007JamesBond Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 (endret) Hva ville dere gjort med potten ? Endret 8. september 2012 av 007JamesBond Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 1. Nedbetalt alt av lån 2. Kjøpt meg fet kåk 3. Kjøpt meg noen biler 4. Delt litt med andre 5. Investert en del i fond/aksjer og kanskje eiendom Lenke til kommentar
vlc Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Beholdt 1 million selv, gitt bort resten til de eldre pleietrengende som ikke får det de har krav på etter å ha bygget opp landet vårt. 1 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 1. Betalt ned alt av lån til meg og foreldrene mine 2. Gitt en slump penger til foreldrene mine (De har tross alt brukt en goood del penger på meg i mitt liv) 3. Kjøpt stort og fint hus en plass jeg kan tenke meg å bo. 4. Kjøpt 2-3 biler 5. Delt litt med nære kompiser 6. Investert/spart 7. Levd en stund på pengene, og studert nøyaktig det jeg vil. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 1: Kjøpt eiendom, bygd meg hus 2: Kjøpt meg en BMW X5 (eller lignende) 3: Betlalt ned lånet til foreldrene mine og gitt dem penger (1 mill hver?) 4: Kjøpt meg en båt (weakendcruiser eller hva det nå heter) 5: Satt resten i eiendom (naust, hytte) eller sparekonto. Stoler ikke på aksjer (kan heller ikke så mye om det). 6: Spandert sydentur på venner. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Siden jeg ikke har annet lån enn studielån ville jeg åpenbart ikke betalt ned på noe som helst (studerer ennå så det er rentefritt), men jeg ville vel brukt 10++ mill på en større leilighet sentralt i Oslo, hjulpet begge foreldrene mine en del (nøyaktig hva/hvor mye er jeg usikker på) og brukt resten på middels store utleieboliger sentralt i Oslo. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 At jeg skal vinne mer enn 55 kroner i Lotto er så usannsynlig at jeg ikke ser noen grunn til å planlegge hva jeg skal bruke pengene til. 3 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Jeg kjøper et flaxlodd i ny og ne i håp om å få en litt lettere økonomisk hverdag. Jeg ser på meg selv som en økonomisk person, men kostnadsnivået på mat og bensin is killin' me! BTW, jeg tror enkelte flaskepanteautomater har en funksjon der du kan sende pengene til Røde Kors istedenfor, og være med i trekningen på en million... Lenke til kommentar
stc887 Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 1. kjøpt bolig 2. kjøpt bil 3. nedbetalt lån til foreldre 4. ny bil til mor mi (far min har relativt ny) 5. hytte/bolig i utlandet som hele familien kunne brukt 6. sparing Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 1. kjøpt større bolig og mye fetere 2. byttet ut nybilen med noe med større motor som sikkert koster 1 mill avgifter. 3. kjøpt båt 4. betalt broren min, mor og fars gjeld + en god slump penger. 5. trappet ned litt på jobben, men ville fortsatt, digger jobben min. 6. plassert noe av pengene i eiendom og resten ville jeg sikret uten risiko. 7. fortsett å levd livet. Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 1. Bolig 2. Bil 3. Kajakk 4. Kun gått over til ekstravaktjobbing som sykepleier, men ikke sluttet å jobbe 5. Studert 6. Reist mer enn nå 7. Delt med familie og venner 8. Gjort noen investeringer, f.eks. i eiendom. Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 * Kjøpt større leilighet. * Kjøpt bil og motorsykkel. * Investert i eiendom. * Sagt opp jobben. * Reist jorden rundt. * Delt med familie og venner. * Sikret fremtidig avkastning tilsvarende minst en gjennomsnittlig årslønn. Lenke til kommentar
oLarso Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 1. Kjøpt bitcoins for en 10 millioner. Så jeg på sikt muligens ville blitt veldig rik. 2. Funnet et prosjekt jeg har tro på og donert en million kroner. 3. Gitt et par millioner til hver av brødrene mine, og noe til andre jeg kjenner. 4. Kjøpt sølv og gull. 5. Latt en del ligge i høyrentekonto og vanlig konto. 6. Flyttet utenlands. Antageligvis kun til Sverige. (ellers ville jeg måtte betale 600 000 i året i formueskatt) Lenke til kommentar
hean Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Søster 1: 5 mill Søster 2: 5 mill Foreldre: 5 mill Bytte leilighet/lån: 5 mill Bil/båt/stereo/fotoutstyr/etc:4 mill Sparing: 20 mill Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Betalt ned mine og familiens lån, sløst bort en million og investert resten i et firma. Lenke til kommentar
wizhl Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 1. Betalt ned alt av lån til meg og foreldrene mine 2. Gitt en slump penger til foreldrene mine (De har tross alt brukt en goood del penger på meg i mitt liv) 3 kjøp noen heftige biler så damene hadde fått orgamse av og se på den! 4 kjøpt stort hus! 5 og kjøpe leilighet i et varmt strøk og kanskje gi en liten slant til fattige barn i svergie Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Kjøpt større hus (med utsikt og svømmebasseng). Antakeligvis kjøpt en lekebil. Mine brødre hadde nok fått en del. Kanskje ikke så mye direkte penger men gaver, reiser osv. Min far har nok fra før og min mor har funnet seg en ny type som og har nok fra før. Reist rundt mer. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 1. Betalt ned huslånet til foreldrene mine. 2. Bygd nytt hus på rundt 150-200kvm. 3. Kjøpt meg en par-tre år gammel bil. 4. Plassert resten av pengene og levd på avkastning. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Med 44 Millioner på konto (la oss si 3%) så har du en månedslønn på 110,000kr... og det er bare rentene. Hva en skulle gjort med en sånn sum var vanskeligere og forestille meg enn hva jeg ville trodd. Men hadde nok blitt bolig, og mest sannsynligvis en veldig veldig tidlig førtidspensjon. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Jeg ville kommet meg ut av det syke leiemarkedet i Trondheim ved å kjøpe en liten leilighet på kanskje rundt 40 kvadrat, unnet meg en ukes ferie og fordelt resten av pengene på diverse høyrentekontoer og aksjefond. Ingen endring i forhold til studier, ingen luksusbiler, ingen facebookstatus med "lottomillionær!!". Bare levd livet videre med økonomisk sikkerhet i ryggen, som potensielt kan brukes om jeg en gang i fremtiden bestemmer meg for å starte firma. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå