War Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 i min 24 pin-kabel er det 23 pin. I følge dette skjemaet står det n-c der det mangler, not connected eller hva det kan bety. Hvorfor går det 24 ledninger ut av kontaktene ved PSU-siden og kommer 23 ut av strømpa på hovedkortsiden? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 NC står muligens for normally closed. Lenke til kommentar
War Skrevet 9. september 2012 Forfatter Del Skrevet 9. september 2012 (endret) Ser bare at kontakten har metall i seg på bildene på esken, men ikke på kabel. I følge skjemaet har den neppe noen mening, men hvorfor er det metallkontakt i kontakten på bildet + det går 24 kabler inn i strømpen i ene enden og kommer 23 ut i andre enden ... Magisk. Endret 9. september 2012 av War Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Kan også være at den er satt i en annen kontakt sammen med en annen kabel, så den er koblet riktig? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 (endret) n/c står for Reserved i dette tilfelle. Pin 20 (formerly −5 V, white wire) is absent in current power supplies; it was optional in ATX and ATX12V ver. 1.2, and deleted as of ver. 1.3. http://en.wikipedia.org/wiki/ATX Endret 9. september 2012 av TaZ Lenke til kommentar
War Skrevet 9. september 2012 Forfatter Del Skrevet 9. september 2012 (endret) Teller i allefall 24 ut of 23 inn , ett sted i strømpa er det en løs kabel da. Hadde håpet jeg slapp å åpne den, er jo 3000kr PSU. Så den er tatt bort i moderne PSU, da lurer jeg bare på hvorfor den går inn inn strømpa på ene siden. + at de har tatt bilde av kontakten med 24 stålpinner i seg på esken og sender ut med 23. Blir jo fort forumsposter av slikt. ATX12V 1.3 The −5 V rail is prohibited. Takker for svarene og løsningen. Endret 9. september 2012 av War Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Skal være sånn,ikke tenk på det.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå