Novis1 Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Jeg har kommet over et antikk, stort, buet hjørneskap i "to etasjer", med en skuffseksjon mellom "etasjene". Skapet er malt i en direkte hæslig lys gulfarge som er påført i nyere tid. Skapet er minst 80-90 år, kan være langt eldre. Hva befinner seg under den lysegule malingen? Skapet er neppe skrapt rent før det ble malt så originalmalingen kan befinne seg under malinglaget og kan øke verdien på skapet en god del, jeg tenker ikke selge det, men altså bruksverdien, hvor attraktivt skapet kan bli å få inn i stua. Er det noen som har peiling på hvordan det går an å fjerne det ytre malinglaget uten å samtidig ødelegge underliggende malinglag? (Det blir for kostbart å få en museumsrestauratør (om det er noe som heter det) til å utføre arbeidet.) Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 Første jeg tenker på et Duxola men det er ganske sterkt så det er en viss mulighet for at det tar det originale malingslaget samtidig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå