Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Anbefalte innlegg

Hei!

Har problemer med pcen min, og håpte noen kunne hjelpe meg.

Når jeg skruer på pcen, og kommer inn på skrivebordet skjer det noe merkelig. Det ser ut som om alt er som det skal, men med en gang jeg prøver å trykke på et ikon på skrivebordet eller noe, så fryser pcen med en gang. Hva kan dette være?

Håper på svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke så veldig mye kunnskap innen datamaskiner, men har Windows Vista. Har en HP-pc. Hvordan finner jeg hastigheten på ram & cpu?

Jeg kan bevege musepekeren ja, men den fryser når jeg prøver å trykke innpå noe. Jeg klarer fremdeles å bevege på musepekeren etterpå.

Lenke til kommentar

Nei, da var ikke det helt riktig info. Men ta en titt her, litt smartere http://windows.micro...n-Windows-Vista

Oppstartsreparasjon er plassert på menyen Alternativer for systemgjenoppretting på Windows-installasjonsplaten. Oppstartsreparasjon kan også installeres på harddisken hvis datamaskinen har forhåndsinstallert gjenopprettingsalternativer. Under oppstartsreparasjon kan du bli bedt å gjøre noen valg mens problemet rettes opp, og må om nødvendig starte datamaskinen på nytt under reparasjonen.

Når du har en Windows-installasjonsplate:

Sett inn installasjonsplaten.

Start datamaskinen på nytt.

Klikk StartBilde av startknappen, klikk pilen ved siden av Lås-knappen Bilde av låsknappen, og klikk deretter Start på nytt.

Trykk en tast for å starte Windows fra installasjonsplaten hvis du blir bedt om det. Hvis datamaskinen ikke er konfigurert til å starte opp fra en CD eller DVD, må du se informasjonen som fulgte med datamaskinen.

Velg språkinnstillingene, og klikk deretter Neste.

Klikk Reparer datamaskinen.

Velg operativsystemet du vil reparere, og klikk deretter Neste.

Klikk Oppstartsreparasjon på menyen Alternativer for systemgjenoppretting.

Når datamaskinen har forhåndsinstallerte gjenopprettingsalternativer:

Fjern alle disketter og CDer og DVDer fra datamaskinen, og start datamaskinen deretter på nytt.

Klikk StartBilde av startknappen, klikk pilen ved siden av Lås-knappen Bilde av låsknappen, og klikk deretter Start på nytt.

Gjør ett av følgende:

Hvis datamaskinen har ett enkelt operativsystem installert, trykker du og holder F8-tasten når datamaskinen starter på nytt. Du må trykke F8 før Windows-logoen vises. Hvis Windows-logoen vises, må du prøve igjen ved å vente til påloggingsskjermen for Windows vises, og deretter avslutte og starte datamaskinen på nytt.

Hvis datamaskinen har mer enn ett operativsystem, bruker du piltastene til å merke operativsystemet du vil reparere, og deretter trykker du og holder F8.

I skjermbildet Avanserte oppstartsalternativer bruker du piltastene til å merke Reparer datamaskinen, og deretter trykker du ENTER.

Velg et tastaturoppsett, og klikk deretter Neste.

Velg et brukernavn, skriv inn passordet, og klikk deretter OK.

Klikk Oppstartsreparasjon på menyen Alternativer for systemgjenoppretting.

Jeg brukte aldri Vista så jeg er ikke helt sikker på det os, har det heller ikke tillgjengelig så jeg får ikke funnet ut nøyaktig hvordan du skal gjøre det men du får det nok til! Ellers får du bumpe tråden noen ganger

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...