dor123 Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 er det farlig og sette defekte ram brikker inn på en pc?? Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Spørs hvilken måte de er defekte på, en kortslutning kan kanskje spre farlige strømmer og spenninger til andre plasser på hovedkortet, selv om det er lite sansynlig. Det aller "farligste" er om en rambrikke er periodisk defekt og konker ut mens maskinen står på. Da kan det gå mye data tapt. Skjedde med meg for et år siden og da måtte jeg formattere disken, over natten var den blitt 10% av original størrelse og ville ikke boote som master. Våknet til blåskjerm, det var den tyngste uka i hele mitt liv... Lenke til kommentar
dor123 Skrevet 3. september 2003 Forfatter Del Skrevet 3. september 2003 de gikk når prosessoren og hovedkortet gikk,er ikke helt sikkert på hva som skjedde men det var en kortslutning et sted,for jeg har to brikker på 256mb og jeg tror bare den ene er defekt!! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Jeg mottok en rambrikke (ny) som det viste seg å vere kortslutning i og resultatet var at både hk og cpu tok kvelden. Lenke til kommentar
dor123 Skrevet 3. september 2003 Forfatter Del Skrevet 3. september 2003 ok,takk for svara da setter jeg disse ikke inn i den nye maskinen :-) Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 hva skal du uansett med en brikke som ikk funker ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå