Pantheon Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Har nok penger og må ha en bærbar. Var innom eplehuset i dag, og fikk henta meg noen brosjyrer. Damen der sa forresten at oppgradert Powerbook var rett rundt hjørnet, 16.sep. tror jeg. Jeg har aldri hatt mac før, så det er endel jeg lurer på før jeg i det hele tatt kan vurdere en slik. 1. Hvilke programmer følger med en Powerbook? Er office-pakke med, eller må man kjøpe det i tillegg? 2. Kan mac office-pakke lese og skrive MS-Office dokumenter? 3. Hvordan er det med andre programmer beregnet for windows? Jeg går på skole, og regner med å ta i bruk endel "skole"programmer etterhvert. Og da ville det vært ufattelig dumt hvis jeg ikke kan ta de i bruk 4. Hvordan er ytelsen på en PB15 i forhold til en Acer 1.7 Centrino? 5. Batterilevetid? Jepp, thats it for this time.. tror jeg.. Kom med masse annen saklig info hvis du har Lenke til kommentar
StingRay Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 1. De programmene som følger med tror jeg står beskrevet i brosjyrene du hentet. Husk at de programmene som følger med mac er meget bra, og fungerer utmerket. Det kan ikke sies om de som følger med XP. 2. Ja, ingen problemer der. 3. Kommer an på hvilke programmer det er snakk om. DAK/DAP programvare funker dårlig. Ellers går det an å bruke Virtual PC eller tilsvarende mac-programmer. 4. Aner ikke. Du finner sikkert noe hvis du leter på Google. 5. Kommer an på hvilken mac du velger. Som regel ligger mac litt foran wintel-maskiner når det gjelder batterilevetid. Lenke til kommentar
MacProvoserer Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 1. Office-pakken kan kjøpes. Fra 1.sept er det kampanje på office. Sjekk her: http://promo.euro.apple.com/promo/msoffice/no/ Ellers er det mye som følger med: iTunes iPhoto iMovie iDVD Safari Mail Addressebok Sherlock Rendezvous Inkwell Unix Nettverk med windows iChat Applescript iCal iSync X11 Og den vi alle venter på i år: Panther ----------------------------------- 2. Ja ----------------------------------- 3. Finn ut hvilke program dere kommer til å bruke så kan vi svare på det. Ellers har jeg selv win xp liggende her på egen partisjon som jeg kan kjøre når jeg trenger det. Dette er gjennom programmet virtual pc. Det går treigt, men det går. Kjekt å ha når det er spesialprogram det er snakk om. Du kan søke etter mange mac-program på www.versiontracker.com 4. Aner ikke. 5. Bra. Dersom du vil sjekke hvilke spill som finnes til osx kan du kikke her eller her eller her eller her eller her :wink: Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 2. Kan mac office-pakke lese og skrive MS-Office dokumenter? Det som kanskje er litt ironsik er at når Panther kommer kan Macere lese word-dokumenter med TextEdit som fölger med operativsystemet, mens PC brukere vel på legge ut penger på Office eller annet shit. Lenke til kommentar
MacProvoserer Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Dessuten finnes det nok av andre program som kan lese/lagre word-dokumenter. Man trenger ikke office-pakken for det. Sjekk her: http://www.versiontracker.com/mp/new_searc...ch=word&x=0&y=0 8) Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Du trenger ikke office for å lese word dokumenter. Jeg bruker programmet som fulgte med Xp til det, dersom det ikke funker på annen måte. Jeg syns etter 4 mnd med PB at jeg savner bærbar PC. Uansett vil jeg savne Iphoto og Imovie, men savnet om å kunne spille spill og windows følelsen gjør at jeg har ca bestemt meg for å bruke pengene som jeg får tilabke på macen jeg hadde til å kjøpe en DELL eller ACER maskin. Batertiden er kjempe fin på mac, men nye pcer med centrino(M) pros. har nesten like god tid. Uansett er jeg sjelden så avhengig av batteriet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå