når det viser seg at personen bak *fjernet av admin* er samme som nevnt i tråden "er kundedata et trygt sted?" http://www.diskusjon... er det all grunn til å være betydelig skeptisk.

Endret av Runar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må si meg enig der. Det kan virke litt suspekt selv om jeg ikke ser at noen Geir Arne jobber der i følge "Ansatt" siden der. Selv med visa og klarna så kan det jo likegodt vekke skepsis når en som "dreiv kundedata så bra" driver dette. Hjelper ikke med aldri så mye penger i aksjekapital og masse forhandler kunder da. Da hadde jeg heller bestilt på amentio.no i blinde.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...