Gå til innhold

Usikker på fartsgrense...

TheNarsissist

Anbefalte innlegg

Hei, øvelseskjørte med pappa idag. Kjørte ut fra dette industriområdet og gikk opp til 80 siden det ikke sto noe skilt etter krysset og at jeg mener det ikke er tettbygd strøk. Pappa mente det var 60 til tross for at det ikke kom 60 skilt før etter 4-5min da vi nærmet oss sentrum. Har et bilde, noen som kan avgjøre denne lille tvisten? Er litt viktig siden jeg har oppkjøring der.

post-122992-0-31831400-1347150716_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, som trygg trafikk sier:

Generell fartsgrense: 50 og 80

Utenfor tettbygd strøk 80 km/t

I tettbygd strøk 50 km/t

Jeg må si jeg ikke viste dette om ett eller 2 skilt - det har nok glidd av den supre teflonen jeg har, så fint med påminnelse. Sannelig om jeg vet når du sier det er kun ett skilt og det ikke er noen ved der du kjører på veien.

Lenke til kommentar

Nei, er en smule forvirret nå. Igår ba tante meg gasse på til 80 og idag ba pappa meg ligge i 50 på samme strekning.

Første skiltet er etter et godt stykke og er 60 på en side av veien. Altså ikke en ny fartsgrense, kan jo være feil i google maps eller noe. Får se i morgen, synes hele greia er rar. Har aldri hatt problemer med å vite fartsgrensa før...

Lenke til kommentar

Nei helvette, nå fulgte jeg veien i google maps, og etter ett stykke møtte jeg på ETT 60 skilt på venstre side. Er altså 60 hele veien noe jeg ikke skjønner.

Hmmm.....siden vi har høyrekjøring i Norge så bør skiltet absolutt stå på HØYRE side av veien.

Har Statens vegvesen vært på fylla når de har skiltet? Eller er det DU som har googlet i fylla?

Lenke til kommentar

Kom du fra et industriområde var det gjerne ikke en vei, men en utkjørsel du kom fra. Da er det ikke nødvendigvis skiltet.

Det med at det er skilt på begge sider av veien når du kommer til ny fartsgrense er ikke noe du kan stole helt på. Jeg har sett mange eksemplet på at dette ikke er fulgt. Det er uansett skiltet på høyre side av veien som gjelder, eventuelt skilt på venstre side er kun et hjelpeskilt.

Lenke til kommentar

Eller er det DU som har googlet i fylla?

Bruk google selv du, tok meg akkurat 1 minutt å finne en vei med skilt på begge sider.

https://maps.google....,259.71,,0,0.79

I byen Ski.

Er litt usikker på hva du mener...muligens du misforstod meg?

Poenget mitt var at hvis du allerede er i 60-sone skal det kun stå et skilt...og det skal stå på høyre side av veien....IKKE venstre.

Enig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...