Gå til innhold

Dekoder for det gamle TV-nettet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du er tilknyttet Get kabel-TV så har du tilgang til både analog og digital TV. Analogt gir temmelig dårlig bilde og få kanaler og anbefales ikke til moderne TV-er. Lei en dekoder og få skikkelig bilde med digital-TV.

At du betaler lisens har ingenting med saken å gjøre.

Det finnes ikke dekoder for å se analoge signaler fordi de er ikke kodet. Du har vel tuner i TV-en?

Lenke til kommentar

Vi har også en TV fra 2006-ish som klarer disse signalene, det er bra nok ut for meg. Vi har også en ca like gammel DVD-opptaker som gjør om TV-signalene til kompositt, men den er stor, treg og generelt upraktisk. Det er denne jeg vil bytte ut.

Angående lisensen: Jeg vil ikke betale en månedlig avgift på noe jeg sjelden bruker, hvertfall ikke når jeg har gratisalternativet tilgjengelig. TV-lisens holder.

"Dekoder" er nok feil ord for det jeg leter etter ja. Det jeg ønsker er en liten boks med analog TV inn, HDMI ut.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Tillater meg til å bumpe denne 4 dager på overtid :)

Hele TV-prosjektet har ventet lenge, og først nylig kobla vi opp alt utstyret i stua. Har nok også blitt litt klokere siden i fjor.

I veggen har vi analog kabel-tv. Min Samsung UE46EH5305 klarer å vise alle kanalene, men ikke ta opp. Ifølge en tidligere expert-ansatt er det fordi TV'en kun vil ta opp digital-TV, og trenger dermed CI-kort fra f.eks Get eller Canal Digital.

Så spørsmålet mitt nå er i grunn det samme. Jeg ønsker å bruke det analoge opplegget, men også å kunne ta opp. DVD/HDD-opptageren jeg har kan dette, men den er stor og treg. Fins det en nyere, rask liten boks som kan ta opp TV-kanalene på minnepenn (eller den ultimate våte drømmen: NAS)?

Stort pluss om boksen har HDMI-utgang.

Endret av Khaffner
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...