Atmospheric Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 har kjøpt og installert følgende: Abit Nf7-s xp2500+ 1xtwinmos pc3200 256mb ddr-sdram Enhance 460w psu De gamle delene som jeg satt sammen med de nye: Hercules 4500 64mb soundblaster(gammelt kort,husker ikke helt nummeret) 12gb hd Det første som skjedde når jeg slo på maskina,var at cpu hastighet sto på 100x11 øverst og litt lengre nede på menyen sto den på 3200+,så skjønte jeg ikke noe og satte på load fail safe defaults,da stilte fsb seg plutselig opp på 200mhz fsb og prosessoren sto registrert som en 3200+ på 2.2ghZ.Neste jeg gjorde da var å sette user define på og stilte fsb ned til 166mhZ så hastigheten skulle bli riktig.Etter det kjørte jeg maskina videre inn i XP,men så skjedde det noe rart,skjermkortet mitt sto ikke registrert i systemenhetene noe sted,og når jeg prøvde å installere driver,så stod det bare midt i installasjonen at programmet ikke kunne fullføre installasjon og at jeg måtte uninstalle driverene og prøve å installere dem på nytt.Det funka selvfølgelig ikke det heller og nå sitter jeg her og lurer på hva jeg kan gjøre for å få mitt kjære kort til å virke. En annen ting jeg lurer på og er om stillegående prosessor temp med xp2500+ BOXED er så høy som 41c? mye på en gang dette men håper noen kan hjelpe meg å løse dette problemet. Takker for alle svar! Hilsen Nybegynner Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Du bør finne XPdrivere til skjermkortet ditt, prøv gjerne noe andre versjoner, Tempen på CPU er OK Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 prøve og legge inn de siste hovedkort driverene Lenke til kommentar
Atmospheric Skrevet 3. september 2003 Forfatter Del Skrevet 3. september 2003 Du bør finne XPdrivere til skjermkortet ditt, prøv gjerne noe andre versjoner, Tempen på CPU er OK Begge de forskjellig driverne jeg har prøvd å installere er xp drivere og samme feilen skjer på begge.Får prøve å update biosen og se om det hjelper. Lenke til kommentar
Atmospheric Skrevet 4. september 2003 Forfatter Del Skrevet 4. september 2003 Ingenting hjelper mot skjermkort problemet,det jeg har prøvd til nå er: *Flashe bios *Div. hercules 4500 64mb skjermkort drivere for win xp *formatere HD og installere win Xp på nytt Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre er det noen her på forumet som har peil eller en viss anelse om hva som kan være problemet? takker for alle svar!! Lenke til kommentar
SirJohn Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Gå inn på www.abit.com.tw og les på "bug fix" rapporten for dei nye bios versjonane. Fixed the problem that Barton 2500+ CPU is occasionally detected as Barton 3200+. If 400 FSB CPU is installed, users need to select correct CPU type in SoftMenuIII by themselves. Kanskje det hjelper på det første problemet. Eg flasha mitt Nf-s v2.0 kort for ein månad sidan og då vart da øydelagt, så eg anbefaler det ikkje.. men må du, så må du. Skal egentlig gå heilt fint.... Har du sjekka at kortet står heilt fast? Har ikkje kortet ein AGP låse mekansime? Kan jo prøve å klage til butikken du kjøpte det frå, vist det ikkje er ur gammalt Correct me if im wrong :wink: Lenke til kommentar
Atmospheric Skrevet 4. september 2003 Forfatter Del Skrevet 4. september 2003 Joda,jeg har flasha biosen og det gikk fint det.det står nå xp2500+ i bios,men skjermkort problemet er jeg like langt med :-? Lenke til kommentar
Atmospheric Skrevet 4. september 2003 Forfatter Del Skrevet 4. september 2003 det som skjer når jeg skal installere driver til skjermkortet er at setupen starter opp og når den begynner å installere kommer det en warning som sier: "Windows driver setup was not completed sucessfully.Your 3d prophet 4500 has not been installed.Uninstall any existing 3d prophet 4500 installation,reboot your machine and run the installer again" Lurer på hvor mange ganger jeg har prøvd å unistalle og installe på nytt uten noen resultater,noen som vet hva som kan være galt? Takker! Lenke til kommentar
Atmospheric Skrevet 4. september 2003 Forfatter Del Skrevet 4. september 2003 Er det absolutt ingen her som har en viss anelse en gang?Trenger hjelp sårt :-? Lenke til kommentar
snoopafella Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 har du skrudd av "fast write" under advanced chipset features og stilt inn det andre som er der? Hvis skjermkortet er gammelt kan det være det ikke støtter fastwrite. Kansje det hjelper.... Lenke til kommentar
Atmospheric Skrevet 4. september 2003 Forfatter Del Skrevet 4. september 2003 Det skal jeg prøve,takker for hjelpen! Lenke til kommentar
Atmospheric Skrevet 4. september 2003 Forfatter Del Skrevet 4. september 2003 det funka visst ikke det heller ,dette er håpløst. Lenke til kommentar
Atmospheric Skrevet 4. september 2003 Forfatter Del Skrevet 4. september 2003 det merkeligste skjedde nå nettopp:jeg prøvde å sette inn mitt eldgamle riv tnt2 ultra og da funka alt helt perfekt,det kortet er jo en god del eldre en mitt "nyeste" hercules 3d prophet 4500,skjønner ikke dette her helt,og på det gamle systemet mitt med abit bh6 intel pentium 800mhZ og hercules kortet så funka hercules kortet perfekt der og på win Xp,kan kortet ha blitt ødelagt av statisk elektrisitet eller lignende?isåfall hva ville være skaden fra statisk elektrisitet? Takker for all hjelp! Lenke til kommentar
Choo Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 mulig det ja.. vil nå uansett anbefale deg i å investere i et nytt grafikk kort... Lenke til kommentar
Atmospheric Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 det som jeg trur er grunnen til at jeg ikke får installert driver er at hverken skjerm eller skjermkort står registrert i enhetsbehandling og når jeg går inn på egenskaper for skjerm så står det bare standard skjer på: og så er det blankt! Merkelige greier,men vis kortet har blitt herpa av statisk strøm,så er det litt merkelig at jeg kan sitte å skrive den posten her nå,selvom skjermoppløsninga ligger på 640x480 og fargene er 4-biter,noen som har opplevd eller vært borti noe lignende? Takker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå