Gå til innhold

Frp vinner skolevalgene,


Anbefalte innlegg

For hvis en lærer tjener 300.000 kan han gjerne overleve på 220.000 kroner utbetalt. Og hvis han klarer å leve på 220.000 utbetalt, bør en siviløkonom som tjener 1.000.000 kroner klare å leve på 600.000, noe som er 3 ganger så mye som lærerens.
1. De alller aller færreste siviløkonomer tjener 1 mill. Snittet (offentlig og privat sektor) ligger på ca. 550.000 kr.

2. Synes du det er rettferdig at en lærer med inntekt på 350.000 skal betale 100.000 i skatt, mens en økonom med 600.000 i inntekt skal betale 300.000 kr i skatt? Altså at realinntekten i er 50.000 i forskjell?

Fordi du har stemt FrP.
Idioti. Foreldrene mine betaler skatt nå, og de pengene brukes over de neste 2 årene. Når jeg i fremtiden blir skattebetaler betaler jeg for offentlige velferdsgoder som eksisterer da, ikke for den skolegangen jeg går nå.
Gratis skole, helsetjeneste, trygghet i tilfelle han skulle miste jobben, sykepenger, veiutbygging osv. Har du tenkt på at kanskje din far aldri hadde komt så langt uten at andre hadde betalt skatt?  

Elendig skole. Helsetjeneste har de da også i sentraleuropa. Trygghet i tilfelle han skulle miste jobben har de i de fleste andre land også, så dette noe mirakelsak Arbeiderpartiet har funnet på. Veiutbygging betaler bilistene for. De betaler 40 mrd. og får til bake 10 mrd. i form av veier. Har du tentk på at faren hans sannsynligvis ville ha kommet mye lenger hadde det ikke vært for de syke skattene han omå betale, og at Norge er ødelagt av janteloven.
Vet ikke med deg, men jeg er veldig takknemlig for all skolegangen samfunnet har gitt meg. Jeg har også vært innlagt på sykehus en del, hadde ikke det vært gratis, hadde det nok kostet meg veldig mye.
Etter 12 år i skoleverket synes jeg at den norske skolen er helt elendig, og jeg har ikke mye å takke for. Det er ikke gratis å komme på sykehus. Nå må sosialister slutte å tro at det som staten "gir" er gratis. Skattebetalerne og næringslivet + bilistene får regninga uansett.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes du det er rettferdig at en lærer med inntekt på 350.000 skal betale 100.000 i skatt, mens en økonom med 600.000 i inntekt skal betale 300.000 kr i skatt? Altså at realinntekten i er 50.000 i forskjell?

Hvordan måler du arbeidet til en økonom til å være verdt mer en en lærers?

Idioti. Foreldrene mine betaler skatt nå, og de pengene brukes over de neste 2 årene. Når jeg i fremtiden blir skattebetaler betaler jeg for offentlige velferdsgoder som eksisterer da, ikke for den skolegangen jeg går nå.

Synes du samfunnet skal slutte å sørge for skolegang til alle?

Elendig skole. Helsetjeneste har de da også i sentraleuropa. Trygghet i tilfelle han skulle miste jobben har de i de fleste andre land også, så dette noe mirakelsak Arbeiderpartiet har funnet på. Veiutbygging betaler bilistene for. De betaler 40 mrd. og får til bake 10 mrd. i form av veier. Har du tentk på at faren hans sannsynligvis ville ha kommet mye lenger hadde det ikke vært for de syke skattene han omå betale, og at Norge er ødelagt av janteloven.

Noen av skolene jeg har gått på har vært riktig bra, mens andre ikke har vært like bra. Så kan vi jo diskutere forskjellige måter å forbedre det på. Men å kutte i skatten til de som tjener mest, ser jeg ikke på som noen direkte løsning på det. Hvordan betaler andre land for helsetjenesten og arbeidsledighetstrygden? Hvorfor er Norge blitt kåret til verdens beste land å bo i? Mens disse landene som er dine forbilder ikke har det? Jeg kjenner jo ikke til farens situasjon. Men ser ikke bort ifra at han ikke hadde kommet i gang med utdannelsen sin engang, hvis ikke hans foreldre hadde nok penger til å betale utannelse o.l.

Etter 12 år i skoleverket synes jeg at den norske skolen er helt elendig, og jeg har ikke mye å takke for. Det er ikke gratis å komme på sykehus. Nå må sosialister slutte å tro at det som staten "gir" er gratis. Skattebetalerne og næringslivet + bilistene får regninga uansett.

Dumt for deg at du bare har gått på dårlige skoler. Selvfølgelig er ikke sykehus gratis for samfunnet. Alle betaler for at det skal være gratis når det trengs.

Lenke til kommentar
Hvorfor kan en lærer slippe unna med 80.000 i skatt når en siviløkonom må betale 400.000? Hvorfor skal foreldra mine betale for skolegang (det betalte da foreldra deres igjen). Pensjon: Tror du ikke en siviløkonom er klar over at vedkommende blir eldre og legge til side penger selv, eller investere i næringslivet slik at han/hun kan leve av avkastningen når han pensjoneres?

 

Herrgud ikke spill dum det blir jo en definisjonsak hvem du mener betaler skolegangen, kan jo like gjerne si at en eller annen tilfeldig fyr betalte skolegangen til foreldrene dine, men den blir ihvertfall ikke betalt av både foreldrene dine og foreldrene deres igjen, jeg liker å se det slik at alle betaler sin egne skolegang på etterskudd, for det gir ett riktigere bilde (bla for som oftest de med lang utdannelse mer skatt, dessuten er det ikke sikkert foreldrene dine betalte så mye skatt, fordi de ikke hadde utdannelse, eller var invalide).

 

Siviløkonomer klarer seg sikkert fint, det er bare det at ikke alle er født med en gullskje i ræva, hva om du hadde fattige foreldre, og ble utsatt for en ulykke i ung alder, som hindret deg ifra å ta godt betalte jobber, eller gjorde at du måtte jobbe deltid? Hva er den sosiale grunnen til at du vil at siviløkonom-foreldrene dine skal tjene mer? (som må gå på bekostning av noen), bare så dere skal få mere penger ? Eller ligger det bak at du faktisk vil samfunnet bedre?

 

AtW

Lenke til kommentar

Juristers gjennomsnittsinntekt er ca. 550 000.

 

Jeg går på en privat skole, etter eget valg. vi betaler for skolebæker og alt annet matriell. Men; får vi avslag i skatt fordi jeg ikke går på noen offentlig skole?

 

Nei.

 

Til orientering er min far siviløkonom, og han har brukt til sammen 9- ni - år på sin utdanning. I tillegg til uhorvelige summer da. Hvor mye koster en amerikansk mastergrad?

 

Men likevel, uten

å ha benyttet det offentlige skoleverket et sekund, må vi betale MASSE skatt. Det er jo kjempekoselig!!

 

Sykehus er vel stort sett gratis. Men skal du gå til legen, får du ikke mange kroner i tilskudd, meg bekjent.

Lenke til kommentar

Men meg bekjennt så har dere ikke noen trang økonomi for å si det mildt. . . Så du har ingen grunn til å klage. Dere snylter sikkert på skatten også, egoistiske som dere er.

 

EDIT: Og dere har sikkert kjørt på offentlige veier. Eller bygger dere en ny vei ved siden av den offentlige? Kanskje dere har en tanks som bil, og kjører ved siden av veien? Og sykehus, bruker dere private sykehus? Private akuttmottak? Privat snut? Privat park? Privat legekontor? Privat ambulanse?

 

Så hva klager du over?

Lenke til kommentar
Men likevel, uten  

å ha benyttet det offentlige skoleverket et sekund, må vi betale MASSE skatt. Det er jo kjempekoselig!!

 

Ifølge deg selv tidligere så var familiens inntekt 14 millioner, hvor ca halvparten gikk til skatt, mener du virkelig at vi skal synes synd på dere fordi dere har skarve 7 millioner i inntekt etter skatt?

 

Skjønner meg ikke helt på all den sutringa om alt staten "tar" staten er oss, ikke en eller annen fremmed mystisk makt, staten er folket representanter, som vi har oppnevnt til å styre for oss, hadde vi ikke hatt en stat hadde vi aldri hatt den samme utviklingen i velferd som vi har hatt til nå, statssystemet er en stor årsak til at vi er så rike som vi er.

 

AtW

Lenke til kommentar

min far tjern ca 14 mill ja... Ikke tenk så mye på det. Av det går syv millioner til skatt. Vi snylter da ikek vi, bare på lovlig vis.

 

Ja, vi bruker Volvat mye, vakter fra Securitas vokter huset, men selvsagt har vi ikke private politimenn.

 

Vi kjører til statdighet på offentlige veger. Riktignok har vi kjøpt en flott ekstra bil i USA, en Hummer!!! Men også den kjører på vegen. den skal jeg få, når jeg blir seksten åog kan ta amerikansk DL.

 

Staten er ikke til stor hjelp slik som den er i dag. Jeg vil ha den endret til noe mer positivt, men færrest mulig ansatte, færrest mulig byråkrater og hele pakken. Staten skal være så liten som mulig, næringslivet så stort som mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...