Gå til innhold

Hvis gud finnes, ville du tilbe han?

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Logisk.

Hvis Gud finnes, må finnes det et helvete. Så jeg hadde konvertert tvert hvis Gud hadde åpenbart seg foran meg.

Hva mangler for deg i vårt eget menneskeskapte helvete?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Kanskje folk blir skuffet når de ikke får servert løsningene rett i fanget - men gud gjør faktisk det samme som vi selv har lært oss å virke best. Han har slått spikeren halveis inn, og serverer deg bare en hammer - så får det bli opp til deg hva du gjør med den hammeren.

Vel, må bare ærlig innrømme at jeg hverken har sett spikeren, hammeren eller guden jeg .... Ei heller planken som spikeren står i. Så enten har jeg ikke fulgt med når det er hammere og spikere i nærheten ellers så finnes det ingen gud til å gi meg den hammeren... :)

Kort sagt: Intet er tilfeldig :)

Spørsmål: Ser du deg for når du skal over en gate? Hvis ja, hvorfor?

Åsså jeg som trodde du var håndtverker ... Men du er kanskje så moderne at du bruker pistol, konsekvent ;)

Så kanskje du heller skal speide etter en spikerpistol.

:)

Jeg bruker å se meg litt foran, før jeg labber ut i fotgjengerfeltene - hadde du tenkt at jeg trenger den typen assistanse?

Lenke til kommentar

Hadde det vært en Gud, og han hadde forlangt at jeg skulle tilbe han (med trusler om helvete), så hadde jeg nok gjort det, men på en annen side så skiller ikke det seg så veldig fra en diktator. Hadde han åpenbart fantes, så hadde jeg prøvd å holde meg på avstand og bli lagt minst mulig merke til, helst ingen kontakt. Hadde sikkert også spandert på meg en bønn om jeg hadde det tøft. Kanskje jeg også hadde tatt meg til mot og spurt hvorfor han er så urettferdig (gitt at livet under denne guden ligner verden i dag).

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Logisk.

Hvis Gud finnes, må finnes det et helvete. Så jeg hadde konvertert tvert hvis Gud hadde åpenbart seg foran meg.

Come again?

Siden vårt eget skapte helvete ikke møter dine standarder for hva ett helvete bør være, lurer jeg på hva som mangler. Ego og begjær er drivkraftene som vårt helvete trenger, og de to egenskapene har visstnok de fleste guder foreslått for mennesket å kvitte seg med. Og der er vi for tiden.

Lenke til kommentar

Logisk.

Come again?

Siden vårt eget skapte helvete ikke møter dine standarder for hva ett helvete bør være, lurer jeg på hva som mangler. Ego og begjær er drivkraftene som vårt helvete trenger, og de to egenskapene har visstnok de fleste guder foreslått for mennesket å kvitte seg med. Og der er vi for tiden.

Jeg tenkte på det stereotypiske helvete som er så fint skildret i bibelen. Evig pine og tortur.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Logisk.

Come again?

Jeg tenkte på det stereotypiske helvete som er så fint skildret i bibelen. Evig pine og tortur.

Ok, jeg leser ikke den boken. Tror det er litt for mange som leser litt for mye i sånne bøker.

Lenke til kommentar

Logisk.

Come again?

Ok, jeg leser ikke den boken. Tror det er litt for mange som leser litt for mye i sånne bøker.

Ikke jeg heller, men som barn var det litt vanskelig å snike seg unna hjernevasken i kristendomstimene ;)

Poenget mitt var: Hvis Gud hadde åpenbart seg for meg og jeg hadde sett med mine egne øyne at han finnes, da ville jeg ha begynt å tro på han av den grunn at evig pine ikke frister.

Lenke til kommentar

Det er jeg selv som velger "med åpent og rent sinn" informasjon som er ment for min vei, og noe av den må jeg lete etter, mens andre ganger kommer den til meg.

Kan du utdype dette, det gir ingen mening for meg.

Når jeg fant mønsteret i forhistorien, var det enklere å vite hva jeg skal se etter fremover. Kort sagt: Intet er tilfeldig

Jeg forstår fortsatt ikke hva det er du har sett, som gjør at du tror på gud(er). For ingenting av det jeg har sett gjør at jeg tror på noen guder, snarere tvert om - det jeg har sett gjør at jeg tror mindre og mindre på guder hver eneste dag. Derfor lurer jeg på hva det er du har sett/opplevd/forstått som gjør at du er sikker på at det er gud(er) som står bak.

Lenke til kommentar

Åsså jeg som trodde du var håndtverker ... Men du er kanskje så moderne at du bruker pistol, konsekvent ;)

Jeg er test ingeniør, utdannet elektrikker, så noen hammere har jeg sett ja... :)

Jeg bruker å se meg litt foran, før jeg labber ut i fotgjengerfeltene - hadde du tenkt at jeg trenger den typen assistanse?

Neida, jeg hadde ikke tenkt du trengte noen assistanse, jeg bare lurer på hvorfor du ser deg for når du går over gaten om du virkelig tror at alt er tilrettelagt og klart og forutbestemt liksom... Da er det jo fint lite du kan gjøre hvis en bil kommer og kjører deg ned alliekvel, så hvorfor se seg for da?...

For jeg er overbevist om det motsatte, at alt jeg ikke har kontroll på ( i form av min erfaring og lærdom i livet...) er totalt tilfeldig... Har ikke sett noe som tyder på noe annet.....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvis Gud hadde åpenbart seg for meg og jeg hadde sett med mine egne øyne at han finnes, da ville jeg ha begynt å tro på han av den grunn at evig pine ikke frister.

For alt vi vet kan Gud like gjerne være alt det vi ser og er - kort sagt; universet

Lenke til kommentar

Hvis Gud hadde åpenbart seg for meg og jeg hadde sett med mine egne øyne at han finnes, da ville jeg ha begynt å tro på han av den grunn at evig pine ikke frister.

For alt vi vet kan Gud like gjerne være alt det vi ser og er - kort sagt; universet

Det er ikke nok for å overbevise meg om at det finnes en guddommelig skaper ;) Jeg snakker om at han hadde vist seg for meg, utført et mirakel foran øynene mine o.l. Ting jeg kunne filmet og vist andre. Håndfast bevis. Noe som jeg kunne dele videre som et ubestridt faktum.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg er test ingeniør, utdannet elektrikker, så noen hammere har jeg sett ja... :)

For jeg er overbevist om det motsatte, at alt jeg ikke har kontroll på ( i form av min erfaring og lærdom i livet...) er totalt tilfeldig... Har ikke sett noe som tyder på noe annet.....

Hammeren har du allså sett - men ingen halvt innslåtte spikere. Kanskje det er gode nyheter, fordi det kan jo hende gud ser at du klarer deg fint for tiden, og dermed kan du trygt fortsette.

Neida, jeg hadde ikke tenkt du trengte noen assistanse, jeg bare lurer på hvorfor du ser deg for når du går over gaten om du virkelig tror at alt er tilrettelagt og klart og forutbestemt liksom... Da er det jo fint lite du kan gjøre hvis en bil kommer og kjører deg ned alliekvel, så hvorfor se seg for da?...

Du tenker sånn; mamma, se her løper jeg med saks i hånden .... ;)

Nei, så enkelt er det heldigvis ikke.

For jeg er overbevist om det motsatte, at alt jeg ikke har kontroll

Der er kjernen - du må tørre å slippe kontrollbehovet ditt

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er ikke nok for å overbevise meg om at det finnes en guddommelig skaper ;) Jeg snakker om at han hadde vist seg for meg, utført et mirakel foran øynene mine o.l. Ting jeg kunne filmet og vist andre. Håndfast bevis. Noe som jeg kunne dele videre som et ubestridt faktum.

Da kan jeg bare si "sweet dreams"

;)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er jeg selv som velger "med åpent og rent sinn" informasjon som er ment for min vei, og noe av den må jeg lete etter, mens andre ganger kommer den til meg.

Kan du utdype dette, det gir ingen mening for meg.

Når jeg fant mønsteret i forhistorien, var det enklere å vite hva jeg skal se etter fremover. Kort sagt: Intet er tilfeldig

Jeg forstår fortsatt ikke hva det er du har sett, som gjør at du tror på gud(er). For ingenting av det jeg har sett gjør at jeg tror på noen guder, snarere tvert om - det jeg har sett gjør at jeg tror mindre og mindre på guder hver eneste dag. Derfor lurer jeg på hva det er du har sett/opplevd/forstått som gjør at du er sikker på at det er gud(er) som står bak.

Hvis det skal bli helt tydelig, betyr det at jeg må brette ut intime detaljer-og det har jeg mindre lyst til, og jeg tviler at du ville tro på de opplysningene også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...