-lost Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Jeg har en Subaru Impreza, 2010 modell. I det siste har jeg merket at klutsjen har begynt og slure litt. Synes dette er alt for tidlig, er det en garantisak? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Vanskelig å vurdere om det var en feil ved clutchen, eller om det skyldes brukerfeil. Lenke til kommentar
trra Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Clutch er slitedel, hvordan du bruker bilen har mye å si for hvor lenge den vil holde. Så jeg tror som innlegget over, at det blir vanskelig å vurdere. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Clutchet ut mye? Slurer du på clutchen når du står i kryss/kø eller i andre sammenheng? Er bilen trimmet? Slitt clutch etter 60k er vel ikke helt normalt, om det er etter normal bruk. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Fin regel er å ta bilen i fri å slippe clutchen ved lengere opphold i kryss osv, da clutchen kan slites selv om man holder inne clutchpedalen. Subaru sine clutcher er vel ikke kjent for å holde ganske lenge. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Utløserlageret slites om man holder clutchen inne, men selve clutchen slites vel ikke? Anbefaler å sette bilen i fri og slippe clutchen uansett, hvertfall om du står på rødt lys eller av en eller annen grunn må stå stille i en liten stund. Jeg gjør dette allerede etter 2-3 sekunder stillestående. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Clutchen kan slites selv om du holder den inne, det er ikke garantert at friksjonsplatene er helt fri fra hverandre når clutcen her trødd inn... Alle clutcher vil slites, uansett merke, subaru er ikke et unntak. Nå vet ikke jeg hvilken modell subaru det er, men jeg vil tippe det er en diesel ellerr 2,0 sugemotor, og de har clutch dimensjonert for effektuttaket... WRX og STI clutchene vil tåle mer juling.. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 60.000 km eller 2 år er ingenting for en clutch. Da er clutchingen så dårlig at jeg anbefaler automatgir fra nå av. Sett bilen i 4. gir og slipp clutchen. Hvis bilen ikke kveles, så er clutchen sliten og slurer. Du har uansett 5 års garanti, så ta bilen på verkstedet. 3 Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 60.000 km eller 2 år er ingenting for en clutch. Da er clutchingen så dårlig at jeg anbefaler automatgir fra nå av. Sett bilen i 4. gir og slipp clutchen. Hvis bilen ikke kveles, så er clutchen sliten og slurer. Du har uansett 5 års garanti, så ta bilen på verkstedet. Nettopp... Lenke til kommentar
-lost Skrevet 8. september 2012 Forfatter Del Skrevet 8. september 2012 Takker for svar. Hmm, jeg vil ikke påstå at jeg har misshandla clutchen min, slurer aldri med mindre jeg må. og clutcher ikke ut. og pleier og sette bilen i fri når jeg står stille, men jeg setter den i gir igjen rett før jeg skjønner at det kommer til og skifte fra rødt til grønt. Bilen er en Subaru Impreza 2.0 boxer diesel sport premium Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Fattern sin diesel sport premium 150 hk 450 nm utgave var det ikke noe problemer med, den ble ikke pent behandlet av meg på vinterstid, heller ikke av han, www.imprezadriversclub.com er en fin plass for å få svar på masse om impreza Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Hmm, jeg vil ikke påstå at jeg har misshandla clutchen min, slurer aldri med mindre jeg må. og clutcher ikke ut. og pleier og sette bilen i fri når jeg står stille, men jeg setter den i gir igjen rett før jeg skjønner at det kommer til og skifte fra rødt til grønt. Da er det heller ikke noe grunn til at den skal ryke etter 60.000 km. Lenke til kommentar
-lost Skrevet 9. september 2012 Forfatter Del Skrevet 9. september 2012 Så da er vi vel ganske enige at det er alt for tidlig at den slurer alt nå. men vil jeg ha en sjanse til og få mehold hos forhandleren? Lenke til kommentar
trra Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Så lenge det er en garantisak har forhandler bevisbyrden, altså de som må bevise at det er din feil. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Ikke uvanlig problem, disse bilene har for svake clutcher. Du får prøve på en reklamasjon, en clutch skal vare lengre enn 2 år. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå