Gå til innhold

Trangsynte økonomer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det at tråden ble fjernet fra Økonomi-sidene kan jo ha noe med at spørsmålet ditt var så ullent at det var vanskelig å få noen ordentlig debatt ut av det. Selv mener jeg økonomi-forumet passer bedre til mer seriøse debatter og spørsmål/svar rundt økonomi, mens litt mer flytende, filosofiske spørsmål kan spørres andre steder. Når du først kom med noen konkrete påstander som kunne debatteres (ref "norges beste bedrift å jobbe i har ikke budsjett"), ville du ikke svare på spørsmål som ble stilt deg. Sikkert fordi det ikke var hold i påstanden.

Hvorfor den FAKTISK ble flyttet kan kanskje moderator/veileder svare på, men derfor rapporterte jeg tråden din.

Endret av Arne
Lenke til kommentar

Det at tråden ble fjernet fra Økonomi-sidene kan jo ha noe med at spørsmålet ditt var så ullent at det var vanskelig å få noen ordentlig debatt ut av det. Selv mener jeg økonomi-forumet passer bedre til mer seriøse debatter og spørsmål/svar rundt økonomi, mens litt mer flytende, filosofiske spørsmål kan spørres andre steder. Når du først kom med noen konkrete påstander som kunne debatteres (ref "norges beste bedrift å jobbe i har ikke budsjett"), ville du ikke svare på spørsmål som ble stilt deg. Sikkert fordi det ikke var hold i påstanden.

Hvorfor den FAKTISK ble flyttet kan kanskje moderator/veileder svare på, men derfor rapporterte jeg tråden din.

takk v for svar! men jeg rregner med at du forztår at jeg g to.lker det 'd sskal du pre,ke, så prek i kkirken.., og ikkkfe ttil dem som trengerr en ttankevekkefr, de vil sove viddereW

Lenke til kommentar

Det er nok neppe bare utdannede økonomer som moderere den delen av forumet, nei. Så vær forsiktig med å "stemple" alle økonomer som trangsynte.

Jeg vil forresten anbefale at du tar litt tid til å lese over innleggene dine før du sender dem inn. Det er en del bokstaver og tall som bare dukker opp på merkelige plasser, og derfor er du litt vanskelig å forstå.

Lenke til kommentar

Tråden din har ikke blitt fjernet, den er her fortsatt. Den har bare blitt flyttet til et mer passende delforum. Ser egentlig ikke helt problemet med det, jeg.

Jeg vil egentlig anbefale deg å tenke deg litt mer om før du starter en ny tråd. Man kommer langt med en litt mer presis problemstilling enn "Hva skal man med så mye penger?"

Lenke til kommentar

Det er nok neppe bare utdannede økonomer som moderere den delen av forumet, nei. Så vær forsiktig med å "stemple" alle økonomer som trangsynte.

Jeg vil forresten anbefale at du tar litt tid til å lese over innleggene dine før du sender dem inn. Det er en del bokstaver og tall som bare dukker opp på merkelige plasser, og derfor er du litt vanskelig å forstå.

det var galt av meg å kalle økonomer ttrangsynte.

men... en håndfull pers med blå utdaannelse, har sagt at de skuulle ønske de hadde valgt allment.

ingen ønsker at de hadde valgt penger.

jeg er vanskelig å forstå... enig. jeg er som sagt sterkt handikapet, og jeg tror den beste løsningen er at jeg gir opp å skrive om kvelden, når kreftene er slutt

det er frivillig å lese en tråd, og jeg mener ærlig talt at tråder bør få bli dersom de ikke bryter forumets regler.

flyttet? det stood det ingenting oom der den ble flyttet FRA. uansett - jeg er imot,

kanskje det er bedre åå påstå at økonomer ikke vil forandrre dagens syystem?av og til føler jeg at de ikke forstår at systemet KAN forandres

Lenke til kommentar

kanskje det er bedre åå påstå at økonomer ikke vil forandrre dagens syystem?av og til føler jeg at de ikke forstår at systemet KAN forandres

Husk nå på at penger og kapitalisme (uansett hvor grådig det hørtes ut) er til for folkets beste, man utfører et arbeid i form av en tjeneste, eller et produkt. De som får mest penger, er som regel de som har den beste tjenesten, beste servicen, beste prisen, beste varen.

De som derimot leverer en drittvare, får færre kunder, og vil ikke overleve som bedrift. Disse vil gjerne si at konkurrentene er grådige.

Dette fører til at ved kapitalistisk økonomi, får folk hele tiden det beste som kan tilbys dem. Og det gjør de ved at de belønner gode varer med å kjøpe dem der.

Er det dette systemet du mener er feil? I så fall, hvilket alternativ er bedre?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Definisjonen på en økonom:

En person som kan forklare hvorfor det han sa i går var feil

Ikke alle kan det.

Jeg synes personlig at det er alvorlig at tråder som denne

Hvorfor betaler vi skatter og avgifter og hvor høye skal de være?

stenges uten forvarsel til trådstarter i stedet for å modereres. Man kan lure på hvorfor:

1. Temaet er ikke egnet for å diskuteres her inne.
  2. Eller korte svar på oppgulp og gjentagelse.
  3. Vi bruker alle vår fritid gratis her inne. Tid er penger. Noen ganger og til noen personer blir lange forklaringer simpelthen for tidkrevende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Ler litt når jeg ser tilbake, husker du fremdeles denne?

En åpenbar form for trolling er medlemmer som bringer temaer som for eksempel

1. Skatt er tyveri.

Selvsagt, men du må sette den i kontekst. Og der er en nesten identisk tråd, Skatt er en form for tyveri og en som omhandler frivillig skatt. Jeg ser ikke at noen av de trådene er stengt.

Mitt inntrykk befestes av at dette er et forum for liberalister, ikke minst DLF'ere.

Nå er der jo en ny tråd http://www.diskusjon...owtopic=1458007 hvor det nyomvendte DLF forum trollet turbonello får boltre seg fritt med samme oppgulp om skatt.

Sett ting i kontekst, ellers kan du bli karakterisert som en som vrir på fakta. Retorikk er der innhold møter form.

Jeg er ikke imponert av din diskusjonsform eller ditt innhold så langt.

En enslig tråd om hvorfor vi betaler skatt ble stengt, mens liberalistisk propaganda forsetter å blomstre og florere.

Er der noen nøytrale debattforum i Norge? Jeg trodde lenge at diskusjon.no var det.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

det var galt av meg å kalle økonomer ttrangsynte.

men... en håndfull pers med blå utdaannelse, har sagt at de skuulle ønske de hadde valgt allment.

ingen ønsker at de hadde valgt penger.

jeg er vanskelig å forstå... enig. jeg er som sagt sterkt handikapet, og jeg tror den beste løsningen er at jeg gir opp å skrive om kvelden, når kreftene er slutt

det er frivillig å lese en tråd, og jeg mener ærlig talt at tråder bør få bli dersom de ikke bryter forumets regler.

flyttet? det stood det ingenting oom der den ble flyttet FRA. uansett - jeg er imot,

Hepp!

Du finner dine tråder i "mine innlegg/tråder" om noe skulle være flyttet.(grunnet feilposting eller noe sånt)

Ta din tid du ønsker selv, vårt forum er åpen for alle.

Bare stå på :)

Mvh

Admin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...