dalai Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 kan jeg gå inn manuelt i registerert og endre på SID'en? hvor i tilfelle i registeret ligger den? Lenke til kommentar
dalai Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 ok, prøvde å kjøre sysprep på maskinen nå men til ingen nytte. det står at han ikke finner noen konto for maskinen på serveren. så ber han meg om å skrive inn datamaskinnavnet på nytt og domenet. og domenet til maskinen er ikke nødvendigvis det samme som til brukerne står det Lenke til kommentar
Gaute Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 dalai: Den første der: vel det går nok men det er nok noen tusen instanser av den rundt om kring så du bør ha god tid :wink: den andre var jeg ikke helt med på. Domenet skal være domenet som serveren kjører. slik at du får en maskin konto i domenet. G. Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Bruk NEWSID for å endre SID'n. Jeg har selv brukt det ved diskkloning i Win2000 og kan gå god for at det gjør jobben. Du kan laste det ned herfra: http://www.sysinternals.com/ntw2k/source/newsid.shtml Lenke til kommentar
dalai Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 har ikke prøvd det siste ennå, for jeg har ikke vært på jobben. men tror dere det fikser problemet? jeg prøvde å formatere hele maskinen til brukeren og installerte alt på nytt igjen manuelt, ikke noe ghosting eller slikt. da burde vel maskinen få en helt ny SID eller hva dere snakker om også? selv formatering hjalp ikke for å melde den inn i domenet. Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Ja når du gjør en vanlig installasjon får maskinen en ny SID. Problemet med like SID'er gjelder bare når du kloner disker. Hvis du ikke har løst problemet ennå kan du prøve å gjøre som flere har foreslått: - Meld maskinen inn i en Arbeidsgruppe og ut av domenet. Kjør gjerne NEWSID også før du slår av maskinen. - Gå inn i Active Directory på serveren og slett datamanskinnavnet der. - Slå på maskinen og meld den så inn i domenet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå