Gå til innhold

Problemer med RAID kontroller, tror jeg

inSain

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg har nettopp kjøpt meg ny HD.. WD 80gb 7200rpm hd.

jeg har 2 hardisker fra før, og 2 cd rommer. Jeg må derfor koble den nye hardisken gjennom RAID kontrollen, MEN! får litt problem med det!

Jeg installerte RAID'en, både fra filer jeg har funnet på inet, og diskett som fulgte med maskinen, så driverene tror jeg ikke det er noe prob med.

Jeg starter maskinen, å alt funker, maskinene finner hd'en osv osv.. men avåtil låser maskinen seg HELT opp i ca 1/2 sec.. går ikkje and å røre musen eller noe, å det røde lyset på kabinette som viser når raid kontroller er i bruk/jobber lyser over lengre tid uten at jeg bruker maskinen i det hele tatt.

Dette er et stort problem får meg som spiller en god del online spill som f.eks Counter Strike / StarCraft.. 1/2 sek i cs er det samme som liv å død :)

Jeg har et socket A, ECS Elitegroup Mainboard, og de to andre HD'ene er 2x 80gb IBM 5200rpm (eller 7200 eller noe sånt)

Håper noen kan hjelpe meg med det her, vennligst bare skriv in seriøse svar.

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo prøve med oppdaterte drivere til kontrolleren hvis du ikke allerede har de nyeste da. Er kontrolleren integrert på HK, kan det ofte hjelpe å oppdatere BIOS, da en oppdatering også oppdaterer kontrolleren sin BIOS (hjelp ihvertfall meg en gang i tiden). Bare husk på at hvis du oppdaterer BIOS, må du ofte ha de nyeste driverne også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...