Gå til innhold

Finner ikke optisk lydinngang på Denon AVR-1910

Anbefalte innlegg

Finner ingen inngang for opstisk lyd i menyen på min AVR-1910. Har koblet til lydkabelen fra min Canal Digital HD-PVR 5720-SX. Grunnen til at jeg ikke bruker HDMI, er at jeg øsnker å ha mulighet for både lyd direkte fra TV (med receiver avskrudd) og lyd via receiveren. HD-PVR'en har kun en HDMI ut, så denne må derfor gå direkte til TV. TV'en er forresten en Samsung UE40B6050VW.

Dette burde vel være en enkel sak i teorien, men jeg har lett igjennom alle menyvalg og inngangsmuligheter på min receiver i dag, og jeg finner ikke muligheten for lyd via SPDIF/optisk. Noen som har greie på Denon, som kan gi meg et greit svar på hvordan jeg kan søke opp denne inngangen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Dersom du ønsker tv lyd (lyden fra tv) kan du bruke passthrough dersom receiveren din har denne funksjonen, hvilke jeg tror den har.

"You need to switch on HDMI Control and adjust the Standby Source setting to the relevant HDMI source you want to pass-through. You can set Standby Source to either "Last", so that it will pass-through the HDMI input you were using last, or lock it to a particular HDMI input.

See page 28 of the manual."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...