Gå til innhold

DNS url forwarding av subdomener?

Anbefalte innlegg

Hei, bruker FreeDNS som DDNS service for hjemme ip-en min. Denne er lagt opp mot en gratis sub-domene hos FreeDNS i formatet random.me.lt.

Dette gjør da at når jeg skriver random.me.li så kommer jeg til hjemmeip-en min. Det jeg nå ønsker og gjøre er å binde denne mot mitt eget domene. Med andre ord ønsker jeg og :

subdomene.mittdomene.no -> random.me.li -> min ip-adresse.

Hvordan gjør jeg egentlig dette? Ønsker ikke å bruke FreeDNS sine navneservere for domenet. Da jeg idag bruker DNS'tjenester fra fastname.no.

Her kan jeg fritt redigere oppføringer men skjønner ikke helt hvordan jeg kan få til en url forward. En mulig måte som slår meg er å peke subdomene.domene.no til en mappe på webserveren som igjen har et php script for videreføring. Men hvordan peker jeg subdomener mot en mappe på webserveren? Er rett og slett litt lost jeg..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du sjekket at domeneleverandøren din støtte url peking av subdomene? da kan du bare føre det rett mot random.me.li eller mot ipen din. Visst ikke bør en nesten peke hele domenet mot webhotel og deretter sette opp et redirect script for de ulike subdomene,

Endret av Lakrisbåt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...