Sndyy Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Heisann! Jeg synker så langt som å skrive en post her i forumet, fordi jeg er desperat. Jeg var så dum at jeg røyket cannabis for noen dager siden. Skikkelig sterke saker. Har gjort det sikkert 20-30 ganger før. Men denne gangen var spesiell. Jeg satt neste dag og skalv, med rykninger og hete/frysetokter. Jeg flakket i blikket og kunne dette ut 20 sekunder her og der. Bare blacke ut. Det kribler fortsatt i hele kroppen min, og jeg skjelver når jeg skriver. Jeg tror alkoholen er gått ut av kroppen min i allefall. Men jeg er ennå ikke helt på jorda igjen. Er det noen som har erfaringer?? Dette er skikkelig ekkelt. jeg er normal nok til å tenke at jeg ikke er normal om dere skjønner. Mareritt. Man kan vel ikke forbli høy / stein av cannabis? HJEElp Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Det er vel ikke veldig vanlig men folk reagerer jo forskjellig på dette. Jeg tror nok du skal være litt mer forsiktig med hva du bruker. Lenke til kommentar
Sndyy Skrevet 8. september 2012 Forfatter Del Skrevet 8. september 2012 Hmm, ja jeg var full og angrer noe veldig. finnes det kronisk rus? jeg vil veldig gjerne bare komme meg ut av dette. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Ja, man kan ha uflaks å oppleve slikt selv med cannabis selv om det ikke er veldig vanlig. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Det kunne skyldes dehydrering (uttørking), lavt blodsukker, lavt blodtrykk, evt. alle. (Disse ting henger litt sammen) Utfra erfaringer i min omgangskrets kan jeg si at hvile + sportsdrykker kan være tingen. (Sportsdrikker kan i noen tilfeller være bedre enn vann alene, fordi kroppen tar ikke alltid vann opp, hvis ikke de nødvendige saltene/sukker-artene også er med. Men hvis man har et blodsukker-problem, må man selvsagt være ekstra forsiktig med mengde sukker. Det skal ikke være enkelt... Ang. sportsdrikker: Hvis ikke man har sportsdrikker hjemme, og hvis det er vanskelig å få tak i akkurat nå, kunne det evt. erstattes med enten: - sodavann, selters, Farris eller noe sånt blandet ut med litt saft eller juice eller - sodavann, selters, Farris eller noe sånt pluss frukt (gjerne appelsin, men andre frukter ser ut til å være gode også) Hvis man ikke har sodavann, selters, Farris eller noe sånt kunne det erstattes med vann og en knipe salt, har noen påstått. En person jeg kjenner var en del dårlig i et par dager. Men det er gode sjanser for at det blir kortere, spesielt med riktig hydrering (tilførsel av vann). God bedring, og masse lykke til! Anonym poster: fb7af66dbdab248d2f3b618970a216f5 Lenke til kommentar
sungun Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 been there, done that... ..det går over Lenke til kommentar
Salamanderhodet Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 (endret) - Endret 1. juni 2015 av Salamanderhodet Lenke til kommentar
bonkytonk Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Det går nok over. Tør jeg tippe at det var "skunk" du røykte? I såfall kan jeg på det sterkeste anbefale å røyke "normal" hasj om du først skal røyke. Det handler om innholdet av forskjellige virkestoffer, skunk er dyrket for å være mest mulig potent, på bekostning av de mer beroligende virkestoffene. Da jeg røykte selv foretrakk jeg å heller ta noen rolige trekk av en joint enn å prøve å få i meg mest mulig røyk på kortest mulig tid. Min helt subjektive erfaring var også at pot ikke ga meg en like tung og "innestengt" rus som hasj. Fra Wikipedia: Cannabis indica may have a CBD:THC ratio 4–5 times that of Cannabis sativa. Cannabis strains with relatively high CBD:THC ratios are less likely to induce anxiety than vice versa. This may be due to CBD's antagonistic effects at the cannabinoid receptors, compared to THC's partial agonist effect. CBD is also a 5-HT1A receptor agonist, which may also contribute to an anxiolytic effect. This likely means the high concentrations of CBD found in Cannabis indica mitigate the anxiogenic effect of THC significantly. The effects of sativa are well known for its cerebral high, hence used daytime as medical cannabis, while indica are well known for its sedative effects and preferred night time as medical cannabis. Noen bruker cannabis mot angst og uro, men for noen (som meg) hadde det ofte motsatt effekt, spesielt i dagene etterpå. Kos deg, men pass på psyken din, den skal vare hele livet Lenke til kommentar
Sndyy Skrevet 9. september 2012 Forfatter Del Skrevet 9. september 2012 Hei igjen! Takk for flere svar. Double0steven: Jeg har nok ikke diagnosert meg selv nei. Men dette ligger i psyken min, og jeg sliter noe veldig akkurat nå. Noe mer ligger det ikke i det. Jeg vet ikke hva det var jeg røyket, det var grønt. Jeg har gjort det en god del ganger før. Det er nå fire døgn siden, og jeg går rundt med blackouts om dagen, husker ikke på kvelden hva som har skjedd tidligere, og null evne til å tenke bakover og framover. jeg har akkurat begynt på drømmestudiet og føler meg egentlig ganske fanget i mine egne tanker. Typisk rus. Den bare går ikke over. Det er som er det mest skremmende. Har snakket med et par andre som opplever disse dagene likedan. Og da begynner jeg å lure på om dette hadde mye større mengde thc eller var blandet med noe annet. Jeg er fortsatt på samme stadiet i dag, det kribler i kroppen og jeg opplever rykninger og flakker med blikket. Men til SUNGUN: det hjelper å høre det. Får bare ta tiden til hjelp og håpe jeg lærte ? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Cannabis har vel ikke slike effekter på menneskekroppen. Er det sannsynlig du kan ha fått i deg noe annet? Anonym poster: 6e70c0d4e87e48dba5752488ed355daf Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Da jeg røyket for mange år siden så opplevde jeg å være ''bakhøy'', så å si. Kjente at jeg ble ''tullete'' i hodet utpå kveldene i en hel uke etterpå. Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Noen av grunnene kan være. Enten har du røykt for mye, skikkelige potent saker. Du skriver ingenting om det er hasj elle marihuana. Men viss det er hasj er det jo ikke umulig at du har fått i det rc-stoff. jhw18 opplegg? Det finnes jo mange derivater med underligge virkninger. Sry for rotete og evt skrivefeil. Har det travelt.... Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 (endret) Du kan nok slappe helt av utifra det jeg leser. Det du beskriver er typisk for når man har røyket over evne. Nå vet ikke jeg hva du har røyket eller hvordan du har røyket det, men Jeg satt neste dag og skalv, med rykninger og hete/frysetokter. Jeg flakket i blikket og kunne dette ut 20 sekunder her og der kan være symptoner på nikotinforgiftning. Som f.eks hvis man røyker et massivt trekk på en bong og det er blandet med altfor sterk tobakk. Når det er sagt tviler jeg sterkt på at du har fått i deg noe annet enn cannabis/tobakk, så jeg synes ikke du skal bekymre deg for over det. Ta tiden til hjelp og gå til legen hvis det ikke gir seg innen en uke PS Du kan ikke få noen kronisk rus av cannabis. Kroniske psykiske skader, ja. Endret 10. september 2012 av Psykake 1 Lenke til kommentar
Sndyy Skrevet 10. september 2012 Forfatter Del Skrevet 10. september 2012 Det var noe form for marijuana ja! Jeg nekter å tro jeg har fått i meg noe annet, men han som gav dette til oss (han som bor i leiligheten) har lenge prøvd å få "kloa i meg", så for allt jeg vet, hadde han noe i drinkene han gikk ut og lagde de til oss i tillegg. Blacka out et kvarter senere. Jeg vet at jeg lever i et ondt mareritt jeg ikke kommer meg ut av, jeg hadde blackouts hele de første forelesningene i dag, hjemmeoppgaver er bare å glemme. Jeg skjelver og har høy puls. Jeg gråter ofte av følelsen av å aldri våkne fra en drøm. Han jeg var hos i forrige uke, mener bare på at jeg har fått "gjort dette en gang for mye" rett og slett, ettersom jeg gjorde dette en del da jeg var ung og dum (15 /16 år). Men har ikke rørt dette på flere år. Hjelper veldig å høre at dette er ettervirkninger som går over, for jeg vil gjerne leve i troa på det. Men tanken på at jeg ikke får føttene nedpå bakken en dag, skremmer meg. Leser på sider om folk som har følt det slik i flere år, og må lære seg å enten leve med det, eller ta en drastisk vri.. Kan en lege se på meg? Evt ta en dopingstest? Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 (endret) Den røde tråden er å huske at det noe som foregår i hodet ditt. Disse fysiske effektene du nevner kan være et respons på at du tror du er skadet for alltid og at kroppen er i en form for sjokk. Uansett. Hvis du ikke føler deg bedre innen en uker/noen dager. Ta kontakt med en lege Endret 10. september 2012 av Psykake 1 Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Men tanken på at jeg ikke får føttene nedpå bakken en dag, skremmer meg. Ond sirkel. Er nok dette som gjør at du ikke får føttene ned på bakken. Forsøk å ikke vær så redd for din psykiske helse, aksepter at det er som det er, og la ting gå som det går. Først da forsvinner frykten, og du kommer ut av angsthelvete. 1 Lenke til kommentar
Sndyy Skrevet 10. september 2012 Forfatter Del Skrevet 10. september 2012 Men tanken på at jeg ikke får føttene nedpå bakken en dag, skremmer meg. Ond sirkel. Er nok dette som gjør at du ikke får føttene ned på bakken. Forsøk å ikke vær så redd for din psykiske helse, aksepter at det er som det er, og la ting gå som det går. Først da forsvinner frykten, og du kommer ut av angsthelvete. Det jeg er ute etter er å vite om TCH og andre metabolismer forsvinner fra kroppen Uansett?? Og etter en måneds tid, er det kun det psykiske man sitter igjen med liksom. Så lenge jeg vet at alle stoffene er ute av kroppen min, kan jeg nok jobbe meg inn til en bedre psyke. Men nå vet jeg jo ikke om dirringen i alle musklene mine er fordi jeg fortsatt har rusmidler i kroppen 5 dager senere. Beklager whiningen, jeg bare er sint på meg selv fordi jeg har satt meg i en slik situasjon. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 (endret) Diverse stoffer kan sitte igjen i kroppen, men virkestoffene er metabolisert for lenge siden. Du er virker nå allerede godt planta på jorda ettersom du klarer å reflektere over det hele. Forklar gjerne bedre hvordan du føler deg fysisk. Hva slags dirring er det du føler? Har opplevd flashbacks og nattlige angstanfall av psykedeliske substanser, men innså at ettersom kompisen min ikke fikk det så var det bare min psyke som utgjorde hele greia. Da gikk det over ganske fort. Er ofte et resultat av angst, bekymringer og placebo. 5 dager er ikke mye. Gi det litt mer tid. Finn deg en sone der du kan slappe av. Ta deg en svømmetur, hopp i et boblebad eller noe sånt. Hold deg edru, aktiv og kom deg ute blandt folk. Tør å vedde på at du vil merke bedring ganske snart. Endret 10. september 2012 av ikkespisgress Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 "Been there, done that," kan jeg si også. Og at det går over. Jeg begynte å bruke den mot diverse vondter her og der (ettersom cannabis var en medisin lenge før den var et nytelsesmiddel). Prøvde å gå forsiktig fram med å finne riktig dosering, men var åpenbart ikke forsiktig nok. Det var en skremmende opplevelse. Men etter hvert kjente jeg igjen at noen av symptomene min i hvert fall kunne skyldes dehydrering. (Lavt blodtrykk var en del av bildet, vi har en blodtrykksmåler hjemme.) Og disse kan i hvert fall gjøres noe med, som jeg nevnte ovenfor. Grunnen til at jeg visste dette, er at jeg har fulgt et svært syk familiemedlem til legevakten, og problemet nettopp den gangen viste seg å være dehydrering. Vann, mineralvann (som Farris eller selters) og sporstdrikker hjalp, som nevnt. Det hjalp også å høre andres erfaringer - at andre hadde opplevd lignende ting, og at de likevel var blitt OK etterpå. Flere ting kjente jeg igjen i denne beretningen om noen personer som uvitende og ufrivillig hadde fått i seg cannabis: http://www.cdc.gov/mmwr/preview/mmwrhtml/mm5834a2.htm Symptomene beskrevet her var: "drowsiness, ataxia, dizziness, shortness of breath, and numbness and tingling of the face, forehead, arms, and hands." Alt dette kjente jeg meg igjen i, men jeg måtte google på ataxia (på norsk: ataksi). Det var en trøst å vite at de nevnte symptomene ikke behøvde å være hjertesymptomer eller TIA-anfall (mini-hjerneslag) - begge disse hadde jeg erfaring med fra før. Urolige bilder på netthinnen når jeg lukket øynene var også et skremmende symptom, men det gikk også over. Fortsatt lykke til! Anonym poster: fb7af66dbdab248d2f3b618970a216f5 Lenke til kommentar
Sndyy Skrevet 11. september 2012 Forfatter Del Skrevet 11. september 2012 Det går over ja!? Det jeg opplever i kroppen er at føttene og armene og ansiktet mitt er numment, altså etter man har sovnet så får man denne kilingen. Altså, i tillegg til dype depresjoner, tåke, likegyldighet, konsentrasjonsvansker og lignende. Føler meg veldig ensom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå