Populært innlegg Abigor Skrevet 8. september 2012 Populært innlegg Del Skrevet 8. september 2012 Det dukker opp saker i media der straffedømte muslimer krever å få halal mat i fengsel. Abid Raja som ikke har så god religionskunnskap vil ha halal til alle: "Det mest praktiske ville vært om fengslene bare førte halalmat, for da slipper kjøkkenet å styre med så mange ulike mattilbud. Dersom nordmenn vil ha svin kunne de fått dette ved siden av, sier den profilerte venstrepolitikeren." Muslimer i Trondheim fengsel anmeldte fengselet for å ha servert dem svinekjøtt uten at de var klar over det. Det blir jo sikkert godt mottatt av sikhene som har religiøst forbud mot å spise halal fordi dyrene blir torturert under slakt. Vi kan jo forvente oss anmeldelse på kryss og tvers her! En muslim som ble dømt til 16 års fengsel, for innføring av 61 kilo heroin (!) kritiserer Tromsø fengsel for å ikke servere halal. En annen muslim dømt for planlegging av terror klager på det samme. Når ble herion tillatt ifølge islam? Når ble terror tillatt ifølge islam? Kan vi ikke lage en enkel regel i samfunnet da? Velg mellom halalkjøtt eller heroinsmugling og terror! Man kan ikke få alt her i verden. http://www.adressa.no/nyheter/sortrondelag/article1201121.ece http://www.adressa.no/nyheter/sortrondelag/article1200510.ece http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1200197.ece 17 Lenke til kommentar
Populært innlegg Politrikks Skrevet 8. september 2012 Populært innlegg Del Skrevet 8. september 2012 Jeg har en regel innenfor min trosretning som sier at jeg ikke kan settes i fengsel. 21 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Min sier at jeg må ha utbetalt 10.000kr daglig og har fri tilgang på rivningsutstyr. 8 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Det var nå noen gamle oppslag du hadde grepet fatt i her. Vi har sikkert tråder om dem fra den gang... Min mening er at det godt at vi har et samfunn hvor også straffedømte har ytringsfrihet. Ikke minst for å kunne mene noe om egne soningsforhold. Det er nyttig å høre sakene fra den siden også. Men det betyr jo ikke nødvendigvis at de skal få det som de vil. Det finnes en mellomting mellom dette og Abu Ghraib... Geir 4 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 8. september 2012 Forfatter Del Skrevet 8. september 2012 (endret) Det er dagens forside av VG.no: http://www.vg.no/nyh...?artid=10045487 Terrorister og narkokriminelle som på grunn av islam ikke kan spise gris skal saksøke staten fordi de ikke får sine gastronomiske særkrav innfridd. Endret 8. september 2012 av Abigor 4 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 (endret) Jaja... Så lenge halalmat er lovlig, så burde man kunne servere det til de som ønsker dette, også i fengsel. Heroin og andre narkotiske rusmidler burde være lovlige. Endret 8. september 2012 av turbonello Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 (endret) Jeg ser heller ikke noe problem i å sørge for Halal til de som vil ha dette. Det er ikke akkurat mangel på Halalkjøtt i butikkene. Heroin derimot, er litt verre å få tak i Endret 8. september 2012 av Shruggie 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Jeg ser heller ikke noe problem i å sørge for Halal til de som vil ha dette. Det er ikke akkurat mangel på Halalkjøtt i butikkene. Heroin derimot, er litt verre å få tak i Er vel ikke så vanskelig det, vel? Ikke at det på noen måte er ønskelig, for de fleste av oss, meg og deg inkludert, men jeg tror ikke det er vanskelig å skaffe dette dersom man virkelig ønsker å ødelegge livet sitt... Jeg mener uansett at disse som velger å gjøre det, ikke skal bli straffet av politi og fengselsvesenet, men rett og slett at disse blir tilbudt hjelp fra helsetjenesten. =) Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Uenig. Jeg er for avkriminalisering, men ikke åpent salg. Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Jeg ser ikke hvorfor det skulle være noe problem å tilby halalkjøtt i fengsel, selv om jeg hater narkosmuglere. Personer i fengsel har rettigheter de og, og det å spise halalkjøtt går under religionsfrihet. 1 Lenke til kommentar
Skummel_Fyr Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Jeg ser ikke hvorfor det skulle være noe problem å tilby halalkjøtt i fengsel Det er fordi det koster innihelvetes masse penger. De skal ikke bare ha halal mat, men eget kjøkken der maten skal tiberedes. Som alt annet her i samfunnet har ikke norske fengsler budsjetter som tillater dette. 4 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 (endret) Du får kjøpt Halal take-out. Og jeg syntes ikke de har noe krav på eget kjøkken. Det er ikke kokkene som er muslimer, det er de insatte. Dessuten får man fritak for religiøse krav når man ikke er i stand til å gjøre det. Lamme gamle menn går ikke på Hajj, og innsatte muslimer kan klare seg uten halal-mat. Endret 8. september 2012 av Shruggie 1 Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Jeg ser ikke hvorfor det skulle være noe problem å tilby halalkjøtt i fengsel, selv om jeg hater narkosmuglere. Personer i fengsel har rettigheter de og, og det å spise halalkjøtt går under religionsfrihet. Religionsfrihet og retten til å at andre legger forholdene til rette for din religion er to veldig forskjellige ting. Slik jeg ser det har man ikke rett til å påberope seg at andre aktivt gjør noe for å tilfredstille vilkårlige religiøse regler. Dersom man skal ha et alternativt til det alle de andre fangene får (noe jeg i utgangspunktet er mot, det skal jo være et fengsel) så kan de spise grønnsaker. 4 Lenke til kommentar
Skummel_Fyr Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Du får kjøpt Halal take-out. Og jeg syntes ikke de har noe krav på eget kjøkken. Det er ikke kokkene som er muslimer, det er de insatte. Vel, - Davud har sagt seg misfornøyd med at det oppbevares svinekjøtt som tilberedes på samme kjøkken som den svinefrie maten? http://www.vg.no/nyheter/utenriks/terrorisme/artikkel.php?artid=10045487 Som man kan se sulter denne muslimen heller enn å spise svinefri mat fra et vantro kjøkken. 3 Lenke til kommentar
fenele Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Send dem hjem til hjemlandet så kan de få bade i hallajallahalalalamat for min del. 4 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Sukk... Og hvor skal vi sende nordlendingene som drar sørover og begår kriminelle handlinger? Hva med øst-Oslofolka som blir tatt for innbrudd på Oslo Vest? 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Det blir jo sikkert godt mottatt av sikhene som har religiøst forbud mot å spise halal fordi dyrene blir torturert under slakt. Vi kan jo forvente oss anmeldelse på kryss og tvers her! Nei vi kan ikke det. Vet ikke om du kverulerer eller er generellt uopplyst, men utrolig at enkelte enda ikke har fått med seg at all slakt i Norge inkl. halal, blir bedøvet føre slakt, iht. dyrevernloven. Gilde/Nortura "Halalslakting i Nortura foregår på samme måte som all annen slakting, med unntak av en velsignelse av dyret som foregår mellom bedøving og avliving. På den måten er denne slakting både 100 % i tråd med norsk regelverk samtidig som den er akseptert av Islamsk råd som halal. I praksis er det ingen forskjell hverken hygienisk, slakteteknisk eller dyrevelferdsmessig mellom Norturas ordinære slakting og den halal-slakting som vi fra tid til annen utfører." http://www.gilde.no/kjoettkunnskap/category13222.html Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Det blir jo sikkert godt mottatt av sikhene som har religiøst forbud mot å spise halal fordi dyrene blir torturert under slakt. Vi kan jo forvente oss anmeldelse på kryss og tvers her! ???? Har du noengang sett sikhslakting? Halshogging. I motsetning til jødisk/islamsk/kristen. Lenke til kommentar
Makrell_i_tomat Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Synes overhodet ikke vi skal legge til rette halal mat til fengslede, de får klare seg på hva som blir gitt. Dersom en ikke trives i norske fengsler bør en unngå å havne der, vanskeligere er det ikke. Det er ikke mitt ansvar som skattebtaler å legge til rette for religiøses særbehov, det er derimot mitt ansvar (-som tilhengr av demokrati ogytringsfrihet) å underbygge deres rett til religionsfrihet. De kan spise hva de vil, men det for stå på deres egen regning, og har de ikke midler til å betale, nei da får de nøye seg med hva de får. Det blir jo sikkert godt mottatt av sikhene som har religiøst forbud mot å spise halal fordi dyrene blir torturert under slakt. Vi kan jo forvente oss anmeldelse på kryss og tvers her! ???? Har du noengang sett sikhslakting? Halshogging. I motsetning til jødisk/islamsk/kristen. Nå er vel halshogging en rimelig rask og sikker død. 4 Lenke til kommentar
fenele Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Sukk... Og hvor skal vi sende nordlendingene som drar sørover og begår kriminelle handlinger? Hva med øst-Oslofolka som blir tatt for innbrudd på Oslo Vest? Og hvor mange nordlendinger er det som krever halalmat i fengselet? Har du tall på dette kanskje? 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå