Røver Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Så dette skjedde bare sånn plutselig. Får melding om at dns serveren ikke svarer og andre ganger at "Bredbåndsmodemet har problemer med tilkoblingen". Har prøvd flere dns servere som feks 8.8.8.8 8.8.4.4 (google) osv Når jeg pinger i cmd, får jeg "Foresporsel avbrutt". Tingen er at modemet lyser grønt og fint, det samme gjør "kabel boksen" som er koblet i veggen over tv kabel uttakene. Tror det er nett fra kanal digital. Så om noen har peiling på hva som er problemet.. Lenke til kommentar
Brulejus Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Prøv å stille PCen tilbake til et tidligere gjennopprettingspunkt. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Prøv å koble til rett i modemet. Boksen nærmest veggen. Du får pinget 127.0.0.1? Prøv også å restarte router og modem (slå av om den har knapp og ta ut kabel i 30sek). Lenke til kommentar
Røver Skrevet 9. september 2012 Forfatter Del Skrevet 9. september 2012 Prøv å stille PCen tilbake til et tidligere gjennopprettingspunkt. Glemte å si at dette gjelder alt som prøver å bruke nettet. Flere pc'er, mobil og ps3. Prøv å koble til rett i modemet. Boksen nærmest veggen. Du får pinget 127.0.0.1? Prøv også å restarte router og modem (slå av om den har knapp og ta ut kabel i 30sek). Har prøvd alt til ingen nytte. Får pinget 127.0.0.1 ja. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 (endret) Logg inn på routeren og sjekk om DNSen er fylt ut der og at andre innstillinger ser riktige ut... Betalt internettregningen i det siste? Om du ikke får nett gjennom modemet etter en restart tror jeg du bør ringe ISPen din. Kan være feil på linjen. Sjekk nettsidene deres om driftsmeldinger. Endret 9. september 2012 av Kakeshoma Lenke til kommentar
Steina Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 (endret) Det første du bør sjekke, hvis mulig, er om det fungerer fra en annen PC. Du kan eventuelt også teste med mobiltelefonen hvis du har WiFi. DNS er ikke problemet her, men default gateway / rutingen. Endret 9. september 2012 av Steina Lenke til kommentar
Røver Skrevet 9. september 2012 Forfatter Del Skrevet 9. september 2012 Logg inn på routeren og sjekk om DNSen er fylt ut der og at andre innstillinger ser riktige ut... Betalt internettregningen i det siste? Om du ikke får nett gjennom modemet etter en restart tror jeg du bør ringe ISPen din. Kan være feil på linjen. Sjekk nettsidene deres om driftsmeldinger. Ingen driftsmeldinger på mitt postnummer. Så da er det ikke noe annet å gjøre en å ringe canal digital da? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Logg inn på routeren og sjekk om den har adresse på WAN (internettport) Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 8.8.8.8 8.8.4.4 er vel ikke den dns server 8.8.8.8 og 8.8.4.4 er.... Lenke til kommentar
Røver Skrevet 11. september 2012 Forfatter Del Skrevet 11. september 2012 Logg inn på routeren og sjekk om den har adresse på WAN (internettport) Der står det visst 0.0.0.0 Lenke til kommentar
Røver Skrevet 11. september 2012 Forfatter Del Skrevet 11. september 2012 8.8.8.8 8.8.4.4 er vel ikke den dns server 8.8.8.8 og 8.8.4.4 er.... Ler på innsiden. Lenke til kommentar
dbass Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Hvis det står 0.0.0.0, så rebooter du routeren og modemet. Hvis problemet vedvarer kontakter du ISP. Dette skjer ofte hos meg, da det er et eller annet galt med DHCP tjener et hakk lenger opp i systemet. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 (endret) Hvis det dbass sier ikke hjelper, så resett modemet. Dette gjør du ved å stikke inn en pennespiss i resethullet i 10 sek. Når modem og router fungerer, så skal du ha en annen adresse enn 0.0.0.0. Endret 11. september 2012 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
Røver Skrevet 11. september 2012 Forfatter Del Skrevet 11. september 2012 Hvis det dbass sier ikke hjelper, så resett modemet. Dette gjør du ved å stikke inn en pennespiss i resethullet i 10 sek. Når modem og router fungerer, så skal du ha en annen adresse enn 0.0.0.0. Resette modemet og slå av i 30 sec osv, var det første jeg prøvde. Vet ikke engang hvem som er ISP..En måte å finne det ut på? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 http://www.ip-adress.com/ Lenke til kommentar
Røver Skrevet 18. september 2012 Forfatter Del Skrevet 18. september 2012 Nettet kom tilbake i noen dager, og nå er det vekke igjen..Har fortsatt ikke funnet ut hvem som er ISP. Var visst ikke canal digital. Er på mobilnett nå, så tviler http://www.ip-adress.com/ vil gjøre meg noe godt. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Regner med dere betaler for internett hver/hver 3. måned, så det kan ikke være så skrekkelig vanskelig å finne ut av. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Men altså, hvilket modem har du, via kabel tven, eller telefon Lenke til kommentar
Røver Skrevet 18. september 2012 Forfatter Del Skrevet 18. september 2012 Regner med dere betaler for internett hver/hver 3. måned, så det kan ikke være så skrekkelig vanskelig å finne ut av. Leier en leilighet med inkl nett. Kontaktet utleier og han hadde absolutt ingen peiling. Lenke til kommentar
Røver Skrevet 18. september 2012 Forfatter Del Skrevet 18. september 2012 Men altså, hvilket modem har du, via kabel tven, eller telefon Netgear. Er vel kabel da modemet er koblet i samme "firkant" i veggen som tv'n. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå