Hobsten Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 (endret) Så igår tok eg til å formatere begge hard diskene på PCen. Planen var å formatere den lille hard disken med CD og installere OS tilbake på den og dermed formatere den store hard disken via Windows. Dette funka selfølgelig ikkje ettersom eg ikkje hadde delt hard disken opp i partisjoner på forhånd og eg kunne ikkje gjøre det mens hard disken var full. Eg brukte samme metode som på den lille hard disken og formaterte via CD. Problemet eg står igjen med er at eg har 2 OS. 1 på kver hard disk. Vil gjerne få fjerna den som er på den store hard disken ettersom det er den treigaste, men er usikker på korleis eg skal gjøre det. Er det bare å opne hard disken i Min Datamaskin og slette alt som er på den inkl. Windows mappa? Kan også se ut til at PCen kjører på det OS som blei installert sist, altså den store hard disken, som eg gjerne vil få sletta OS fra. TL;DR: Formaterte PCen med CD og fekk OS på begge hard diskene. Korleis fjerne OS på den store hard disken? Edit: La til bilde av Diskbehandling Endret 9. september 2012 av Hobsten Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Kan du legge ut bilde av Diskbehandling (se min signatur). Dette vil gjøre det lettere å svare. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Du kjører nå fra den store disken (Disk 0). Det er BIOS som bestemmer hvilken disk du skal starte fra. Så du kan prøve å velge i BIOS boot menyen at du skal starte fra den andre. Men det kan hende det ikke fungerer, det avhenger av hva du gjorde under installasjonen. Lenke til kommentar
Hobsten Skrevet 9. september 2012 Forfatter Del Skrevet 9. september 2012 (endret) Bootet opp på WD(lille) harddisken og ser ut som det er den OS kjører på no, men har fortsatt ingen aning om korleis eg skal få sletta OS på den store harddisken Endret 9. september 2012 av Hobsten Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Det ser bra ut, den lille er System. Da skal det ikke være noe problem å formatere den store. Det kan gjøres enten i Diskbehandling eller i Min Datamaskin. Du får opp valget i menyen når du høyreklikker. Lenke til kommentar
Hobsten Skrevet 9. september 2012 Forfatter Del Skrevet 9. september 2012 Det funka! Takk for all hjelp Eg prøvde å gjøre det igår også, men då stod det at Windows ikkje kunne fullføre formateringen eller at den ikkje kunne formaterer elns Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Ikke så rart det ikke gikk i går. Windows nekter plent å formatere disken den booter fra. Og godt er det. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå