Gå til innhold

Bilratt, pedaler og girspake

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker for svar :)

Fra en skala fra 1 til 10, hvor ligger G27 og hvor kan du plassere Driving Force GT ?

Å hvor mye forskjell er det på disse to ?

Da tenker jeg på hvor ekte styringen føles, er Driving Force GT bra til simulator bil spill.. ? Gir det en LITT virkelig følelse ?

Lenke til kommentar

Driving force GT er godt i forhold til prisen, men samtidig synes jeg G27 er verdt den høyere prisen. Du får ufattelig mye mer kontroll med G27, både pga clutch og at du har mye bedre pedaler ellers. Vanskelig å være presis med bremsen på DFGT, siden den har veldig lite motstand.

Lenke til kommentar

1 til 10... Skal den skalaen kun vurdere Driving Force og G27? Skal G25 med? Fanatec sine? Osv. Osv.

G27 er uansett bedre enn Driving Force. Den har en bedre force feedback. Rattet er av bedre kvalitet, og større. Du har en girspak med H-giring (ikke sekvensiell). Pedalene gir vesentlig mer motstand, og er mer følsomme. Pluss at du har clutch.

Rattet er absolutt verdt de 2k ekstra det koster, om du skal ha ett logitech-ratt, og vil ha det beste.

Men, man har Fanatec sine ratt, dyrere enn Logitech. De er bedre mekaniske, men dårlig software til rattene.

Thrustmaster RS500 + girspak er nok noe av det beste du kan få tak på. Men det koster. Mye.

Du kan også få kjøpt diverse addons til G27 rattene, men ingen av de endrer på hvordan force feedbacken er.

Uansett. Er det ditt første ratt, og du er usikker på hvor mye du kommer til å bruke det. Ikke skal kjøre noe videre seriøst etc. Så er Driving Force ett bra ratt til å leke seg med.

Er du derimot hakket mer seriøs. Veit at dette er noe du kommer til å bruke en del tid på, så bør du gå for G27. Hvis du prøver begge rattene, vil du merke en stor forskjell på de.

Lenke til kommentar

Tusen takk for utfyllende svar :) Vi droppe den 1-10 vuderingen..

Blir nok ikke noe online kjøring, bare offline på spill som Race Injection, Raceroom race experience, Dirt 3 og noen andre.

Eneste spillet som blir online er Life for Speed.

Blir nok serjøs å ønsker et bedre ratt etter en stund, men blir nok lei det etter 1 års tid, om ikke mindre.. Også synes jeg 2000kr er litt mye for ratt, pedaler og girspake.

Så jeg hiver meg nok over dette GT rattet :) Siden jeg bare skal prøve dette for morro skyld, å dette blir første gang jeg invisterer i et ratt.

Lenke til kommentar

Da er GT-rattet en god investering ja. Ikke minst fordi du også lister ett fullblods arkade-spill der.

Race Injection er en sim, noe spesiell. Men fortsatt en sim. Race experience aner jeg ikke helt hvordan blir.

DiRT er arkade så det halve hadde holdt. Du vil også legge merke til at du har mindre muligheter til å justere på ting og velge knapper etc. på dette enn de andre spillene.

LfS er jo også ett sim-spill, men, så lenge det ikke er blodig alvor (som det er for meg :p) så holder GT-rattet.

Lenke til kommentar

Hei igjen :) Har bare hatt mulighet å teste det i rundt 1 times tid. Både i Dirt3 og Live for speed.. Har ikke testet det på Race injection enda, men det tar jeg kanskje i kveld.

Etter som at dette er mitt aller første ratt, så kan det være jeg ble veldig lett imponert!

Vibrasjoner i rattet osv var noe helt nytt før meg! :D Bare utrolig artig at rattet "kjempet" i mot som det gjør i en virkelig bil, å man kan jo stille inn på hvor graftig force feedback skal være.

Eneste jeg virkelig merket var at gass og brems føltes veldig ut som et leketøy, siden det skal veldig lite til før at du presser gassen og bremsen helt ned.

Å at det mangler en clutch der var et stort problem før meg.. Hver gang jeg skulle gire, så går det automatisk å presse på en clutch. Men det er jo ingen på dette produktet.

Men utenom leketøy følelse og manglende clutch, så er dette absolutt et godt kjøp! Andrer ikke noe.. Med tanke på at man må opp til 2000kr før å få bedre pedaler med clutch, så føler jeg ikke det er vært det. 800kr pluss frakt før GT rattet er faktisk billig med tanke på hva man får. Funker kjempe bra til både sim og arcade spill..

ABSOLUTT ET GODT KJØP! Men vil man ha det lille ekstra, så gå før G25/7! :)

Skriveleif**

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...