Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Win2k og domene

Anbefalte innlegg

Prøver å melde en win2k maskin inn i domenet på jobben, og får følgende feilmld:

Legitimasjonsbeskrivelsene stemmer ikke overens med tidligere legitimasjonsbeskrivelser. Noen som veit hva feilen er? Er logga på med Administrator, og bruker seff Admin kontoen på serveren når han spør om det....

[ Denne Melding var redigert av: _StatuS_ på 2002-11-28 23:59 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har sjekka at det ikke er noen regler som kan være satt opp i active directory? Mulig man kan sette en form for sperre over hvem som kan komme melde seg inn i domenet, selv om man har admin passord. Forresten, du er sikker på at admin brukeren har admin rettigheter på domenet da? Prøv også å skift navn på boksen før du melder den inn i domenet på nytt...

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

jeg har akkurat samme problemet. Bortsett fra hos meg så veksler feilmeldingene mellom din og "not enough space on the disk". skjønner ingenting for plass på disken er det jo.

lurer på om det kanskje kan være noe av dette:

Brukeren har vært medlem av domene før, men nå har maskinen byttet navn og ip. for maskinnavnet må vel også meldes inn i domenet?

skjønner like lite som deg, så hvis noen hadde hatt svar på dette, så rop ut!!

Lenke til kommentar

Ehh.. enda en litt fjern løsning:

Mot NT servere kan en bare ha åpen en connection som en bruker pr. server

Dvs: Har en oppe test.txt på SERVER1 med bruker A kan en ikke mappe seg opp mot samme server med en bruker B.

Gå i CMD boks, skriv NET USE; se at du ikke har noen mappinger noensteder. (Inkludert $IPC) Prøv så å melde den inn igjen.

Lenke til kommentar

ja, men når jeg går inn på den spesifikke brukeren så står det ikke noe der hvilket maskinnavn han bruker. hvor står dette i tilfelle?

dessuten går det ikke an å melde maskinen inn i domenet selv om jeg utgir meg for en annen.

"not enough disk space" hva kan dette komme av?

Lenke til kommentar

ok, jeg behøver ikke bekymre meg for å melde maskinen ut av domenet, for den er ikke meldt inn.

men jeg synes det virker litt rart, for det er kanskje en 20-25 brukere av domenet, men det er bare 15 maskiner som er registrert i active directory, og noen av disse tror jeg ikke er aktive idag. finnes det noen andre steder hvor maskinnavna registreres i domenet?

Så dersom maskinen byttet navn burde det jo gå greit å melde den inn i domenet, men det gjør det ikke.

PS! det er ikke noe galt med brukerkontoen tror jeg. brukeren av denne maskinen kan fint logge seg på domenet på en annen pc.

PSPS! jeg har også prøvd å melde denne maskinen inn i domenet, med andre brukernavn/kontoer (også admin), men uten suksess

Lenke til kommentar

Saken er at navnet ikke nødvendighvis har så mye å si. Det som brukes ved all komunikasjon mot AD er SID (Security ID). Hvis det finne en "entry" i AD med denne SID'en i bruk så kan du få trøbbel med å melde maskinen inn i AD.

Slik at hvist man f.eks bruker ghost til å klone maskiner må man bruke GhostWalker eller aller helst MS Sysprep. Disse går gjennom registry på maskinen og bytter ut SID'en med en "statistisk unik" SID.

Anbefaler deg å teste med å kjøre Sysprep på den maskinen, da vil du etterpå få en slik mini setup hvor du kan skrive inn nytt maskin navn, melde den inn i Domene etc.

Sysprep har reddet dagen mange ganger for meg i slike tilfeller.

http://www.microsoft.com/windows2000/downl...rep/default.asp

G.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...