Gå til innhold

Beste mageøvelser?

Anbefalte innlegg

Hei, synes det allerede er fint å starte med å få en fin sommerkropp. Lurte på om dere har noen forslag til mageøvelser? Kostholdet har jeg allerede på plass.

Jeg har så og si lite fettprosent, stedet på kroppen jeg faktisk har noe synlyg fett på er ved magen (der hvor eg også vil at sixpacken skal være..)

Så om noen kan noen mageøvelser som gjør sixpack muskelen til større muskler samt og fjerne fette fra magen? Cardiotrening gjør eg allerede men jeg trenger kanskje noe som er mer fokusert på magen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, synes det allerede er fint å starte med å få en fin sommerkropp. Lurte på om dere har noen forslag til mageøvelser? Kostholdet har jeg allerede på plass.

Jeg har så og si lite fettprosent, stedet på kroppen jeg faktisk har noe synlyg fett på er ved magen (der hvor eg også vil at sixpacken skal være..)

Så om noen kan noen mageøvelser som gjør sixpack muskelen til større muskler samt og fjerne fette fra magen? Cardiotrening gjør eg allerede men jeg trenger kanskje noe som er mer fokusert på magen.

Det er ikke slik at du kan velge hvor du vil forbrenne fett. Vil du forbrenne fett på EN plass, må du nøye deg med å forbrenne fett overalt. Det burde ikke være noe problem, men det er en grei ting å vite, slik at du ikke lurer deg selv.

De aller fleste har en solid sixpack, men magefettet dekker den til. Sannsynligvis så trenger du ikke å trene de musklene dag ut, og dag inn, men heller fokuser på fettforbrenninga.

Personlig vil jeg anbefale HIIT. Det står for "High Intensity Interval Training". Det er en bra måte å forbrenne fett på, samtidig som du ikke hindrer muskelbygginga. Du kan jo se på bilder av sprintere, og sammenlikne med bilder av maratonløpere, og se hva du foretrekker.

Lenke til kommentar

Hvorfor er sixpack så jævlig kult å ha, når resten av kroppen ser ut som ei sagflis?

Når har jeg sagt at resten av kroppen er en sagflis? :)

Fordi det tar lang tid å bygge opp resten av kroppen. Skal ein på ferie om 3-4 uker, det enklaste veien for bedre kropp er sixpack.

Tror ikke den var rettet til meg, men du kan godt forklare den ? :)

Det er ikke slik at du kan velge hvor du vil forbrenne fett. Vil du forbrenne fett på EN plass, må du nøye deg med å forbrenne fett overalt. Det burde ikke være noe problem, men det er en grei ting å vite, slik at du ikke lurer deg selv.

Det vet jeg alt, men tenkte kanskje på å gjøre noe som var mere rette til magen om det kanskje ville hjulpet.

Men sommerkroppen nå?

Du går ned en kg i uka på en sunn deff og da har du sommerkroppen ....i november.

Du kan ju bygge litt masse i 6 mnd flrst?

Deff = diet I assume?

Lenke til kommentar

Deff = ned / Bulk = opp

Litt tidlig å begynne nå når det tar 2-3 mnd.

Som resten også anbefaler, bygg litt mer masse før du finner sommerformen?

Har bygget masse og gått opp flere kilo på det (brukt sommerferien på det) :) pluss litt før ferien, kanskje mai til nå, lagt på meg et par kilo, var nokså tynn før (selv da synes ikke magen, alltid hatt lite fett på kroppen utenat magen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...