TheNarsissist Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Hei, øvelseskjørte med pappa idag. Kjørte ut fra dette industriområdet og gikk opp til 80 siden det ikke sto noe skilt etter krysset og at jeg mener det ikke er tettbygd strøk. Pappa mente det var 60 til tross for at det ikke kom 60 skilt før etter 4-5min da vi nærmet oss sentrum. Har et bilde, noen som kan avgjøre denne lille tvisten? Er litt viktig siden jeg har oppkjøring der. Lenke til kommentar
War Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Her er dealen. Kom det 60 + 60 på begge sider av vegen var det 80 og BLE 60. Var det kun ett 60skilt på høyresiden av vegen var det 60 hele tiden. 1 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 9. september 2012 Forfatter Del Skrevet 9. september 2012 Hmmm, det husker jeg selvfølgelig ikke nå. Skal en tur i morgen og så får se da. Men vil du si dette er tettbygd strøk da? Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 (endret) Samt hvis du hadde linket til google map istedet for bilde, så kunne vi funnet det ut ifra det muligens? Edit: utifra bildet vil jeg ikke si at det automatisk er 80 der Endret 9. september 2012 av KarpeSkrotum Lenke til kommentar
War Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Er det NY fartsgrense er det 2 skilt , påminnelse ett skilt i allefall. Nå bor jeg i Trondheim, og en sånn gate hadde hatt 40-50 maks. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 9. september 2012 Forfatter Del Skrevet 9. september 2012 Nei helvette, nå fulgte jeg veien i google maps, og etter ett stykke møtte jeg på ETT 60 skilt på venstre side. Er altså 60 hele veien noe jeg ikke skjønner. Hvordan skal man vite det? SIden det ikke er noe skilt når man kjører ut på veien i noen av kryssa er det jo enten 50 eller 80. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Ja, som trygg trafikk sier: Generell fartsgrense: 50 og 80 Utenfor tettbygd strøk 80 km/t I tettbygd strøk 50 km/t Jeg må si jeg ikke viste dette om ett eller 2 skilt - det har nok glidd av den supre teflonen jeg har, så fint med påminnelse. Sannelig om jeg vet når du sier det er kun ett skilt og det ikke er noen ved der du kjører på veien. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 9. september 2012 Forfatter Del Skrevet 9. september 2012 Nei, er en smule forvirret nå. Igår ba tante meg gasse på til 80 og idag ba pappa meg ligge i 50 på samme strekning. Første skiltet er etter et godt stykke og er 60 på en side av veien. Altså ikke en ny fartsgrense, kan jo være feil i google maps eller noe. Får se i morgen, synes hele greia er rar. Har aldri hatt problemer med å vite fartsgrensa før... Lenke til kommentar
SLi Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Google maps sier bildedatoen neders der f.eks: "2012 Google, rapporter et problem, BILDEDATO: August 2010" Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 9. september 2012 Forfatter Del Skrevet 9. september 2012 April 2010 hmmmmmm, får se i morgen. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 (endret) Et navigasjons enhet/prog vil kanskje ha nyere kart? (med fartsgrenser) Endret 9. september 2012 av KarpeSkrotum Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Nei helvette, nå fulgte jeg veien i google maps, og etter ett stykke møtte jeg på ETT 60 skilt på venstre side. Er altså 60 hele veien noe jeg ikke skjønner. Hmmm.....siden vi har høyrekjøring i Norge så bør skiltet absolutt stå på HØYRE side av veien. Har Statens vegvesen vært på fylla når de har skiltet? Eller er det DU som har googlet i fylla? Lenke til kommentar
SLi Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 (endret) Eller er det DU som har googlet i fylla? Bruk google selv du, tok meg akkurat 1 minutt å finne en vei med skilt på begge sider. https://maps.google.no/?ll=59.711981,10.829188&spn=0.001194,0.004128&t=h&z=19&layer=c&cbll=59.71197,10.828993&panoid=9O3XgFrU3ifiRd6_SusDbA&cbp=12,259.71,,0,0.79 I byen Ski. Endret 9. september 2012 av SLi Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Her også http://goo.gl/maps/5bmbr Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Kom du fra et industriområde var det gjerne ikke en vei, men en utkjørsel du kom fra. Da er det ikke nødvendigvis skiltet. Det med at det er skilt på begge sider av veien når du kommer til ny fartsgrense er ikke noe du kan stole helt på. Jeg har sett mange eksemplet på at dette ikke er fulgt. Det er uansett skiltet på høyre side av veien som gjelder, eventuelt skilt på venstre side er kun et hjelpeskilt. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Hvis man er usikker er vel ikke løsningen å kjøre fortere? Hvis du ikke ser noe skilt, bør du holde deg til 60, eller kanskje tilogmed 50. Det er bedre å få spørsmål om hvorfor man kjører for sakte, enn å stryke for at man kjører for fort. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Eller er det DU som har googlet i fylla? Bruk google selv du, tok meg akkurat 1 minutt å finne en vei med skilt på begge sider. https://maps.google....,259.71,,0,0.79 I byen Ski. Er litt usikker på hva du mener...muligens du misforstod meg? Poenget mitt var at hvis du allerede er i 60-sone skal det kun stå et skilt...og det skal stå på høyre side av veien....IKKE venstre. Enig? Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 9. september 2012 Forfatter Del Skrevet 9. september 2012 Skrev faktisk feil, det sto på høyre. Lenke til kommentar
War Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Da er det nok den hastigheten på hele vegen. Du kan jo snu og kjøre til du ser forrige skilt også. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Pappa mente det var 60 til tross for at det ikke kom 60 skilt før etter 4-5min da vi nærmet oss sentrum. Det er nok sannsynlig at dere har oversett skilt her. Hvis dere er i 60-sone så skal skiltene gjentas ved faste intervaller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå