Gå til innhold

Paramedic studier i USA el Canada

Fylliksen

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har studert til å bli paramedic i USA eller Canada?

Jeg vurderer å gjøre det, men veldig usikker på åssen man går fram for å søke på det, hvor det er bra å ta det, kan man få støtte fra lånekassen?

Hvis noen her har gjort det eller har peiling på det, er jeg veldig interessert i å høre fra deg!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Problemet med helse utdanninger utenlands er at det er komplisert hvis, i hele tatt mulig og få de godkjent i Norge. I tillegg så har mange studieland astronomiske summer for "overseas students".

Hvis du vil jobbe i Norge som paramedic er de mye enklere og ikke minst billigere og ta det i Norge.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg kan få dekt paramedicutdannelsen i Lillehammer dersom jeg forplikter meg til å jobbe i 2 år etterpå, men jeg er mer interessert i å ha mulighet til å jobbe utenlands, og da er paramedicutdannelse fra USA mer kjent enn utdannelsen her hjemme.

En kollega av meg tok den i Pittsburgh, og hun sa at de fikk tilbud om å jobbe for mange forskjellige selskaper rundt om i verden på slutten av kurset. Hun fikk også godkjent det så hun kun trengte å ta et par moduler fra paramedicstudiet på Lillehammer for å bli godkjent paramedic her i Norge. I tillegg fikk hun etterbetalt deler av utgiftene hun hadde brukt på kurset av arbeidsgiveren her i Norge, men det var ikke før etter mye styr fram og tilbake, på tross av at hun hadde fått skriftlig bekreftelse på at hun skulle få det etter endt kurs.

Så hun har på en måte gått opp løypa litt for meg mtp å få det godkjent her til lands, men det er egentlig ikke det viktigste for min del.

Det er vel ekstremt få norske som har gjort det, så det var et longshot å spørre her, men det var ihvertfall verdt et forsøk :) Har sendt mail til skolen hun gikk på, så venter på svar derfra nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...