Gå til innhold

Frp vinner skolevalgene,


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Seriøst, hvis alle som stemte Frp på min skole, hadde visst hva Frp egentlig står for, så ville Frp hatt godt under 20%, det tviler jeg ikke på.

 

(...)

 

En kan ikke bygge et samfunn på billig bensin og sprit...

 

Siden når vil FrP bygge samfunnet på dette, da? Tror nok de som ikke vet hva FrP står for er DU og dine sosialistvenner.

Lenke til kommentar
Der FrP sier skattelette på 80 mrd. kommer høyre med 8 osv... FrP og Høyre kan helt fint sammarabeide (så lenge de holder seg unna homo-relaterte saker.)
I dag har du virkelig slått til med homo- og innvandringspolitikken, FiskePinna... :-D

 

Men et spørsmål jeg har til deg er om du virkelig har så lite penger at du trenger skattelette for å ha det bra. For hvis det er saken, så bør du ikke stemme FrP. De er nok ikke så for å hjelpe de fattige her i landet...

 

Jeg er ikke fattig. Men jeg er en del av arbeiderklassen, uten tvil. Jeg tjener noen skarve tusenlapper i måneden (uten å gå nærmere inn på akkurat det området) og jeg har så jeg klarer meg og mye mer enn det. Det siste halvåret har jeg sikkert kjøpt 5-7 CD-er i måneden, jeg kjøper så mye burger at halve hadde vært nok til å mette en familie på 10 o.s.v.

 

Poenget er at jeg ikke trenger skattelette for å ha det fint, og vel så det, så jeg tenker at det er bedre at skattepengene går til veldedige formål, som forebyggende arbeid av narkotika, hjelping av narkomane og fattige og så videre...

Lenke til kommentar
I dag har du virkelig slått til med homo- og innvandringspolitikken, FiskePinna... :-D

Hehe, greit å få noe ut av dagen. :D
Men et spørsmål jeg har til deg er om du virkelig har så lite penger at du trenger skattelette for å ha det bra. For hvis det er saken, så bør du ikke stemme FrP. De er nok ikke så for å hjelpe de fattige her i landet...

Jeg er 18 år og går GK2, og har altså minimal inntekt. Hittil i år har jeg tjent ca. 50000 på fabrikken pappa er deleier av. Timelønnen er ca. 125 kr. Jeg har med andre ord jobbet endel, men nå gidder jeg ikke mer, fordi skattesatsene blir så høye. Jeg har et lav forbruk (unntatt på lørdager og når det gjelder damer) :D og har endel i banken.
Jeg er ikke fattig. Men jeg er en del av arbeiderklassen, uten tvil. Jeg tjener noen skarve tusenlapper i måneden (uten å gå nærmere inn på akkurat det området) og jeg har så jeg klarer meg og mye mer enn det. Det siste halvåret har jeg sikkert kjøpt 5-7 CD-er i måneden, jeg kjøper så mye burger at halve hadde vært nok til å mette en familie på 10 o.s.v.

jeg er kan nok ikke kalles fattig. Mine foreldre er begge høyt utdannede siviløkonomer med en samlet inntekt på ca. 1,2 mill. Av dette går ca. 60% i det store "hullet" staten. Jeg synes at foreldra mine skal få beholde mer av lønna selv. Hver dag ser jeg sløsing i offentlig regi; om det er på skolen, veiarbeid, gatelys, folksom snyter på stipendet, svart arbeid osv. Synes folk burde få mer ansvar, og at staten skal gå på sparebluss. Staten har iås ca. 700 mrd. i inntekter. Hadde dette vært brukt på en fornuftig måte så ville jeg gjerne ha bbetalt mer skatt. Poenget er at jeg synes idsponeringen er helt feil. 700 mrd. va dette brukes f.esk 10 mrd. på veier i et krunglete land som Norge...
Lenke til kommentar

Min familie hadde i fjor samlet inntekt på 14 millioner. For å slippe enda mer skatt hadde mamma null i inntekt. Så det så. Hvor mye gikk til Staten med stor S? Gjett!

 

Min egen inntekt har hittil i år blitt slik at jeg kan ha frikort.

 

Staten må bruker mer penger på ting som kommer borgerne til gode! Ikke på å spandere sosialhjelp på Mullah Krekar.

Lenke til kommentar
Kunne ikke sagt det bedre selv...

 

Jeg må bare si at hvis det er noen som prøver å lure til seg stemmer, så er det SV med sine "gratis skolebøker". Dette lurer de elevene med.

Mange elever velger SV bare på grunn av dette, uvitende om at det går hardt utover andre deler av årsbudsjettet.

For dere som har glemt at for et år siden gjorde AP og SV at vi elever i den videregående skole fikk skolebøker for rundt 2000,- (utlånsordning), en dobling fra året før og planen var at beløpet skulle økes, men Høyre-maktene og sentrum fikk fjernet denne fantastiske ordningen som er en av de få skolebokløftene som har blitt realitet. Det er AP og SV som virkelig gjør en innsats for noe av det viktigste i samfunnet, ikke billig alkohol/tobakk, skattelette og billig bensin.

 

Jeg synes at ordningen var meget bra!

Lenke til kommentar
Ja, nettopp....nå får vi ingenting....skjønner du det ikke???

Får vi ingenting? Skattebetalerne betaler for skolebøkene hvis "staten" gir gratis skolebøker til alle. Skjønner du ikke det? Tror du staten lager skolebøkene og deler ut fordi den er kamerat? Noen partier mener at de som faktisk skal ha skolebøker kan betale for dem selv. Kjøper man en bukse til 1200 så har man penegr til skolebøker. Og hvis du er litt frampå så får du kjøpt brukte bøker til ca 1500
Lenke til kommentar
Ja, nettopp....nå får vi ingenting....skjønner du det ikke???

Får vi ingenting? Skattebetalerne betaler for skolebøkene hvis "staten" gir gratis skolebøker til alle. Skjønner du ikke det? Tror du staten lager skolebøkene og deler ut fordi den er kamerat? Noen partier mener at de som faktisk skal ha skolebøker kan betale for dem selv. Kjøper man en bukse til 1200 så har man penegr til skolebøker. Og hvis du er litt frampå så får du kjøpt brukte bøker til ca 1500

 

Poenget her er at skattebetalere ikke er en homogen gruppe, det er ikke alle som har rike foreldre, det bør være mulig å kunne ta seg en utdannelse uten å ha rike foreldre. Og foreldrene dine mister ikke halvparten av inntekten, de bataler tilbake for det de har fått gratis av staten tidligere i livet, og kommer til å få (pensjon, skolegang, mm).

 

Det bør ikke være sånn at du skal miste mange muligheter fordi du har uflaks (dvs, skader deg, har fattige foreldre osv). Det er ingen grunn til å gjøre samfunnet mer urettferdig enn det er, og det er det FRP "vil", du kan si så mye du vil om økonomi, det koker ned til følgende, du har så mye ressurser, så mange folk å dele disse ressursene på, økonomi er bare måten å fordele det på, du må ta fra ett sted for å få mer ett annet. Det eneste som til en viss grad endrer på dette er teknologi, siden vi kan få mer ut av de samme ressursene med bedre teknologi, derfor er det kritisk at staten satser mye på frskning og skolegang, det kan også løse kapitlismens andre problem, nemlig at den baserer seg på uendelig vekst, noe som gjør at vi enten må få tak i flere ressurser, i form av andre planeter, eller bruke ett annet system.

 

Hvis vi har tenkt til å komme oss til andre planeter må vi satse på forskning, hvis vi vil utnytte ressursene bedre, så må vi satse på forskning, konklusjon: vi må satse på forskning :).

 

AtW

Lenke til kommentar
Og foreldrene dine mister ikke halvparten av inntekten, de bataler tilbake for det de har fått gratis av staten tidligere i livet, og kommer til å få (pensjon, skolegang, mm).  

Hvorfor kan en lærer slippe unna med 80.000 i skatt når en siviløkonom må betale 400.000? Hvorfor skal foreldra mine betale for skolegang (det betalte da foreldra dems igjen). Pensjon: Tror du ikke en siviløkonom er klar over at vedkommende blir eldre og legge til side penger selv, eller investere i næringslivet slik at han/hun kan leve av avkastningen når han pensjoneres?
Lenke til kommentar
Hvorfor kan en lærer slippe unna med 80.000 i skatt når en siviløkonom må betale 400.000?
For hvis en lærer tjener 300.000 kan han gjerne overleve på 220.000 kroner utbetalt. Og hvis han klarer å leve på 220.000 utbetalt, bør en siviløkonom som tjener 1.000.000 kroner klare å leve på 600.000, noe som er 3 ganger så mye som lærerens.
Hvorfor skal foreldra mine betale for skolegang (det betalte da foreldra deres igjen).
Fordi du har stemt FrP.
Lenke til kommentar
Min far tjener godt. Ingen skal legge skjul på det.

 

Det er faktisk VELDIG irriterende at ca halve inntekten hans forsvinner inn i det store gapet, kalt Staten. Hva får vi igjen for det?

Gratis skole, helsetjeneste, trygghet i tilfelle han skulle miste jobben, sykepenger, veiutbygging osv. Har du tenkt på at kanskje din far aldri hadde komt så langt uten at andre hadde betalt skatt?

 

Vet ikke med deg, men jeg er veldig takknemlig for all skolegangen samfunnet har gitt meg. Jeg har også vært innlagt på sykehus en del, hadde ikke det vært gratis, hadde det nok kostet meg veldig mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...