Formula90 Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Muulig det er et dumt spørsmål, meeen, hviken dumpventil er det som brukes for å få den fluffer lyden, stede for ptssshh lyden hvis dere sjønner, mener å ha hørt en gang at de ikke bruker dump ventil da? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Det er ikke en dumpventil som lager den lyden men luftfiltersida på turboen som lager den... Lenke til kommentar
Formula90 Skrevet 8. september 2012 Forfatter Del Skrevet 8. september 2012 den lyden ja : p ja var noen sånt jeg husket at jeg ble fortalt engang : p så hvooordan får jeg sånn lyd? (y) Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Ta vekk luftfilteret... Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Få bort alt av resonansbokser på luftfilter siden og sett på et konfilter. Du vil få kraftig flutter hvis du blokker av dumpventilen, da vil alt ladetrykke treffe gass spjeldet når det stenger, og gå tilbake og ut via turboen, som bremser ned skovlene og du får flutter lyden. Her kjører jeg med feil på dumpventilen, så den ikke åpner skikkelig og ladetrykket bremser ned turboen. Lenke til kommentar
Formula90 Skrevet 10. september 2012 Forfatter Del Skrevet 10. september 2012 ahaa, blokkere dumpventiln ja, er det så enkelt, egentlig? å få det tett Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Jepp, men du korter ned levetiden på turboen betraktelig. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Er null stress, men som complexity sier, så får turboen mye juling av det. Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Jepp, men du korter ned levetiden på turboen betraktelig. Feil. Det er bevist opp og ned at turboen ikke tar skade av det. Urban myth. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå