Gå til innhold

Skolepolitikk

Xilla

Frihet Til Å Velge Ut Matte Med Samfunnsfag Og Engelsk!  

16 stemmer

1. 1. Frihet Til Å Velge Ut Matte Med Samfunnsfag Og Engelsk!

Anbefalte innlegg

@eXalpha:

Det er bra du stemmer på et parti på grunn av politikken, og ikke på grunn av størrelsen, slik mange andre gjør! ... Mange som går etter de som er størst, fordi de tror at flertallet ikke kan ta feil... Eller alltid vil det beste for oss alle... Tragisk, men dessverre sant. Disse trekker også frem sperregrensen som tema om og om igjen, og ønsker også at den skulle vært høyere, siden de er store tilhengere av flertallsdiktatur som undertrykker mineoritetenes ønsker og interesser.

Stemte på AP før! AP bryr seg bare om gratis tannhelse til pensjonister, og det er ikke helt i min interesse. Lærte leksen på den harde måten.

Uansett så har jeg nettopp konvertert alle vennene mine til å stemme på Venstre til neste valg.

:D Det er bra da! =)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg mener at det valget burde man få! :)

Du virker fornuftig. Stemmer på Venstre til neste år jeg.

Du må ikkje tru at Venstre faktisk er einig med deg i denne saken.

Stemmer på Venstre! Har god tro på at de kommer til å gi oss studenter gratis T-bane billetter.

Venstre fortjener applaus for at de hører på befolkningens meninger. De tar også inn meninger og ideer fra befolkningen! Det gjør ikke de andre partiene som er egoistiske.

Du er råkjørt uansett hvem du stemmer på! Jeg venter bare på at Kongen skal komme til makten. For første gang i mitt liv ønsker jeg faktisk monarkiet tilbake.

Stoltenberg er jo korrupt uansett! For meg virker det som om de politikerne er bare interessert i å beskatte befolkningen tungt og sende penger til utlandet. Politikerne er bare egoistiske og er kun interessert i sin status og berømmelse i utlandet. De bryr seg ikke om det norske befolkningen.

Mobbing har eksistert på norske skoler siden 1970 tallet. Politikerne har sagt at de skal jobbe mot mobbing, men ingenting har skjedd i 2012. Bruker bare historien til deres fordel for å bli valgt av folket.

Politiske tyraner leder den uvitende saueflokken. Om ikke så lenge kommer islam til å ta over. Da kan ikke Jens og co styre landet lenger. Alle som praktiserer Islam kommer til å være opprørere mot staten, hvis staten forsetter i den retningen de er på. Alle etniske nordmenn er feiginger! Dere bare sitter hjemme, ingen handling, bare idioter, tør ikke å demonstrere!

Veldig rart at alle som praktiserer Islam er de eneste som tør å gjøre noe. Alle kristne er feiginger. Sitter hjemme og lar staten drive med tyranni.

Endret av Exaha
Lenke til kommentar

Stemmer på Venstre! Har god tro på at de kommer til å gi oss studenter gratis T-bane billetter.

Venstre fortjener applaus for at de hører på befolkningens meninger. De tar også inn meninger og ideer fra befolkningen! Det gjør ikke de andre partiene som er egoistiske.

Du er råkjørt uansett hvem du stemmer på! Jeg venter bare på at Kongen skal komme til makten. For første gang i mitt liv ønsker jeg faktisk monarkiet tilbake.

Øh... hehe... Hvorfor det?

Kongen er da absolutt ikke i mot ikke-vestlig/muslimsk innvandring selv han...

Stoltenberg er jo korrupt uansett! For meg virker det som om de politikerne er bare interessert i å beskatte befolkningen tungt og sende penger til utlandet.

De som ønsker å beskatte befolkningen tungt, de tror at dette vil løse problemene, og de har også gjerne gode intensjoner, selv om alt viser det motsatte, altså at tung beskatning bare er skadelig for samfunnet i sin helhet, og i det lange løp...

Politikerne er bare egoistiske og er kun interessert i sin status og berømmelse i utlandet. De bryr seg ikke om det norske befolkningen.

Det kan selvsagt virke slik, men det er altså ikke slik selv om det tilsynelatende er slik...

Noen er slik du beskriver her, men jeg tror ikke det gjelder alle...

Mobbing har eksistert på norske skoler siden 1970 tallet. Politikerne har sagt at de skal jobbe mot mobbing, men ingenting har skjedd i 2012. Bruker bare historien til deres fordel for å bli valgt av folket.

Kongen brukte også veldig mye tid på dette temaet i sin nyttårstale. Hva får deg til å tro at Kongen gjør en bedre jobb enn andre på dette området? Hva slags "tiltak" skulle han ha igangsatt?

Politiske tyraner leder den uvitende saueflokken. Om ikke så lenge kommer islam til å ta over.

Det er en vrangforestilling at islam kommer til å "ta over"... Men enkelte ting begått av Arbeiderpartiet i denne sammenheng er ekstremt kritikkverdig:

http://www.aftenposten.no/meninger/Arbeiderpartiets-styringssvikt-6984972.html#

Da kan ikke Jens og co styre landet lenger. Alle som praktiserer Islam kommer til å være opprørere mot staten, hvis staten forsetter i den retningen de er på. Alle etniske nordmenn er feiginger! Dere bare sitter hjemme, ingen handling, bare idioter, tør ikke å demonstrere!

Og du er Allahs nye profet etter Muhammed? :)

Lurer på hvor du henter evnene dine fra, ettersom du kan se inn i fremtiden.

Hvordan sannsynliggjør du egentlig dette da?

Veldig rart at alle som praktiserer Islam er de eneste som tør å gjøre noe. Alle kristne er feiginger. Sitter hjemme og lar staten drive med tyranni.

Nå har heldigvis de fleste av oss, ikke slike vrangforestillinger som deg og dine likesinnede.. :p
Lenke til kommentar

Øh... hehe... Hvorfor det?

Kongen er da absolutt ikke i mot ikke-vestlig/muslimsk innvandring selv han...

Stoltenberg er jo korrupt uansett! For meg virker det som om de politikerne er bare interessert i å beskatte befolkningen tungt og sende penger til utlandet.

De som ønsker å beskatte befolkningen tungt, de tror at dette vil løse problemene, og de har også gjerne gode intensjoner, selv om alt viser det motsatte, altså at tung beskatning bare er skadelig for samfunnet i sin helhet, og i det lange løp...

Politikerne er bare egoistiske og er kun interessert i sin status og berømmelse i utlandet. De bryr seg ikke om det norske befolkningen.

Det kan selvsagt virke slik, men det er altså ikke slik selv om det tilsynelatende er slik...

Noen er slik du beskriver her, men jeg tror ikke det gjelder alle...

Kongen brukte også veldig mye tid på dette temaet i sin nyttårstale. Hva får deg til å tro at Kongen gjør en bedre jobb enn andre på dette området? Hva slags "tiltak" skulle han ha igangsatt?

Politiske tyraner leder den uvitende saueflokken. Om ikke så lenge kommer islam til å ta over.

Det er en vrangforestilling at islam kommer til å "ta over"... Men enkelte ting begått av Arbeiderpartiet i denne sammenheng er ekstremt kritikkverdig:

http://www.aftenpost...t-6984972.html#

Da kan ikke Jens og co styre landet lenger. Alle som praktiserer Islam kommer til å være opprørere mot staten, hvis staten forsetter i den retningen de er på. Alle etniske nordmenn er feiginger! Dere bare sitter hjemme, ingen handling, bare idioter, tør ikke å demonstrere!

Og du er Allahs nye profet etter Muhammed? :)

Lurer på hvor du henter evnene dine fra, ettersom du kan se inn i fremtiden.

Hvordan sannsynliggjør du egentlig dette da?

Nå har heldigvis de fleste av oss, ikke slike vrangforestillinger som deg og dine likesinnede.. :p

Når staten ikke hører på folket, skaper de potensielle terrorister :hmm:

Folkeopprør, kriminalitet, terrorister, prostitusjon, og narkomaner er det staten skaper når de ansetter ufaglærte lærere til å utdanne barna på skolen :nei2: 9000 lærere uten kompetanse er et stort tall.

http://www.vg.no/nyh...?artid=10070495

Når de ansetter lærere uten utdannelse oppstår det mer voldtekt og vold på skolen! Dette vil si utnyttelse av elevene til sex og mer mobbing. Dessuten har ufaglærte lærere ikke noe å tape på. De mister ikke utdannelsen heller for de har ikke tatt en utdannelse.

http://www.tv2.no/ny...ex-3456258.html

http://www.abcnyhete...sex-med-elev-18

Staten bryr seg heller ikke om tilpasset opplæring for svake elever. Det eneste de bryr seg om er flinke elever. Alle flinke elever på skolen blir belønnet med plass på universistetet, mens svake elever blir skoletapere.

http://www.aftenpost...et-6976935.html

80% av innvandrere er altfor smarte i matematikk. Derfor vraker de lære yrket og satser på yrket som gir mest lønn! Dette vil si lege og advokatyrket.

http://www.vg.no/nyh...?artid=10061997

For meg virker det som om staten ikke bryr seg om skolesystemet i det hele tatt. De ansetter ufaglærte lærere for å hindre faglærte lærere i å gå opp i lønn. Når utdannede lærere ikke går opp i lønn vraker de læreyrket og studerer advokat eller legeyrket istedenfor :dremel:

Staten bryr seg ikke om skolesystemet! De er bare interessert i å gi penger til utlandet ser det ut som. Den norske staten er Santa Claus :xmas:

Endret av eXalpha
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

80% av innvandrere er altfor smarte i matematikk. Derfor vraker de lære yrket og satser på yrket som gir mest lønn! Dette vil si lege og advokatyrket.

Det er vel heller ganske få innvandrar som begynner på universitetet i forhold til befolkning, og enda mindre innvandrar fra den tredje verden. Matematikk er nå heller ikkje det aller viktigste i dei fleste fag, slik som advokatyrket er det helt uvesentlig og i legeyrket er det heller kun doesering og slikt ein har bruk for matematikk. Så eg trur du setter for stort fokus på matematikken, men det er likevel eit fantastisk verktøy i livet sjølv om du ikkje får brukt det i yrket ditt.

Eit tips til deg, som for meg virkar som ikkje vil ha matte fordi du ikkje er flink i det. Er å ikkje hugse matematikken som formlar og reglar, men heller sette deg inn i det slik at du forstår kva som virkelig er meint med matematikken. Mange lærerar gjer store feil ved å lære vekk matematikk som noko ein må hugse, og ikkje som logiske tankar putta på ark.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Stemte på AP før! AP bryr seg bare om gratis tannhelse til pensjonister, og det er ikke helt i min interesse. Lærte leksen på den harde måten.

Du burde kanskje stemme på et parti som tok for seg å lære elever hva "gratis" betyr. Fordi ingen av tingene du nevner er gratis, det er bare noen andre som betaler regningen din.

Hvem er det som er egoistisk, når man stemmer etter det partiet som skal tvinge folk for å betale for din T-bane tur?

Lenke til kommentar

Det er vel heller ganske få innvandrar som begynner på universitetet i forhold til befolkning, og enda mindre innvandrar fra den tredje verden. Matematikk er nå heller ikkje det aller viktigste i dei fleste fag, slik som advokatyrket er det helt uvesentlig og i legeyrket er det heller kun doesering og slikt ein har bruk for matematikk. Så eg trur du setter for stort fokus på matematikken, men det er likevel eit fantastisk verktøy i livet sjølv om du ikkje får brukt det i yrket ditt.

Eit tips til deg, som for meg virkar som ikkje vil ha matte fordi du ikkje er flink i det. Er å ikkje hugse matematikken som formlar og reglar, men heller sette deg inn i det slik at du forstår kva som virkelig er meint med matematikken. Mange lærerar gjer store feil ved å lære vekk matematikk som noko ein må hugse, og ikkje som logiske tankar putta på ark.

Jeg er smartere enn dere alle nordmenn i matte. Jeg er vietnameser og pawner dere alle i matte uansett. Trenger ikke engang å gå på skolen for å få karakter 6 i matte.

Og alle russere/pakistaner/indere/kinesere i min skole klasse er eksperter på matte. Dette er fordi matte på videregående skole i Norge er pensum i 5 klasse i Asia og Russland.

Men tilbake til saken! Alle elever som er vokst opp i Norge burde få lov til å skifte ut matte med samfunnsfag eller engelsk. Dette er fordi staten ansetter ufaglærte matte lærere til å skape skoletapere! Og det virker som om ikke alle elevene har frihet til å velge fag på skolen heller. Jeg mener at elevene har mer bruk for engelsk enn det de har bruk for matte i arbeidslivet.

Endret av eXalpha
Lenke til kommentar

Du burde kanskje stemme på et parti som tok for seg å lære elever hva "gratis" betyr. Fordi ingen av tingene du nevner er gratis, det er bare noen andre som betaler regningen din.

Hvem er det som er egoistisk, når man stemmer etter det partiet som skal tvinge folk for å betale for din T-bane tur?

Og du tror jeg ikke betaler skatt? Betaler en månedlig skatt på 7000 kroner.

Lenke til kommentar

Matte er et meget viktig fag som er nyttig å kunne både i jobb og privat. Jeg mener man må ha mer matte på ungdomsskolen og videregående, ikke mindre! Også trenger vi flere kunnskapsrike og pedagogiske lærere innenfor faget. Norske elever gjør det elendig i matematikk i forhold til andre land, noe som etter min mening bør tas tak i snarest. Helt utrolig at enkelte studier på universitetet skal måtte ha gjennomgang av grunnleggende matematikk helt ned på ungdomsskolenivå fordi så mange studenter kommer dit med såkalt "mattefrykt".

Er helt enig i at man bør ha frihet til å velge fag i den videregående skolen. Spansk vs. tysk, rettslære vs. IKT, sosiologi vs. engelsk fordypning. Og dette KAN du velge mellom på den videregående skolen (med mindre du er uheldig og ikke får plass der du ønsker). Men fag som norsk, engelsk og matematikk bør være obligatorisk for alle. Du har også muligheten til å velge om du skal ta videregående utdanning eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...