Musematta Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 (endret) Skal kjøpe pc til foreldra mine. Bruksområde: - lese epost - surfe på nett - lagre bilder/dokument - skriving og regnskap - (Sims/ minecraft ol.) Når det gjelder bilder så bruker kameraet ein minnebrikke som det står FUJIFILM xD-PictureCard M 512MB på så pcen som skal kjøpast bør kunne ta det. Spel og liknande er ikkje superviktig, blir i ny og ne spelt sims, minecraft og liknande spel på maskina vi har no og det hadde vore greit om den nye maskina taklar desse spela. Vi har ein 2TB ekstern harddisk så trur nok ikkje vi skal lagre meir enn 5000 bilder på maskina så det er ikkje nødvendig med gigantisk harddisk på maskina heller. Vi har eit gammalt tastatur (tilkobling med lilla runding) og lurte på om det var nødvendig å kjøpe nytt tastatur og korleis eg finne ut om datamaskinene har slik tilkobling. Mus og skrivar er USB. Treng også ingang til høgtalar og headsett med mikrofon. Størrelse og støy er ikkje viktig (så lenge det ikkje bråkar så mykje at naboen kan høyre det ) Den skal være ferdigbygd og OS ferdig innstalert (eller medfølgande OS) Selfølgelig er det ønskelig med lavast mogeleg pris, så det optimale hadde vore ein pc som passar til desse behova og som kostar 3000kr Eg har for det meste sett på desse pcane, men har vanskelig for å velge: http://www.komplett....RICE.2500-5000. Takkar på forhand for svar Endret 8. september 2012 av Musematta Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 (endret) Kameraet kan vel plugges rett til pc med usb, så det er ikke noe å tenke på. Tastaturet med rund kobling buker en ps/2 kobling. Endel hovedkort har EN slik kobling, noen få har to. Uansett får man nye tastatur og mus billig idag. Husk videre at skjerm ikke følger med i pakka på så billige pcer, så det kommer ofte i tillegg. Skal du ha mest for pengene bør du jo bygge selv. Da kan du få en billig pc som er ok til enkelt bruk. Skal du velge ferdigbygd, så hadde jeg valgt litt moderne teknologi og heller betalt litt mer for det, slik som denne: http://www.komplett....sku=755672#info Det har litt med drivertilgang og muligheter. Et skjermkort idag brukes ikke bare til spill, men til å avlaste prosessoren i enkelte operasjoner og selv surfeopplevelsen avhenger av skjermkortet. Her må du vel også ha mus og tastatur, og skjerm om du ikke har. Bygger du selv bruker du pengene på komponentene og ikke på å få skrudd den sammen så du kan få mer for pengene men du må bruke noen timer på å sette den sammen selv. Er ikke vanskelig, og det er godt forklart i trinnvise instruksjoner. Bygger du selv står du også friere til å velge komponenter selv. Endret 8. september 2012 av medlem-82119 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå