J. Everett Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Hei, Jeg jobber i England og kjenner ikke så gått til norske regler så kanskje noen som gjør det kan hjelpe. Saken er at jeg har et Engelsk selskap med engelske ansatte, vi ønsker å selge tjenestene våre i Norge, men bare ved å sende ansatte på reise ditt ca 1 uke om gangen 1 gang pr mnd, altså ingen ansatte i Norge. Etter det jeg skjønner så må vi registreres i Norge, tenker da på å sette opp et NUF for det engelske selskapet. Det er dette NUF'et som kundene vil betale til, men NUF'et vil ikke ha noe særlig utgifter siden lønnen betales av det engelske selskapet da de ansatte er bosatt her. Hvordan kan dette gjennomføres i praksis? Feks. jobber de ansatte som konsulenter for NUF'et og jeg fakturerer det for det beløpet NUF'et har fått inn i løpet av måneden, også overføres bare pengene til England? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Dette er et så komplisert konsept at det finnes egne firma som hjelper andre firma med å sette opp slike NUF. Jeg anbefaler en slik tjeneste for å unngå å stille deg i en situasjon hvor du plutselig er tiltalt for toll-, mva- eller skatteundragelse. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Kontakt en advokat. Her er det snakk om skatte- og avgiftsrett (avgiftsplikt for salg i Norge, potensiell skatteplikt for virksomhet drevet i Norge, potensiell skatteplikt for ansatte som arbeider i Norge), forbrukerrett (rettigheter for kjøper i internasjonale kjøpsforhold), selskapsrett (du trenger en innføring i hvordan et NUF fungerer), m.m. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå