Gå til innhold

Skolepolitikk

Xilla

Frihet Til Å Velge Ut Matte Med Samfunnsfag Og Engelsk!  

16 stemmer

1. 1. Frihet Til Å Velge Ut Matte Med Samfunnsfag Og Engelsk!

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Jeg er student på videregående skole. Har utdannelse og er autorisert helsesekretær.

Idag hadde læren og klassen en samtale, om demokrati/monarki i historie timen. Jeg spurte læren hva demokrati handlet om og han sa frihet til å velge. Så jeg spurte hvorfor vi ikke kan skifte ut matte med samfunnsfag eller engelsk. Han svarte med at vi har dumme politikere.

Min lærer er ikke dum. Han har mastergrad i samfunnsvitenskap og historie.

For å få generell studiekompetanse må jeg fullføre fagene!

Norsk

Engelsk

Historie

Matte

Jeg har tenkt på studiene

Vernepleie

Barnevernspedagog

Ergoterapi

Radiografi

Velferdsfag

Bachelor i idrettsvitenskap

Alle fagene krever generell studiekompetanse, men ikke noe spesielt til matte. Læren min sa at demokrati handler om frihet til å velge. Jeg synes vi studenter på skolen ikke har så mye frihet til å velge.

Jeg foreslår at elever som har lyst på matte kan få velge matte. Studenter som ikke er interessert i matte, kan få bytte matte med samfunnsfag eller engelsk.

Jeg har laget en avstemningstråd! Tråden handler om fri valg, og gir elever friheten til å velge mellom matte, engelsk og samfunnsfag. Jeg håper alle kan stemme så ærlig som mulig, og takker på forhånd for deres vennlige kontribusjon.

Med Vennlig Hilsen

Påbygning Etter Yrkeskompetanse

Videregående Student

Takk Takk

Endret av Xilla
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse