Novis1 Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Noen som kan foreslå et greit gratisprogram for å lage/redigere nettsider? Lenke til kommentar
Faller Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Hva slags funksjonalitet trenger du? Drag and drop eller skal du kode selv? Mvh Faller Lenke til kommentar
Novis1 Skrevet 9. september 2012 Forfatter Del Skrevet 9. september 2012 Jeg kan bare litt om koder, så det meste må nok være wysiwyg. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 (endret) Hmm, da har jeg ikke så mye jeg kan hjelpe med desverre. Men hvorfor ikke lese seg opp på temaet? Anbefaler å lese på w3school.com Mvh Faller Endret 11. september 2012 av Faller Lenke til kommentar
Novis1 Skrevet 11. september 2012 Forfatter Del Skrevet 11. september 2012 Men uansett så trenger jeg et program, kan liksom ikke sitte med Nortisblokka og skrive inn kodene fra grunnen av, det er jeg redd vil gå fryktelig treigt. Lenke til kommentar
Telefonsvarer Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Men uansett så trenger jeg et program, kan liksom ikke sitte med Nortisblokka og skrive inn kodene fra grunnen av, det er jeg redd vil gå fryktelig treigt. Notepad eier. Men Notepad+ er noe mer oversiktlig. Finnes sikkert noe gratis noe som funker, men du lærer faen så mye av å skrive alt. Lenke til kommentar
BonzoDog Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 (endret) To gratis editorer: KompoZer som er WYSIWYG og også viser kode, eller HTML-Kit 292 der du jobber rett i koden, men har forhåndsvisning. Jeg vil anbefale å kode i strict kode (f.eks. HTML 4.01 Strict eller nyere) sammen med CSS2 (eller nyere). Hvis man holder seg unna frames, bruker DIV-elementet til sidedesign og ikke bruker TABLE til annet enn tabeller, kommer man langt. Det kan også være greit å ha i bakhodet at HTML-sider er noe helt annet enn trykte sider (ukjent skjermstørrelse hos leser i motsetning til A4). Det er en tilvenningsperiode, men hvis man koder enkelt og bruker validator kommer man inn i det etterhvert. Edit: tillegg. Endret 11. september 2012 av BonzoDog Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Har laget en guide til eget bruk, se vedlegg, hvor jeg nevner noen alternativer. Hvordan lage en nettside.doc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå