Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] PC kobler seg ikke til "game server"

Anbefalte innlegg

Hardware

Corsair CX 500W PSU
ATX 12V V2.3, Standard. 2x 6+2pin PCIe, 5x SATA, 1
AMD Athlon II X2 250
Dual Core, 3.0Ghz, AM3, 2MB, 65W, Boxed
MSI 870A-G54, Socket-AM3
ATX, AMD870+SB850, DDR3, 2xPCIe(2.0)x16, SATA 6Gb/
XFX Radeon HD 5670 1GB GDDR5
PCI-Express 2.0, "Passively Cooled", DVI-I, native
Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9
Kit w/two matched ValueRAM 2GB DDR3
Western Digital Caviar® Blue 500GB
SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 16MB, 7200RPM
Sony Optiarc DVD±RW burner AD-7260S
DVD±R: 24x max, DVD±RW: 8x max, DL, RAM, SATA, Bul

Problemet kom for ca. 1 måned sia, nettet på den stasjonære pc'n begynte å bli ustabil. Og for 1 uke siden funket det ikke å koble til noen spill servere (Steam, Guild Wars2 osv.). Mens å browse rundt funker helt fint samme gjelder skype.

Jeg begynte å spille Champions Online, og tviler den har noe med det og gjøre.. Men det var da jeg begynte å merke at nettet ble ustabilt. Bærbare har ikke oppdaget noe ustabilt nett... så må bare være pcn og ikke nettet.

Så etter å ha sjekket google, prøvde jeg å ta virus søk osv. med Spybot - Search and destroy og Microsoft Security Essentials, fant kun 2 ting. Ene var fra en add til Mount and Blade, så var det noe annet jeg ikke viste hva var, men sa den skulle slette det. Det funket fortsatt ikke, etter å ha prøvd å slå av brannmur og MSE for å komme seg inn på spillet.

Så jeg slettet de og prøvde ut Avast og Malwarebytes. Men de fant heller ingenting. Så jeg ga opp og re installerte pcn med cd'en jeg fikk fra komplett. Siden den var kjøpt derifra. Men nå funker det heller ikke med Steam eller Guild Wars2, den sier jeg ikke er koblet til nettet... når jeg kan browse rundt helt greit. + etter installasjonen funker ikke lydkortet tror jeg... pga. pc'n er koblet til tvn og den sier tv'n er ikke koblet til.. bruker HDMI så burde få lyd derifra, men måtte bruke andre høyttalere.

Og jeg hadde Hamachi og Garena, om det hjelper, trodde det var noe galt med det og de var de første jeg sletta... pga. Hamachi pleier å skape problemer.

Takk for at du leste igjennom, Duc

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du tilgang til trådløst er det sikkert noen du kjenner som har en trådløs usb adapter du kan låne for å teste. Evt kan du kjøpe et selv, f.eks denne hvis du vil ha noe billig.

Hvis du bare har LAN, kan du prøve denne http://prisguide.har...gabit-ct-113630

Men en annen ting; nettet du bruker er ditt eget nettverk og ikke en eller annen administrator som blokker porter?

Endret av blinc
Lenke til kommentar

Vel jeg hadde et gammelt nettverkskort, men fikla litt rundt der for lenge siden og tror jeg deaktiverte det eller noe... og har ikke fått det på siden. Så da kjøper jeg den usb greia siden den var ganske kjekt å ha, så hører vi videre fra den.

Ja nettet er mitt, vel merkelig om den blokkerer kun en av 4 pc'er..

Lykke til, til deg og. Skal si ifra om jeg finner noe..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...