Gå til innhold

Usikker på hva jeg skal utdanne meg som

Takis4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Omtrent samtlige retninger innen realfag sikrer deg jobb. Om du tar noe i retning oljebransjen er du sikret svært god lønn også. Geologi, geofysikk, petroleumsteknologi eller lignende ved universitetet, eller relevant ingeniørutdanning fra høgskolen.

Endret av Brulejus
Lenke til kommentar

Heisann. Du er i samme båt som mange. Et av dagens store luksusproblem er alle de valgene vi er gitt, da arv og miljø spiller mindre rolle i henhold til yrkesvalg enn før. Selv er jeg straks 30, student, og aner fortsatt ikke om det jeg studerer er det jeg vil. Dersom du ikke har et yrke i tankene foreslår jeg at du tar det litt som det kommer. Begynn med noe du synes er interessant, så kan du heller hoppe over på noe annet siden. Ofte kan fag på høyskole/uni komineres og underbygge hverandre. Hva er dine interesser egentlig?

Lenke til kommentar

Ikke minst kan det være en fordel å oppsøke karriere-/utdanningsdager/-messer. Da får du som regel en god anledning til å spørre litt ut om forskjellige yrker og utdannelser.

Kanskje du har noen interesser det lar seg gjøre å kombinere med utdannelse/jobb?

-Deluze

Lenke til kommentar

Jeg er toppidrettsutøver. Men viktig med utdanning og en jobb senere i livet. Idrett er vel egentlig min store lidenskap, men tror ikke jeg vil jobbe med dette etter karrieren er slutt. Leger har alltid fascinert meg og hvordan kroppen fungerer er interessant. Men nå er det jo slik at du må ha veldig gode karakterer for å komme inn på medisin i Norge. Jeg har helt greie karakterer og dette stopper drømmen om lege..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...