Stian-J Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Jeg har i dag en 70mbps-linje fra Canal Digital. Med kabel rett fra routeren måler jeg faktisk 70 på speedtest.net. Men i 2. etage får jeg 20 mbps med trådløst, og fremdeles 20 mbps etter å koble kabel fra PC til HomePlug. Andre enden av HomePluggen er koblet rett i routeren nede. Det er ikke lange avstanden da det er et lite hus. Noen som vet hva grunnen kan være, evt. om det finnes noe å gjøre for å få det raskere via HomePlug? (NetGear PowerLine 500) Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Når du kjører netgear sin software, hva sier den at homeplug'n synker på ? Jeg har et hus i fra 1996, og det er snakk om 6 m, men går på 2 kretser, slik at det må innom sikringskapet på veien - da synker min netgear på alt mellom 60-90mb. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 http://www.dinside.no/901694/netgear-on-networks-powerline-200 Ikke alltid homeplug virker spesielt godt. Kan være nok å få litt støy fra switch-mode strømforsyninger som de fleste dingser bruker i dag. Pass på at du har homeplug koblet i veggkontakten. Lenke til kommentar
Stian-J Skrevet 9. september 2012 Forfatter Del Skrevet 9. september 2012 Når du kjører netgear sin software, hva sier den at homeplug'n synker på ? Jeg har et hus i fra 1996, og det er snakk om 6 m, men går på 2 kretser, slik at det må innom sikringskapet på veien - da synker min netgear på alt mellom 60-90mb. på NetGear står det Inn: 64 og ut: 48. Betyr dette at det er nettverkskortet mitt som er flaskehalsen? Det er noen år gammelt, men står hvertfall "Broadcom BCM5755 - Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet". Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 (endret) Nettverkskortet ditt yter inntil 1Gbit. Tallene dine betyr at bruttohastigheten på homeplug-overføringen er 64 & 48Mbit. Tror dette betyr at du vil oppnå 20-30Mbit (3-4MByte) netto på overføring, men ikke helt sikker på dette. Grunnen til at du ikke får full hastighet er linjetap og støy. Endret 9. september 2012 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå