Rino_ Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Jeg trenger desperat hjelp av en pc ekspert. Butikken jeg har kjøpt pc'en i er til lite hjelp. For noen måneder siden kjøpte jeg og kona en Asus K53SM. Vi forhørte oss med flere folk, og fikk inntrykk av at dette var en god og billig pc både til spill og HD film redigering. Her er spesifikasjonene: Prosessor: Intel Core i5-2450M, 2.5GHz Minne: 6 GB RAM HDD: 500 GB Skjermkort: Intel® HD Graphics 3000 Men det duger ikke til annet enn vanlig internett bruk. - Adobe Premiere Pro kan ikke redigere HD filmer (Det lagger og stopper opp) - Adobe After Effects henger seg. - Photoshop jobber tregt. Vår forrige laptop arbeidet raskere med photoshop, og på den var det mulig å bruke Premiere Pro til filmredigering i HD. Det er en eldre DELL laptop. Prosessor: Intel Core 2 Duo, 1.59GHz Minne: 2 GB RAM Skjermkort: Quadro FX 360M Denne Dell Laptopen virker generelt mye mer stabilt, og takler adobe programmene mye bedre. Hva er grunnen til dette? Er det noe feil med den nye Asusen? Jeg har nemlig mange viktige filmprosjekter jeg skal arbeide med fremover, derfor jeg kjøpte Asusen, derfor er det heftig irriterende at den ikke fungerer til dette. Setter stor pris på svar. Lenke til kommentar
blinc Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Vanskelig å vite om det er noe feil med Asus'en på avstand og med begrenset info. Men uansett; den egner seg ikke for video redigering (eller spill)! Den er altfor svak(f.eks 2core), har ingen dedikert gpu som kan ta seg av HD accel. Uansett, skal man jobbe med tunge oppgaver anbefaler jeg en stasjonær maskin. Hvis dette(fimred++) betyr mye for deg ville jeg lagt de pengene som behøves for å få en så kraftig maskin at arbeidsflyten går lett. Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Denne Dell Laptopen virker generelt mye mer stabilt, og takler adobe programmene mye bedre. Hva er grunnen til dette? Er det noe feil med den nye Asusen? Er noe akselerering av effekter gjennom skjermkortet.. dvs. Cuda, gjennom nvidia-skjermkortet. Kan veldig godt hende at de effektene du bruker, som blir tegnet i sanntid, blir mye kjappere på grunn av det. Vil ikke si at å kjøpe en dual-core i5 til video-redigering er en skikkelig god idé, da. Spesielt når du bruker CS. En ting å tenke på her er at fra CS5 og oppover, så blir effektene akselerert gjennom OpenCL. De effektene som gikk gjennom CUDA blir lagt over på OpenCL nå, og det åpnes visst for en del nye muligheter her på grunn av det, til å utnytte flere kjerner og grafikk-kort til litt mindre "typiske" oppgaver. Forskjellene mellom gpu og cpu viskes ut, lettere å utnytte maskinkraften for forskjellige hardvarekonfigurasjoner, osv. Ihvertfall i teorien. Så om du trenger en bærbar maskin som skal kjøre CS, så har du to valg. Kjøp en firekjerne i7+ et relativt bra nvidia skjermkort.. et kepler kort, for eksempel (nvidia-kort/cuda for overlay, firekjerne for konvertering, osv). Det vil fungere bra. Alternativt, en litt mer ydmyk Trinity firekjerne med integrert skjermkort. Her blir OpenCL ytelsen ekstremt mye høyere enn det du kan trylle ut av et normalt CUDA oppsett, men det er uvisst hvor mye arbeid Adobe faktisk legger inn i å konvertere CUDA-funksjonalitet over til OpenCL. Eller hvor lett det er å få dette til å fungere på kort sikt. Kan hende at noen av effektene aldri blir flyttet fra cpu, eller OpenCL støtten kan bli noe bra før den blir spesialisert for apuer. Og da er det dårlige odds for at Adobe vil bruke tid på å trekke det så langt som mulig. (På den annen side, så er det så interessant at det må være umulig å la være å eksperimentere på det ). Uansett - uten tvil at du får mye ytelse for pengene til bruken din om du kjøper et 4-kjerne apu oppsett. Kan være andre fordeler her i forhold til batteritid og varme, støy, osv. Men på kort sikt er det nok greiere å kjøre nvidia/intel 4-kjerne. Problemet er at da er du gjerne oppe i en så høy pris allerede at du vil kunne bygge en stasjonær med mye høyere ytelse igjen til samme prisen. .. spørs hva en fokuserer på. ... og fortell han selgeren at han ikke kan anbefale en dual-core med integrert intel grafikk-kort til Creative Studio. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå