Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Fyllekjøring og politiets ressurser

Elektro-Lars

Anbefalte innlegg

Jeg bor i en liten kommune på vestlandet, hvor nærmeste politistasjon er cirka en time unna. For noen ukers tid tilbake, var det en person som kjørte med promille i blodet, og kræsjet i nærheten av sentrum. Politiet ble selvsagt ringt med en gang, av flere personer faktisk (dette skjedde under en sommerfest, derfor var det en del personer som fikk med seg dette), og fikk som svar fra politiet at de skulle komme på mandagen. (Dette skjedde på en lørdag)

Vi har også en alkoholiker som hver dag kjører moped med promille og uten hjelm, jeg tror han også har blitt meldt til politiet flere ganger, men de svarer alltid at de har ikke ressurser.

Jeg lurer da på hva slags lover/rettigheter/plikter som kommer opp her? Kan de for eksempel si dette at de ikke har ressurser til å ta seg av de som kjører i fylla?

Endret av HeloLars
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For noen ukers tid tilbake, var det en person som kjørte med promille i blodet, og kræsjet i nærheten av sentrum.

Hvordan vet du at vedkommende hadde "promille i blodet"? Tok du blodprøve, eller hadde han fortsatt "promille i blodet" da politiet kom flere dager senere? Hva oppnådde politiet når de kom på mandag og hva trodde de at de eventuelt skulle oppnå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...