wil Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Hei. Jeg har i dag en Corsair H80 Vannkjøling som jeg egentlig er lei av. Den bråker, men bortsett fra det er den vel helt passe grei, men det irriterer meg at den bråker, så derfor tenkte jeg på en ny en. Hvis det blir så jeg bytter da så må man selvfølgelig bytte til Noctua NH-D14 Tenker jeg. Det jeg tenker litt på da er om jeg kan bare la maskina stå da. Med Kabinettet igjen naturligvis, men uten CPU Kjøler på CPU`en. Maskina skal da ikke være i bruk. Er dette mulig, eller må det være en CPU Kjøler på hele tia selv om den ikke er i bruk? Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 (endret) blir billigere om du kjøper noen av corsair sine vifter: http://www.dustinhom...mediahuset_1224 eller er det pumpa som lager lyd? du må ha cpu kjøler, eller så blir den for varm når pcen står på. blir det ikke mye slit med å ta kjøleren av og på når du slar av dataen? Endret 8. september 2012 av itaSalat Lenke til kommentar
wil Skrevet 8. september 2012 Forfatter Del Skrevet 8. september 2012 Jeg tror det er Pumpa som lager lyd ja. Hører slags knittring eller hva man kan kalle det. Dessutten så har jeg et par vifter her som ikke er pakka ut og det er vel på 15 DB Tror jeg. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 er det lenge siden du kjøpte den? er vel en slags garantisak viss det er pumpa, har du prøvd å dytte litt på kabinettet? Lenke til kommentar
wil Skrevet 8. september 2012 Forfatter Del Skrevet 8. september 2012 Dytte på kabinettet? Nei, men hvorfor skal jeg gjøre det da? Hvis du leste det jeg skrev i føste post, så står det at maskina skal være AV. Ikke PÅ. Jeg har en PC nå som jeg kan bruke, og Laptoper som jeg kan bruke, så det er sånnsett ikke noe problem. Tja. Det er en stund siden jeg kjøpte den. Jeg tror det er sånn ca. Et år siden jeg bestilte den. Jeg lurer litt på om jeg bestilte den på amentio, men jeg er ikke helt sikker. Skjønner ikke helt hva jeg tenkte på når jeg besilte den. Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 (endret) Uten å være 100% sikker så mener jeg det ikke er noe problem så lenge maskina er AVSLÅTT, skal den være PÅSLÅTT så må du nesten ha en kjøler på cpuen. Hvis du skal bruke pcen i mellom tiden så kan du jo bare sette på den kjølern som kom sammen med cpuen. Endret 8. september 2012 av meg0709 Lenke til kommentar
wil Skrevet 8. september 2012 Forfatter Del Skrevet 8. september 2012 (endret) Maskina skal fremdeles som jeg har skrevet være AVSLÅTT. Jeg har andre PC`er jeg kan bruke. Maskina det er snakk om er heller ikke påslått nå, den er av. Jeg vet selvfølgelig at man må ha CPU Kjøler når maskina er påslått. Hvis ikke blir den jo veldig varm. Hehe. Endret 8. september 2012 av wil Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 (endret) Ja, du kan la maskinen stå uten kjøler. Skader da ikke å nappe ut strømkabelen da maskinen uansett ikke er i bruk. Før du blåser av penger på en annen tredjepartskjøler kan du kanskje prøve orginalkjøleren?! Endret 8. september 2012 av Pastafarian Lenke til kommentar
wil Skrevet 8. september 2012 Forfatter Del Skrevet 8. september 2012 Orginalkjøleren som jeg IKKE har ja. Den er kasta for lenge siden. Hehe. Nå tenker jeg ikke på å bare ta ut strømkablen til CPU Kjøleren altså. Jeg tenker på å TA UT HELE DRITEN og la den stå helt uten CPU Kjøler. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Tenkte heller ikke bare på å dra ut strømkabelen til CPU kjøleren. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Hvis pumpa på H80 bråker kan det være luftbobler, da er det bare å snu og riste på kabinettet. Eventuelt har du montert på pumpa opp ned. Da kan løsningen være å snu pumpa 180 grader men da må du legge på ny kjølepasta. Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Har en H60 som bråkte noe helt fantastisk i begynnelsen, og var redd jeg måtte begynne med noe garantistyr. Etter å ha trålet diverse fora fant jeg en løsning som hadde fungert for noen: å legge hele PC-en på siden med hovedkortsiden ned, og la den stå på slik et par timer. Reduserte støynivået betraktelig i mitt tilfelle. Slik jeg forstod det er dette et kjent problem med luftbobler i disse kjølerene. Lenke til kommentar
wil Skrevet 9. september 2012 Forfatter Del Skrevet 9. september 2012 (endret) Går det greit om jeg f. eks skrur løs pumpa da og rister den også setter den på plass igjen, slik den var? Går det greit. Jeg er ikke særlig lysten på å riste noe særlig på kabinettet. Å legge PC`en på hovedkort sia. Nå er det jo to sider på et hovedkort da. Mener du med bakplata ned eller den sia med som komponentene sitter som skal være ned? Jeg regner da med at Pumpa er satt riktig vei. Jeg sitter ikke ved PC`en akkurat nå, men jeg tror slangene er nede på en måte. Endret 9. september 2012 av wil Lenke til kommentar
wil Skrevet 9. september 2012 Forfatter Del Skrevet 9. september 2012 Men skal jeg riste pumpa først eller skal jeg legge hele PC`en ned først? Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Monter pumpa slik den skal være. Legg PC-en ned med bakplata nederst, og hør etter om det ble bedre. Lenke til kommentar
wil Skrevet 9. september 2012 Forfatter Del Skrevet 9. september 2012 Vel. Er ikke ved Pc`en nå, så får ikke sjekka det, men jeg tror den står riktig vei. Skal se om jeg får gjort noe med det. Men hvis jeg legger den ned da, så skal den ligge i 2 Timer? Lenke til kommentar
War Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Bråker viftene i radiatoren fikset jeg det med å koble inn en motstandskabel på viftene. 50% mindre futt / 99% lavere lyd 0,5 til 1c varmere. Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 (endret) Er jo ikke 100% sikkert at det hjelper i det hele tatt for deg, men i mitt tilfelle hørte jeg veldig merkbar forskjell med en gang jeg startet den opp etter at jeg la den ned. I tillegg -og dette var noe jeg også leste på samme forum jeg fikk det andre tipset fra- knipset/kakket jeg lett på rørene og pumpen mens PC-en lå. Det skulle visstnok hjelpe. Hvor lang tid som må til kan jeg ikke si noe sikkert om, for meg holdt det med et par timer i alle fall. Og bare for å ha det helt klart- maskinen skal være på hele tiden mens den ligger. (for sikkerhets skyld, slå den av før du legger den ned) Endret 9. september 2012 av Nerf Lenke til kommentar
fenele Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 (endret) Du kan prøve å legge ned kabinettet å løsne radiatoren og riste den. Skal du løsne selve pumpa må du legge på ny pasta for å hindre luftbobler mellom CPU, pasta og pumpa. Endret 9. september 2012 av eleNef Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå